Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Vi solgte leilighet i desember, og kjøpte nytt før vi solgte. Men betalte ikke iinn på ny bolig før januar. Hadde da en god del penger på konto ved årsskifte og ingen gjeld. Dette har ført til en stor baksmell. De totale renteinntekter på konto hele 2012 var 2500kr så sier seg selv at pengene bare påvist var innom konto. Finnes noe noen måte å endre på slik at jeg slipper denne baksmell? Skal det virkelig være sånn at jeg må skatte formuesskatt av et beløp jeg ikke har tjent renter på engang? Ganske stort beløp jeg nå skylder pga dette. Anonym poster: 96d726344e7baa65a98b9ca7d5f2bf12
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Så vidt jeg vet er det ingen måte å komme unna dette på, for det er vel nærmest "allmennkunnskap" av man skal ha minst mulig penger på konto ved årsskifte? Jeg regner med det er en grunn til at man frarådes å fylle opp kontoene før årsskiftet? Anonym poster: 317f6789891dcb40cc037c5701d08ae4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Jeg fylte jo ikke opp kontoen med vilje. Hadde jo ingen andre alternativet akkurat . Men tenkte kanskje at hvis man kunne vise til at pengene ble brukt innen kort tid kunne man skrive det av e.l. HI Anonym poster: 96d726344e7baa65a98b9ca7d5f2bf12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå