Gå til innhold

Dere som ikke har lekegrind/vippestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden får dere gjort noe som helst?

Her har mini på 5 mnd begynt å rulle og han er over hele stuegulvet på et blunk. Hadde det ikke vært for grinden hadde jeg ikke fått lagd middag, gått på do osv.

Det er greit at man tar barnet med på ting, men noen ting må de jo bare holdes unna - som varme gryter osv.

Anonym poster: 99f535da66c55e90530500c73b605c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke lekegrinn til min første sønn, gikk veldig grit det. Måtte bare sørge for at han hadde stor nok plass å rulle seg på

Skrevet

Jeg er førstegangs, og her er vippestol allerede bestilt (har termin om en mnd). Ser for meg at det kan bli vanskelig å få dusja uten... :P Men det stemmer, vippestol er jo sletts ikke bra. Shoot me.

Anonym poster: f5346a73906733e87945e67604c94038

Skrevet

Jeg har alltid prøvd å ha enkelte rom "baby-trygge", f.eks. stua. Der skal det ikke ligge småting på gulvet de kan sette i halsen, det må være trappegrind om det er trapp der, ikke pyntegjenstander de kan rive ned og få i hodet osv.. Rett og slett fordi jeg vil ha muligheten til å gå på do/hente noe/bla litt i avisa mens baby er på gulvet - å måtte følge med konstant er slitsomt!

Lekegrind syns jeg har mest funksjon for å gi babyen fred fra små storesøsken, med førstemann var den overflødig. Man kan jo bruke sprinkelsenga som lekegrind ved behov.

Vippestol syns jeg er greit å ha. Til mating (grøt etc.) eller når babyen er lei av å ligge på gulvet, men det ikke passer å ha den i armene.

Anonym poster: 81a0e098a9b53abe5b9d2da9656fca2f

Skrevet

Tar rydding, vasking, dusjing og andre slike ting når ungen sover. Middagslaging (enkel rask mat som helst lager seg selv) og følger med på stua fra kjøkkenet (har den muligheten)

Ungen kan alltids være med på do, enten med inn på badet/doet eller med døren åpen og ungen får titte litt i gangen.

Hadde ikke lekegrind og vippestolen ble ikke brukt

Skrevet

Hvis jeg må gjøre noe og barnet ikke kan ligge på gulvet, så slenger jeg det på ryggen :)

Hva? Har du ikke lomme på magen? ;)
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har begge deler. Grinda ble brukt til nr en. Nå blir den brukt til å ha leker i, noe den funker bra til. Vippestol ble brukt til begge.

Mini sitter i vippestol de tre min jeg dusjer, men som regel gjør jeg dette når han sover. Ellers farter han fritt omkring, da jeg har foretatt HMS på stue og kjøkken. Duker finnes ikke og kattematen er fjernet, samt barnesikring og støvsuging skjer regelmessig.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde ikke lekegrind, men jeg hadde vippestol som hun brukte når jeg dusjet (om hun ikke dusjet med meg ) og når hun spiste. Ellers så var hun på gulvet og suste rundt. Gikk helt fint det og har aldri hatt behov for eller savnet lekegrind.

Skrevet

Som VP sier: Jeg har foretatt HMS av alle tilgjengelige rom. Så kan småtten fare rundt som han selv vil. Nå er han tre år, men sånn har jeg hatt det siden han var baby :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...