Gå til innhold

har blitt fanatisk ikke-røyker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

er nå 11 uker på vei, og har gått fra å være en røyker selv, til å bli en fanatisk ikke-røyker. Folk som røyker provoserer meg, og jeg blir direkte kvalm og uvel av røykelukt. Klarer nesten ikke gå bak noen som røyker ute, og det å sitte på uteservering er fullstendig utelukket :(

Min mann, som nå er tvunget til både kles-skift og dusjing om han har vært ute og tatt seg en blås (noe han har kuttet kraftig ned til max 3 sigaretter daglig), synes dette er utrolig frustrerende. Tror han også blir provosert over min nye røykere-er-ikke-mennesker holdning som har vokst frem i det siste.

Jeg prøver å tenke at for mange røykere er det utrolig vanskelig å slutte, og at de sikkert egentlig skulle valgt å vare ikke-røykere. Når jeg ser på dem som røyker, ser jeg jo at flere av dem også kanskje ikke har fått de beste kortene på hånden her i samfunnet, så jeg prøver å tenke at det er trist for dem at de ikke klarer/vil slutte.

Men jeg blir så inni hampen provosert av at de skal få lov å gå rundt på gata og forpeste luften rundt alle oss andre Grrrrrrrrrrrrr!!!!!!!

Anonym poster: d41fcca5894b0bec0b307f0f0bb7facb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg, men jeg har bestandig vært ikke-røyker. Har en mann som har røkt i alle år, men slutta siste gang i fjor sommer. Snuser nå, og tror det går fint....

Har en svigerfamilie som røyker/har røkt, der svigerinna mi var fornuftig og slutta rundt 25, svigermor måtte slutte pga kols og svigerfar røyker fremdeles mye.. Svigerfars søster døde av kreft pga røyking.. Håper han også slutter før han blir sjuk, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje..

Respekt til deg som har slutta og endra holdning! Bra for deg, omgivelsene dine og ikke minste den lille!!!

Anonym poster: 47fe1e3341b25436fdaeb367f8a7ba35

Skrevet

Først og fremst - gratulerer med å bli en ikke-røyker! Hurra! :-)

Jeg er selv en eksrøyker og antirøyker. Føler det akkurat som du beskriver, og det nærmer seg ti år siden jeg sluttet. Tror nok at eksrøykerene ofte er de verste antirøykerene :-)

Skjønner at det er problematisk både for deg og din mann at du har snudd sånn og han ikke klarer det. Tipper det er enda verre for deg nå som du er gravid også, man er gjerne mer sensitiv for lukter og tåler mindre av sånt. Kanskje han kan klare å slutte med den kommende babyen som motivasjon? Hvis ikke håper jeg du klarer å venne deg til lukta, for jeg antar at han var røyker da dere ble sammen?

Skrevet

Det er nok noe i det at eksrøykere er de mest fanatiske antirøykerne.

Anonym poster: b6541a306d5e335f8e52dda5af26430f

Skrevet

Hele innlegget ditt oser egoisme. De du ser som røyker ser ut som de ikke har fått utdelt de beste kortene... hva meg deg da du røyket da? Hvorfor sluttet du ikke før du ble gravid??

Alle de du ser på gata..er de gravide?

Men jeg har forståelse for at du må være så ego for å klare det :D

Anonym poster: bf6fdeb547612f0ba04d290dcaa53fbd

Skrevet

Det er jo fordi røyking er noe av det kvalmeste som finnes, stinker dritt osv. Vær glad du ikke røyker mer:)

Anonym poster: 892564e0f02c7ea2a3c66e602f3905dd

Skrevet

Støtter deg fullt ut HI. Røyking er noe dritt. End of story.

Skrevet

Hele innlegget ditt oser egoisme. De du ser som røyker ser ut som de ikke har fått utdelt de beste kortene... hva meg deg da du røyket da? Hvorfor sluttet du ikke før du ble gravid??

Alle de du ser på gata..er de gravide?

Men jeg har forståelse for at du må være så ego for å klare det biggrin.png

Anonym poster: bf6fdeb547612f0ba04d290dcaa53fbd

Egoisme???? å ønske å ikke bli utsatt for noe vi vet er superskadelig for hjerte og kar OG kreft-fremkallende????? som i tillegg gir dårlig hud og stygge tenner?

Og ja, mange, selvfølgelig ikke alle, av dem jeg ser som røyker ser slitne ut, type alko-narkobrukere eller lav-sosial rang som f.eks går rundt i joggebuker, fett hår, stygge tenner, skitne.

Vil legge til at jeg aldi gikk på gaten og røykte men var i stor grad en kafe/pubrøyker.

Røyking er heldigvis harrystempet og på vei ut blandt unge.

Anonym poster: d41fcca5894b0bec0b307f0f0bb7facb

Skrevet

Nå er det ganske mange år siden man kunne røyke på pub/café, så da regner jeg med du satt/sto utenfor og forpestet lufta for alle som kom og gikk?

Anonym poster: ca04e06a5a7c35b3cd7ca600041ca649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...