Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Har fått en sykdom og vil gjerne gå ned litt. Har gått ned ca 20 kilo, men pga sykdommen kan jeg ikke trene eller være særlig aktiv. Så min tidligere livsstil, diett eller hva går ikke lenger. Har gått på lavkarbo for noen år siden og gikk ned en del, men hoppet av pga forbigående sykdom og la på meg det dobbelte. Kan jeg bare starte idag på lavkarbo? Har lest litt og kommer til å fortsette og lese, men er jo redd for å bare legge i meg kylling og ost og slik når jeg går fra lite lite mat og prøver å tenke litt kalorier. Så får jeg handle litt skikkelige produkter når jeg handler før helga.. Anonym poster: 40bd2bff6a3f87abcc3f3aa8a0a3bbad
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Ville lest meg opp litt om jeg var deg, men du kan jo begynne redusere karbohydratene allerede i dag. Om man kutter veldig kraftig i karbohydratene over natta får man gjerne hodepine og andre forbigående bivirkninger, men om du gradvis kutter ned unngår du det. Anonym poster: e853dee52c61699c0328804fdb037779
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Ok tusen takk for svar, og tips Har startet dagen med havregryn.. hehe så har jo litt karbohydrater da. Kan jeg eks. ha ren kylling, ost, bacon, egg, melange, agurk ti lunsj og middag idag? Ikke alt dette, men noe av det. Må visst handle ser jeg Må lese meg litt mer opp, men har jo gjort det før, bare det er godt 5 år siden så husker jo ikke alt. Vil prøve igjen nå pga sykdommen jeg har fått. Anonym poster: 230a15c369b6265c34bcefa2f20bb272
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 DU har gjort det før sier du, men klarte ikke holde det og gikk op igjen. Da er det tydelig at det ikke er for deg. Lavkarbo er ikke en slankekur, om man gjør det riktig. Det skal være en livsstil. Jeg er så drittlei alle osm mener "lavkarbo" er løningen på overvekt. Jeg er IKKE lavkarbo, men har sett at for amnge er det supert,- men enda fler, desverre, misoppfatter det hele. Om lavkarbo er din måte og gå ned i vekt på OG holde vekta nede,- så hadde du greid det første gang, mener jeg. Igjen lavkarbo er en LIVSSTIL ikke en måte og gå ned iv ekt på også gå tilbake til gamle vaner, bare litt sunnere,- og tro man holder vekta. Det krever at man BEHOLDER lavkarbolivsstilen livet ut. Derfor tror jeg at du bør lese deg litt mer opp og finne de ulike alternativ innenfor "lavkarbosjangeren" som faktisk finnes. Man har alt fra de helts ekstreme som nesten BARE spiser animaslk fett og mat fra dyr..Så kommer de osm spiser det pluss litt frønnsaker, men null frukt, pasta, korn...Også har man den gruppen som velger fullkorn i alle tilfeller pasta, pizza og ris inntaes, de spiser frukt, men LITE; de spiser grønnsaker, men minimalt av poteter, gulerøtter ol. Igjen, tenk på hvordan du tror du kan spise resten av livet,- også når du er på ferie, i perioder med motgang, i høytider osv osv.. Selvsagt skal man kunne skeie ut, men lavkarbo er en av de livsstiler hvor man har vanskelig for og kompensere for høyere kcal-inntakt HVIS dette kommer fra karbohydrater...Det er ikke bare og spise litt mindre en dag før, trene litt emr et par dager,- man må nesten "begynne på nytt" om man skeier ut for mye (med karbohydrater). Derfor synes jeg du skal tenke litt over det. Kanskje lavkarbo ER det rette, men i en mer moderat utgave enn vha du gjorde sist? Tenk litt på det..Hva er favorittsnop pg maten dnin? ER det pasta, pizza og smågodt,- så bør du kanskej vlege en annen måte og endre livsstil? Er du mer "fettliker";- så lavkarbo sikkert mye enklere enn for meg som ELSKER mine karbohydrater Anonym poster: 83e9801520fce7d92545f6f7dab0f5ec
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg er ikke sikker på om du leste innleggene mine eller om jeg er veldig dårlig på å forklare, men jeg har blitt syk. Noe som gjør at livet mitt forandres og jeg må gjøre endringer. For at jeg ikke gadd om du vil kalle det for det å ta opp igjen lavkarbo når jeg måtte hoppe av sist gang, er det ikke sikkert at jeg ikke skal klare å endre min livsstil nå. Jeg skrev ikke at jeg skulle bruke det som en slankekur, men ja, pga sykdommen min klarte jeg ikke å gå helt ned dit jeg vil, og jeg har lagt på meg litt, så jeg vil ned noe. Virker litt som om du går i forsvar og ikke vil dele lavkarbo med dem som ikke vil gjøre dette skikkelig!? Det er vel lov å prøve seg? Lov å prøve å endre noe til det positive, eller bør jeg gi opp før jeg har prøvd? Anonym poster: 230a15c369b6265c34bcefa2f20bb272
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Jeg er ikke sikker på om du leste innleggene mine eller om jeg er veldig dårlig på å forklare, men jeg har blitt syk. Noe som gjør at livet mitt forandres og jeg må gjøre endringer. For at jeg ikke gadd om du vil kalle det for det å ta opp igjen lavkarbo når jeg måtte hoppe av sist gang, er det ikke sikkert at jeg ikke skal klare å endre min livsstil nå. Jeg skrev ikke at jeg skulle bruke det som en slankekur, men ja, pga sykdommen min klarte jeg ikke å gå helt ned dit jeg vil, og jeg har lagt på meg litt, så jeg vil ned noe. Virker litt som om du går i forsvar og ikke vil dele lavkarbo med dem som ikke vil gjøre dette skikkelig!? Det er vel lov å prøve seg? Lov å prøve å endre noe til det positive, eller bør jeg gi opp før jeg har prøvd? Anonym poster: 230a15c369b6265c34bcefa2f20bb272 Ikke vil dele? Jeg er ikke akkurat lavkarbo jeg, om du leser innlegget mitt. Jeg har lest om det, prøvd det i ulike varianter,- og det er IKKE for meg. Men jeg har sett folk lykkes og leve godt med det, men jeg har også sett folk mislykkes...... Er vel over snittet interessert i mat, livsstil, trening og helse, og har selv ved "prøv og feil" erfart at man må finne sin "egen vei":..Om man har lykkes og gå ned i vekt og få bedre helse en gang, men ikke greier og leve slik resten av livet,- er sjansens stor for at man har valgt feil vei,- eller gått for fort frem. Det er det jeg mener. Ikke at du "Ikke skal få lov og lykkes":....Men siden du forrige gang ikke greide og følge opp pga sykdom så er det sannsynlig for at det ikke var riktig for deg. Derfor jeg sier at en mer moderat utgave kan være MER riktig. Kanskje går det litt treger og gå ned i vekt, men da greier du kanskje og vedlikeholde den også? Anonym poster: 83e9801520fce7d92545f6f7dab0f5ec
L-8 Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Bare å hive seg uti det! Klart du vil få hodepine de første par dagene, men det går fort over! Spis masse grønnsaker og salat, og få i deg litt protein til hvert måltid: egg, fisk, rent kjøtt, cc... Kast melangen og ikke tenk så mye på at du må tilføre så voldsomme mengder fett, litt fett følger naturlig i denne kosten. Men vær heller ikke redd for å bruke litt smør og rømme i matlagingen, bare du ikke går i bacon-med-fløte-fella.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå