Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Min mann truer meg ofte med skilsmisse hvis ikke ting er på hans måte hele tiden. Helt dustete spør du meg.. Han sier at han skal ta fra meg barnet vårt og truer meg med at om jeg prøver på noe annet ender det med drap.. Han sier masse stygt til tider som jeg ikke skjønner hvor han får fra. Han tar også narkotika til tider, som kokain.dette har han gjort mens vår baby og hans tidlihere datter har vært her hos oss.min mor har merket ved flere anledninger at det har vært noe med han og jeg sa det til han, da klikket han helt og sa han aldri ville se de igjen og de fikk ikke se vår datter.Så det jeg lurer på er kan noen få omsorg for et barn når de har et slikt problem? Burde jeg være redd for det ved en Evt skilsmisse ?han tar heller aldri vare på vårt barn når vi er hjemme, det gjør jeg. Han virker heller ikke så svært interessert. Han har et barn fra før på 10 som han har annenhver helg og en dag i uken. Denne fordelingen fikk han etter masse krig" med sin forrige partner.vet lite om historien der. Håper noen vet hvordan jeg kan gå frem. Takk Anonym poster: d1af8324cb1c35ba4e33c3f76e0fd0f4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Dustete? Det er vel bare forbokstaven. Du bør gå fra ham. En mann som truer med drap og bruker narkotika mens han har barn hjemme? Ring et krisesenter. Få veiledning derfra. Anonym poster: 5b0631478f479490f19d7e8ad8ecd86d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Som hu øve her skrive om han bare seie sånt for å skremma bryr meg lite kom deg vekk fra han å kontakt krisesenteret annmeld ham for trusler å narkotika bruk muligt det e drastisk men hadde ikke tatt sjangsen for at han konne gjort noke med babyen dokkas eller deg hadde og gitt beskjed te mor til den andre dattera. Hørest muligens drastisk ut men så lenge han går på noen for for stoff er han ikke til å stole på.... Anonym poster: f1d9edb3e80348fb793b2f791ef4baf0
Kliko Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Han truer deg med drap!!! Denne mannen høres farlig ut og jeg råder deg virkelig å ta kontakt med et krisesenter! Han kommer aldri til å kunne ta fra deg barnet uansett, og jeg tviler på at han får noe som helst med den oppførselen har har.
cindy85 Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Men hvordan kan hun gjøre noe uten faste bevis?har aldri vært borti slikt men er det så enkelt
3 i april Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Du bør og må gå fra han, or din datters skyld. Hun kan ikke vokse opp i et så ustabilt hjem med en gal og ruset far. Å nei han får aldri hele omsorgen alene så lenge du er oppegående. Kontakt krisesenter og kom deg bort, når det gjelder fars narkotikamisbruk så bør du kontakte barnevernet for råd slik at du kan forlange urinprøve av far om han skal ha samvær med barnet deres.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Kontakt krisesenter som flere her sier. Det er ikke trygt for dere å bo med han. Så lenge du ikke ruser deg kan ikke han ta barnet ifra deg. Han ruser seg. Han bare sier det for at du skal bli redd. Men han får ALDRI full omsorgsrett så lenge han ruser seg. Anonym poster: dcdd3cc84f779a8ef363242201585537
Gjest Antarctica Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Ring politiet, mener nå jeg. Drapstrusler er lovbrudd.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Jeg ville startet på familievernkontoret- på enetimer. Der forteller du hvordan du har det hjemme- få dokumentert fakta.Så vil de sikkert også kunne veilede deg til hvordan du skal ta det videre. Jeg har bodd med en sånn mann, som ikke bare truet med å drepe meg, men barna også- om jeg gjorde det slutt selvfølgelig. Hele familien min reagerte på han, vennene mine gjorde det, egentlig alle som vi hadde kontakt med. Da jeg møtte han framstod han som den flotte drømmemannen, men det skulle fort vise seg at det var en ulv i fåreklær jeg hadde rotet meg opp i Så ville jeg kontaktet politiet , slik at de kan lage et notat på saken .. og evt oppsøkt et krisesenter,slik at du har et sted å bli kjørt hvis det skulle oppstå problemer på hjemmefronten.. Anonym poster: e580cb5e430f07bcedcec0c6eb95ea4c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Ring et krisesenter og be om hjelp, han får nok aldri omsorgsretten men samvær har han jo krav på. Men siden han ruser seg vil barnevernet forlange at han har rene urinprøver for å få samvær uten tilsyn. Du kan faktisk bli meldt til barnevernet selv for å velge bo sammen med en rusmisbruker når du har barn! Kom deg vekk fra denne mannen, oppsøk hjelp fra krisesenter og barnevern, de vil være på din side her. Anonym poster: b689643d5fbf1d2bfa521afb41fae564
Gjest FinogFjong Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Politiet har i de store byene familievolds-koorinatorer. Be om en samtale med denne, du vil nemlig kunne trenge en voldsalarm og besøksforbud idet du flytter ut. Politiet kan sørge for at "alt er klart" for utflytting, du bør vurdere krisesenter en periode, da du er truet på livet. Politiet kan iverksette besøksforbud en periode, og det kan være lurt å forlange samvær med tilsyn en periode da far har truet mor, og dermed indirekte også truer barnet (med å påføre barnet traumet ved å miste en forelder). Du må anmelde. Det er svært viktig at du får dokumentert dette hos politiet, da du vil trenge det i prosessen mot mannen din. Dersom det ikke finns en familievoldskoordinator i din kommune, ring ditt nærmeste krisesenter, å be om hjelp. De kan bidra med mye opp mot politiet. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå