Gå til innhold

Seteleie uke 32, snu seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dre som har hatt foster i seteleie, snudde fosteret seg riktig vei før fødselen?

Var på ul i dag igjen og da hadde gutten snudd seg og satt nå godt plantet med stumpen ned. Han har ligget pent med hodet ned siden før ordinær ultralyd.

Vet at det er sjanser for at han snur seg riktig vei igjen, men hvor mange skjer det egentlig for?? Nekter å føde i sete, så da blir det ks isåfall :-)

Endret av ♥Madam Mim♥
Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Min første snudde seg til sete rundt uke 30. Fikk da beskjed om at det fortsatt var så god plass, slik at det var store muligheter til at hun snudde seg tilbake. Det skjedde ikke, dvs hun snudde seg halvveis. Så endte opp med tverrleie rett før temin. Ble planlagt ks seks dager før.

Ikke ta sorgene på forskudd enda, har hørt om mange som har snudd seg i tide :)

Skrevet

Tar ingen sorger på forskudd jeg vetu :-)

Situasjonen her er jo så usikker at jeg lever fra uke til uke med tanke på når han kommer.. Det blir alt fra neste uke til 8 uker som er termin! Er jo på ul hver uke for vurdering :-)

Skrevet

Mini snudde seg dager/ timer før ks. Rett før ks ble det tatt en ny ul. Da var det plutselig hodeleie. Men endte med å gjennomføre ks som planlagt, da operasjonsteamet sto klare:) en nydelig fødsel, uten komplikasjoner:)

Skrevet

Nix, satt fra uke 28 og ut. Prøvde selv å finne statistikk, men fant ingenting. I uke 32 tror jeg sjansen for at hun/han snur er veldig god. Fra uke 36 blir det litt svettere, men fortsatt mulig. Det ble KS på meg. Hadde lest så mange studier at jeg kan holde lange foredrag :)

Skrevet

Min snudde seg ikke, han satt vel omtrent fra uke 20 og ut. Ble ks på meg, en kjempefin opplevelse :)

Skrevet

En venninne av meg har hatt begge sine jenter i sete rundt uke 30. Førstemann fødte hun i sete, en veldig "lett" fødsel (etter hennes egen beskrivelse, men tror hun hadde psyket seg opp til en veldig tøff setefødsel). Det gikk nokså fort, og når nestemann også lå i sete rundt uke 30 regna hun med nok en setefødsel. Jenta snudde seg derimot delvis, og lå på tvers fram til uke 37/38, før hun snudde seg helt, og venninna mi fødte henne vaginalt med hodet først ut. Denne fødselen gikk enda fortere.

Jeg vet at langt fra alle som føder i sete har like gode opplevelser, men ville dele med dere min venninnes gode fødselsopplevelse til tross for setefødsel :)

Skrevet

Spør kanskje litt dumt nå, men jeg er helt fersk i dette.

Når er det egentlig vanlig at de skal snu seg med hode ned da? :)

Anonym poster: 4954320a72f310de3d642a72a91f2aa2

Skrevet

Så flott å høre at noen føder uten komplikasjoner :)

Min første ble født vanlig på overtid. Men fikk komplikasjoner med både hjertelyd og vann i lungene. Måtte tas med sugekopp. Er derfor jeg er veldig skeptisk til setefødsel. Er ikke bare da å feste en sugekopp liksom :-)

I tillegg har jeg en gutt som er forholdsvis liten i magen Det er derfor jeg hele tiden går på ul for å vurdere. Han er nesten 20% mindre enn gjennomsnitt og har avflatende vekstkurve. Tror ikke jeg orker å bekymre meg for setefødselen i tillegg. Lille, skjøre gutten min <3

Skrevet

Min baby nr 3 lå i sete i uke 32. (var på 3D ul)

Og jeg brukte mye tid og energi på å bekymre meg unødig. Han snudde seg i uke 35 :-) Troor det var da i alle fall, for skjedde noe rare greier i magen. Han kom med hodet først i rakettfart en uke før termin :)

Skrevet

Her snudde jenta seg i uke 36, en uke før oppsatt vendingsforsøk. Da hadde hun sittet i sete på hver eneste kontroll frem til det. Gjenstår å se med gutten i magen. Uke 32 nå og jordmortime i morgen. Krysser fingrene... Sogner til KK, som ikke gir KS ved seteleie...

Skrevet

Min ligger i sete nå, er i uke 36. Fikk beskjed idag at hvis de ikke prøver vending så blir det setefødsel eller ks, de vil helst unngå ks pga tidligere et tidligere ks pga seteleie da å.

Så jeg har ett vanskelig valg, vil ikke føde i sete men vil heller ikke ha ks :(

Og hvis ikke babyen snur seg et jeg ikke hva jeg vil gjøre.

Håper din lille huleboer snur seg :) Ønsker deg lykke til :)

Anonym poster: 6749319b06be04e25de49176a8dab997

Skrevet

Mine snudde seg begge sent Et par uker før fødsel (fød ti uke 36 og 38). Jeg kjente at noe var på gang, og la meg ned på rygg. Etter mye rabalder og litt vondter så var de snudd.

Skrevet

Min første lå i sete helt frem til uke 38 da det ble ks. Prøvde akupunktur for å få ham til å snu seg. Det virket ikke. Surprise. :) Veldig fin opplevelse av ks!

Anonym #12. Hvorfor ønsker de ikke at du skal gjøre et til ks? Jeg må trolig ta ks igjen, denne gang grunnet placenta previa. Har ikke fått inntrykk av at det skal være noe problem...

Skrevet

Min første lå i sete helt frem til uke 38 da det ble ks. Prøvde akupunktur for å få ham til å snu seg. Det virket ikke. Surprise. :) Veldig fin opplevelse av ks!

Anonym #12. Hvorfor ønsker de ikke at du skal gjøre et til ks? Jeg må trolig ta ks igjen, denne gang grunnet placenta previa. Har ikke fått inntrykk av at det skal være noe problem...

Fikk en veldig dårlig opplevelse sist ks. Selve keisersnittet gikk greit, men behandlingen jeg fikk etterpå var grusom. Ingen smertestillende og ingen hjelp første natta så måtte opp og gå og gjøre mye jeg ikke fikk lov til, som igjen resulterte i mye kjefting neste dag.

Vet det kanskje ikke høres så fælt ut, men var en dårlig og rimelig smertefull opplevelse for meg.

Pluss at tr jeg ks nå så får jeg ikke føde vaginalt ved en evt neste graviditet.

Men skal snakke ned jordmoren min om dette imorgen og med alle rundt meg før jeg tar en avgjørelse. Forhåpentligvis snur babyen seg selv, men sjansene var ikke så store med tanke på tidligere seteleie sa de på sykehuset. Men man vet aldri sa de :)

Anonym poster: 6749319b06be04e25de49176a8dab997

Skrevet

Her lå min forrige i seteleie i uke 34, men snudde seg før fødsel

Anonym poster: beac4d3d24c99ad1fe0622c334653998

Skrevet

min første snudde seg med hodet ned tidlig og oppførte seg ordentlig hele veien.

nå er jeg i uke 32. ved forrige undersøkelse for 4 uker siden satt han fint på rompa. jeg synes enda det sparker og dytter i alle retninger inni der så jeg er veeeeeldig spennt på hva jordmor finner i morgen tidlig.....

Skrevet

Min lå i sete hele veien, valgte ks

Vokser babyen så bra at du kan gå til termin?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at sjansen var stor for at han kom til å snu seg da jeg var 32 uker. Jeg var dessverre maks uheldig.. Han snudde seg, men til tverrleie :P ble ks. Som forresten var en veldig fin opplevelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...