Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Jeg syns det skulle vært en bredere og mer brukerstyrt løsning på det såkalte velferdssystemet. Jeg var NAV-klient i et år og hadde i løpet av den tiden fire (!) forskjellige saksbehandlere. Dene ene mer usympatisk enn den andre. Jeg hadde ikke peiling på hvem jeg skulle ta kontakt med dersom det var noe jeg lurte på. I tillegg skal det nevnes at jeg var så dårlig psykisk at jeg såvidt jgreide å spise middag. Har NAV-ansatte for liten kunnskap om kanskje spesielt psykiske lidelser? Anonym poster: f9135cd0891983ab3c4375f4ff986898
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Jeg tror vi hadde fått større problemer enn vi har i dag og regelverket åpnet for synsing og forskjellsbehandling altså, da ville jo brukerne vært prisgitt saksbehandleren sin i enda større grad enn i dag. Nei, trygdeloven må nesten være litt firkantet og saksbehandlerne må være litt regelryttere, ellers ville det blitt mye rar forskjellsbehandling altså. Anonym poster: af840408e49bc65a948e76b49e2683fc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Saksbehandlerene på nav er ikke leger. Nav er like korrupt som andre offentlige instanser.. Anonym poster: fb0efc603c77944c696203c7146c3531
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Jeg tror vi hadde fått større problemer enn vi har i dag og regelverket åpnet for synsing og forskjellsbehandling altså, da ville jo brukerne vært prisgitt saksbehandleren sin i enda større grad enn i dag. Nei, trygdeloven må nesten være litt firkantet og saksbehandlerne må være litt regelryttere, ellers ville det blitt mye rar forskjellsbehandling altså. Anonym poster: af840408e49bc65a948e76b49e2683fc Tuller du med meg? Det ER forskjellsbehandling på NAV. Det kan ikke bli verre, tror jeg. Ser ikke du selv at det er de ressurssterke som greier å heve stemmen og eventuelt sette seg inn i lovverket, som får de de har krav på. Mens de med mindre ressurser, ofte faller igjennom og må kjempe den ene kampen etter den andre. Noe som IGJEN bidrar til forverring av en allerede psykisk/fysisk lidelse. Du hørtes ut som et menenske jeg ikke ville hatt i omgangskretsen min. Sorry Anonym poster: f9135cd0891983ab3c4375f4ff986898
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg tror vi hadde fått større problemer enn vi har i dag og regelverket åpnet for synsing og forskjellsbehandling altså, da ville jo brukerne vært prisgitt saksbehandleren sin i enda større grad enn i dag. Nei, trygdeloven må nesten være litt firkantet og saksbehandlerne må være litt regelryttere, ellers ville det blitt mye rar forskjellsbehandling altså. Anonym poster: af840408e49bc65a948e76b49e2683fc Tuller du med meg? Det ER forskjellsbehandling på NAV. Det kan ikke bli verre, tror jeg. Ser ikke du selv at det er de ressurssterke som greier å heve stemmen og eventuelt sette seg inn i lovverket, som får de de har krav på. Mens de med mindre ressurser, ofte faller igjennom og må kjempe den ene kampen etter den andre. Noe som IGJEN bidrar til forverring av en allerede psykisk/fysisk lidelse. Du hørtes ut som et menenske jeg ikke ville hatt i omgangskretsen min. Sorry Anonym poster: f9135cd0891983ab3c4375f4ff986898 Jøss, nå tror jeg du leste mye inn i innlegget mitt som ikke var der altså... Jeg mener at trygdeloven må være lik for alle, at ikke loven kan åpne for forskjellsbehandling. Men jeg mener selvfølgelig at alle skal få den hjelpen de har krav på, at nav har en lang vei å gå når det gjelder opplysningsarbeid og at det burde være lagt mer ressurser i koordinering og hjelp til de svakeste. Anonym poster: af840408e49bc65a948e76b49e2683fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå