Gå til innhold

Hva er akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff for et år siden en hærlig mann som idag er min kjæreste. Han er god med meg på alle måter, ærlig, oppriktig og snill. Alt i alt har vi det helt supert sammen. Eneste som plager meg litt er hans eks-kone. De ble skilt i 2008 etter et ekteskap på 1 år, og han har ikke sett henne siden det ettersom hun flyttet til australia. Hun er nå gift på nytt. Kort fortalt, de ble skilt fordi hun ville til familien i australia, men han ville bli norge. Hun dro likevel, og angret seg en mnd etterpå å ville ha ham tilbake, men da nektet han, og gikk igjennom skilsmissen likevel. Hun tok det ikke særlig pent, og forsøkte lenge å få han til å endre mening. Hun fortalte for et par år siden til en felles venn av dem at mannen hun er med nå alltid har vært andrevalget.

Saken er den at hun tidvis driver å kontaker han. Før hun skulle gifte seg i fjor sommer ringte hun ham 1 uke før bryllupet for å snakke med han. Han fortalte henne da at han var sammen med meg, og at han ikke kunne være der for henne lengre. Han har nemlig vært der for henne hele tiden etter skilsmissen da han sier han fortsatt bryr seg om hennes ve og vel, men at han ikke lengre har følelser for henne. Hun sender han alltid melding å gratulerer han med dagen, og for noen uker siden sendte hun en melding for å fortelle at en felles venn har blitt syk. Noe som jo selvsagt er ok. Det jeg ikke liker er at når hun nå har fått kontakt med han (han svarer sjelden når hun skriver) så begynner hun å spørre om vennskap på facebook, sende god påskemelding osv.

Jeg tenker som så at siden de ikke har noen felles barn sammen eller noe annet som tilsier at de må ha en viss kontakt, så ser vel egentlig ikke jeg noen grunn til dette her. Jeg har såvisst ikke kontakt med noen av mine ekser, da dette er noe jeg ser på som over. Jeg er ikke uvenn med noen av dem, og er venn med de fleste. Men jeg ser ikke noen grunn til jevnlig kontakt. Min kjæreste sier han ikke har noe imot å be henne slutte kontakte han om det vil få meg til å føle meg bedre, men jeg vet liksom ikke helt.Føler meg jo litt truet da det virker som hun vil gjennoppta kontakten med han. Han på den andre siden er helt uinteressert i henne, og sier jeg er det beste som noensinne har hendt han. Hva ville dere gjort?

Anonym poster: d2138ab7be2a6c46ce434e237f7e7e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke brydd meg.

Mannen min snakker da med sin ex av og til, og jeg har begge mine som venner på facebook. Hverken jeg eller mannen føler oss truet av hverandres tidligere partnere, vi har jo valgt hverandre.

Anonym poster: 994d0f5351c3f256c22ce24a7caed5a0

Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en rolig prat med ham om dette og uttrykt at jeg ikke syns det var noe ålreit at de har så tett kontakt lenger.

I tillegg så ville jeg også sagt at jeg ikke klandret ham for det siden det er hun som er initiativtakeren her.

Hadde pent spurt om han kunne be henne kutte ut kontakten.

Hvis han syns det er ubehagelig (noe han sikkert gjør siden han ikke allerede har gjort det) så må du nesten bare si at det er til alles beste at han gjør det og ikke du.

Lykke til!

Anonym poster: e050a977c66470ea1199e84225881d4b

Skrevet

Jeg tenker nok jeg kommer til å si til han at jeg ikke synes noe om dette, og at jeg igrunn ville satt pris på om han kan be henne holde opp å kontakte han. Hadde det vært felles barn med i bilde hadde saken vært en annen, men når det nå er så mange år siden skilsmissen, samt at hun tross alt bor på et annet kontinent, synes jeg vel det er underlig at hun skal forsøke opprettholde kontakten med han.

Skrevet

Ta en prat med han om dette plager deg ;) Jeg ville ikke brydd meg. Jeg og mannen er venner med tidligere kjærester. Det er ikke noe problem så lenge tilliten er der.

Anonym poster: 584030024224b0036d495e8c4dbfa3cd

Skrevet

Jeg synes det er helt i orden at mannen har litt kontakt med en x. Jeg har kontakt med to av mine også. Selv om jeg ikke er forelsket i dem er det flotte menn som jeg fortsatt er glad i som venner.

Anonym poster: 0ee1e4f2a3be15628af64ecb2dead687

Skrevet

Men ville du fortsatt hatt kontakt med dem om du mistenkte de fortsatt hadde følelser for deg? Det er det jeg ikke helt liker ved min kjærestes eks-kone, jeg mistenker hun aldri kom helt over han. Særlig siden hun driver å forteller deres felles venner at mannen hun har nå er andrevalget.. Er det stygt av meg da å si til han at jeg helst ser han ber henne kutte ut å kontakte han?

HI

Skrevet

Du skrive jo at han har sagt at han godt kan be henne slutte. Men samtidigt så trur eg ikke du har noe å frykte han seie jo han e ferdig med eksen å du er det beste som har hendt ham. Men du kan jo i at du liker det ikke men at det er et valg han må ta :)

Anonym poster: f0dc55d6ec35198e5c58df0a878dce35

Skrevet

Jeg tror heller ikke jeg har det, han er veldig dedikert i vårt forhold. Men jeg har brent meg før på å stole på noen, så tilitt er noe jeg må få tid på meg til å kunne gi. Jeg føler vårt forhold enda er så ferskt at jeg føler meg litt usikker når slike ting oppstår. Jeg vet at jeg med tiden vil stole på han, men akkurat nå trenger jeg ikke at situasjoner som denne oppstår og gjør meg usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...