MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Hei! Jeg har søkt og lest litt på nett om disse to vognene, da jeg synes det er mye bra med begge. Jeg ønsker at det skal være romslig plass i baggen, men at vognen ikke skal være for tung. Dere som har Emmaljunga City Cross eller Edge Duo, hva er deres positive og negative erfaringer med disse vognene? Er det noen av dere som har city bag supreme? Er denne like stor som den vanlige baggen på ED? Takker for svar
Urwa Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Hvis du vil ha en romslig vogn, så er mondial duo eller edge duo best. Og md dt nyeste understellet som heter duo s, blir vogna veldig lett. Prøvde dt understellet og ble sikkelig positivt overrasket
TwinkleStar Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Vi valgte Edge duo av den enkle grunnen at jeg syns den er finere og mer robust. Ja det er nærmest en traktor i størrelsen men siden vi får høstbaby og bor på landet med mye snø, elsker jeg de store hjula og stødigheten! I tillegg super god plass i bag til vinterpose og det som måtte være ønskelig. Den er noe tung men helt overkommelig å løfte inn og ut av bil/hus osv syns nå jeg Hadde jeg bodd i 5 etasje i byen hadde jeg nok valgt citycross men har du plass til edge hadde jeg ikke vært i tvil
Lollo83 <3 Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Vi valgte Edge duo av den enkle grunnen at jeg syns den er finere og mer robust. Ja det er nærmest en traktor i størrelsen men siden vi får høstbaby og bor på landet med mye snø, elsker jeg de store hjula og stødigheten! I tillegg super god plass i bag til vinterpose og det som måtte være ønskelig. Den er noe tung men helt overkommelig å løfte inn og ut av bil/hus osv syns nå jeg Hadde jeg bodd i 5 etasje i byen hadde jeg nok valgt citycross men har du plass til edge hadde jeg ikke vært i tvil Signerer denne! Elsker edgen! Stor ja, men robust og mye finere enn cc synes jeg og. Bor på landet vi og så den passer perfekt til vårt bruk. Har classic understell med metallkorg under. Synes det er det fineste understellet! Fikk novemberbaby og det var god plass til pose i bagen. Har egentlig ingenting negativt å si om den vognen, altså... Lykke til med valget
frøken alexandra Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 har cc med supreme bag og er kjempefornøyd, fikk desember baby og det er god plass til skinnpose i bagen. kjøpte den hovedsaklig fordi vi bor i blokk uten heis, hadde sikkert valgt en større modell om jeg bodde slik at vi kunne trillet vognen rett inn - ikke opp alle trappene så langt har jeg ingenting å utsette på cc, må si jeg elsker voggefunksjonen på supreme bagen, og at insektsnettet er integrert. luftefunksjonen i bagbunnen har jeg ikke testet så mye enda da det har vært for kaldt ute Lykke til!
Emmicke Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Elsker vår city cross, veldig glad vi valgte den og ikke edge. Et par venninner har den og testet å løfte min ut og inn av bil, stor forskjell! Jenta mi ble født i nov og bagen rakk absolutt ikke bli for liten. Hun skulle opp og se i god tid før det;) (jeg holdt igjen så lenge jeg kunne, ville jo ha en liten baby i bagvogn hehe) Har ingenting negativt å si om cc ihvertfall:) Super som sportsvogn også!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Her falt valget på en edge duo med duo s understell. Den er stor og tar en del plass, men den er den mest robuste av disse vognene med 4 hjul hvor de to fremme er svingbar, har også de største fremhjulene av de jeg har sett, noe som jeg syns er veldig positiv. Har sett mye på de forskjellige Emmaljunga vognene, og baggene er faktisk ikke så veldig ulike i størrelse, så for meg var det dette med hjulene, og at vognen ser best proposjonert ut som hjorde utslaget mellom de forskjellige Emmaljungavognene.
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 3. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2013 har cc med supreme bag og er kjempefornøyd, fikk desember baby og det er god plass til skinnpose i bagen. kjøpte den hovedsaklig fordi vi bor i blokk uten heis, hadde sikkert valgt en større modell om jeg bodde slik at vi kunne trillet vognen rett inn - ikke opp alle trappene så langt har jeg ingenting å utsette på cc, må si jeg elsker voggefunksjonen på supreme bagen, og at insektsnettet er integrert. luftefunksjonen i bagbunnen har jeg ikke testet så mye enda da det har vært for kaldt ute Lykke til! Hvordan er supreme baggen i størrelse? Er den noe større enn den vanlige CC baggen? Eller er det samme størrelse på disse? Takk til alle for mange gode svar Jeg ønsker nok en vogn med "vanlig understell", altså fire vanlige hjul. Per i dag synes jeg at edge duo er noe finere enn city cross, men jeg kommer til å måtte ha vognen mye ut og inn av bil - og da frister det med lettere vogn. Dette er ikke lett
Urwa Skrevet 3. april 2013 #9 Skrevet 3. april 2013 Her falt valget på en edge duo med duo s understell. Den er stor og tar en del plass, men den er den mest robuste av disse vognene med 4 hjul hvor de to fremme er svingbar, har også de største fremhjulene av de jeg har sett, noe som jeg syns er veldig positiv. Har sett mye på de forskjellige Emmaljunga vognene, og baggene er faktisk ikke så veldig ulike i størrelse, så for meg var det dette med hjulene, og at vognen ser best proposjonert ut som hjorde utslaget mellom de forskjellige Emmaljungavognene. Elsker duo s understellet Har valgt dn til mondial duo...
kosemamman Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Jeg har kjøpt emmaljunga edge duo med duo s understell !
Vogndilla Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Edge bagen er 79cm og city bag/supreme er 75cm, så ikke store forskjellen der. Det kjekke med edge bagen er at den har en liten rygg som man kan sette opp når barnet er stort nok for det, det har ikke city bagene. Største forskjellen på CC og edge vil jeg si er hjulene, CC har hardplast hjul og edge har lufthjul om du velger chrome eller sport understellet, duo s har plast hjul. Lufthjul er et must om man går mye tur hvor det ikke er asfalt, synes jeg. Høyden på vognen er jo også en stor forskjell, CC er en liten vogn og min mann som er 185cm synes håndtaket (på høyeste nivå) ble litt lavt, vi liker begge å ha håndtaket høyt når vi triller. Det er også langt ned å bøye seg når man skal løfte barnet ut og inn av vognen, kan være vondt for ryggen.
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 5. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2013 Tusen takk for gode svar!!
mamma i november!(2005) Skrevet 5. april 2013 #13 Skrevet 5. april 2013 Jeg har City, veldig fornøyd å ikke hatt noe problem med pose i bagen ...men, babyen min begynner tydeligvis å bli lang å baggen begynner allerede å bli litt liten virker det som å han er bare 2mnd jeg hadde nå håpet på å bruke bagen til iallfall sommeren, men slik han vokser ser det ut som om jeg må vurdere å kjøpe ny vogn eller supreme bag om den er større?? (noe jeg ikke viste fantes)
mamma i november!(2005) Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Fant jo fort ut at det var den ikke... får det bli ny vogn på oss da
frøken alexandra Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 har cc med supreme bag og er kjempefornøyd, fikk desember baby og det er god plass til skinnpose i bagen. kjøpte den hovedsaklig fordi vi bor i blokk uten heis, hadde sikkert valgt en større modell om jeg bodde slik at vi kunne trillet vognen rett inn - ikke opp alle trappene så langt har jeg ingenting å utsette på cc, må si jeg elsker voggefunksjonen på supreme bagen, og at insektsnettet er integrert. luftefunksjonen i bagbunnen har jeg ikke testet så mye enda da det har vært for kaldt ute Lykke til! Hvordan er supreme baggen i størrelse? Er den noe større enn den vanlige CC baggen? Eller er det samme størrelse på disse? Takk til alle for mange gode svar Jeg ønsker nok en vogn med "vanlig understell", altså fire vanlige hjul. Per i dag synes jeg at edge duo er noe finere enn city cross, men jeg kommer til å måtte ha vognen mye ut og inn av bil - og da frister det med lettere vogn. Dette er ikke lett supreme bagen er like stor som cc bagen, men med tilleggsfunksjonene til de større baggene, slik som int. insektsnett i og solskjerm i kalesjen, lufting i bagbunnen og "meier" under som gjør at du kan sette den på gulvet og bruke den som vogge om du er på besøk hos folk skal sies at supremebaggene kommer kun i leatherette og PP fargene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå