Ettervinterkommervår Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Tilbudet om åpen barnehage der vi bor trues med nedleggelse fordi kommunen ikke lenger vil subsidiere hvis ikke antall besøkende stiger. Kan dere bidra men argumenter til hvorfor tilbudet bør beholdes? Haster litt, takk:)
snøsnø Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Et tilbud til hjemmeværende som ønsker ett møtested for foreldre og sosialisering av barna. Er et SVÆRT billig tilbud (sjekk med kommunen hva det koster - vet det er utrolig billig) Mulighet for fagpersonell (altså den ansatte som driver barnehagen) til å observere barn som er hjemme med foreldre og gi råd til foreldrene. Disse barna har jo ikke noe barnehagetilbud forøvrig og det er eneste møtepunkt utenom de ettehvert sjeldne helsestasjonsbesøkene. Lykke til!
SagflisiHåret Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Foreldres psykiske helse - at de har et sted å sosialisere seg og ikke sitte hjemme alene...og for fedre, ja kanskje spesielt for fedre, kan et slikt treffsted være viktig. De har ikke barselgrupper slik som mødre.
mor med liten skatt Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Åpen barnehage frigjør sikkert noen fulltidsplasser i barnehage, fordi noen foreldre lettere vil velge bort dette hvis man vet at man ved å være hjemme har et kontaktpunkt for både voksen og barn. Det er det økonomi i for kommunen! Jeg tenker ihvertfall slik, at hvis jeg raskt blir gravid igjen og med ny foreldreperm, så utsetter jeg barnehageoppstarten for minste ungen som egentlig skal begynne ved neste årsskifte, fordi jeg vet at den vil få et sosialt tilbud noen ganger per uke likevel i åpen barnehage, og at jeg også vil få luftet meg :-) Ved å ha åpen barnehage signaliserer kommunen at den tar barn på alvor! Ungene som er hjemme blir sett av andre voksne, noe som både gir dem posistive opplevelser samt at det er en trygghet hvis det er noe som bør tas tak i, eller om det bare er en usikker forelder som ønsker råd og veiledning. Er forresten tilbudet om åpen barnehage i din kommune markedsført godt nok? Jeg måtte selv lete opp informasjon om "min" åpne barnehages eksistens, ingen hs el nevnte noe om tilbudet. For å få opp besøkstallet må tilbudet være kjent! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå