Gå til innhold

Treg fordøyelse, hjelp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om et kosttilskudd som fungerer og som kan tas hver dag?

 

Har prøvd det meste og kommet frem til at Frukt&Fiber fungerer, men står på pakken at dette kun kan brukes 3 dager i strekk...

 

Problemet er at jeg har kronisk forstoppelse, kommer på do 1-2 dager i uka. Har vært sånn i alle år, men leger og spesialister sier det kommer av fibromyalgi så de kan ikke gjøre noe...

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laktukose, har du Prøvd det?

Skrevet

Hæ? Betyr det forstoppelse å ha avføring 1-2 ganger i uka? Det har jeg alltid hatt, pluss hard mage..

Jeg har ingen sykdommer og er slank.

 

Anonym poster: 7ce6a4fb57b853bcfcdd0bdd87a01a9f

Skrevet

Du får kjøpt tørkede plommer på helsekostbutikker. Disse spiser jeg en av hver dag. Plommene regulerer magen, både forhindrer løs og har mage. Helt fantastisk, men smaken er så som så ;-)

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364890065' post='145209329]

Laktukose, har du Prøvd det?

 

Har prøvd det også...

 

Skal sies at alt som må tygges utgår, brekker meg hver gang.

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Skrevet

Grovt brød eller knekkebrød og biola hver dag hjelper meg :)

Skrevet

Hæ? Betyr det forstoppelse å ha avføring 1-2 ganger i uka? Det har jeg alltid hatt, pluss hard mage..

Jeg har ingen sykdommer og er slank.

 

Anonym poster: 7ce6a4fb57b853bcfcdd0bdd87a01a9f

 

Det er normalt å gå på do oftere enn det, men det er ikke alle som opplever plager av å gå sjeldent. Er jeg heldig kommer jeg på do 2 ganger i uka, ellers kommer jeg 1 gang i uka. Jeg er plaget av dette, derfor spør jeg om noen har noen gode kosttilskudd å fortelle om ;)

 

Om du er slank eller ei spiller forsåvidt ikke noen rolle, da alle kan få plager av dette.. Både tynne og tykke ;)

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Skrevet

Magnesium er flott til å regulere magen, og tar du litt d-vitamin i samme slengen, så får du opp solskinnshormonet også:-)

Skrevet

Grovt brød eller knekkebrød og biola hver dag hjelper meg :)

 

Dette spises hver dag her også, får i meg nok vann og fiber hver dag uten at det gjør noen forskjell... :)

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Skrevet

Hva som fungerer for deg er avhengig av hvorfor magen din er treg. Har du lite fordøyelsesenzymer kan ananas og kiwi gjøre underverker. Jeg hadde slitt i mange år med store mageplager da jeg tilfeldigvis spiste masse ananas en dag, og det satt virkelig fart på magen:) etter det spiser jeg ananas eller drikker ananasjuice daglig og har ikke hatt noen plager siden:) Spiser du for lite eller for mye fiber kan økning/reduksjon av fiber i kosten hjelpe. Drikker du for lite væske kan det hjelpe å drikke mere vann. Lite eller for mye magesyre kan også gi mageproblemer. Man må nesten bare prøve seg fram:) håper du finner ut av det:)

 

Anonym poster: 28a307f85766cbfe8594c4f16067882b

Skrevet

Er det noen som vet om et kosttilskudd som fungerer og som kan tas hver dag?

 

Har prøvd det meste og kommet frem til at Frukt&Fiber fungerer, men står på pakken at dette kun kan brukes 3 dager i strekk...

 

Problemet er at jeg har kronisk forstoppelse, kommer på do 1-2 dager i uka. Har vært sånn i alle år, men leger og spesialister sier det kommer av fibromyalgi så de kan ikke gjøre noe...

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Har du prøvd linfrø ?

Vet om flere som har hatt god virkning av det inkludert undertegnede.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364890065' post='145209329]

Laktukose, har du Prøvd det?

 

Har prøvd det også...

 

Skal sies at alt som må tygges utgår, brekker meg hver gang.

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

 

 

Den er flytende...

Skrevet

Oxytarm tabletter, kjøpes på helsekost.

Linfrø, trenger ikke tygges kan blandes i yoghurt e.l.

Svisker, du kan lage sviskegrøt, Namnam!

Kan også bekrefte at ananas kan hjelpe.

 

Lykke til :)

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364892502' post='145209452]

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364890065' post='145209329]

Laktukose, har du Prøvd det?

 

Har prøvd det også...

 

Skal sies at alt som må tygges utgår, brekker meg hver gang.

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

 

 

Den er flytende...

 

Jeg vet, svarte til et annet innlegg også... :)

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Skrevet

Oxytarm tabletter, kjøpes på helsekost.

Linfrø, trenger ikke tygges kan blandes i yoghurt e.l.

Svisker, du kan lage sviskegrøt, Namnam!

Kan også bekrefte at ananas kan hjelpe.

 

Lykke til :)

 

Ananas hjelper faktisk, godt dere nevnte det! Da blir det å handle ananasjuice og linfrø senere i dag :)

Oxytarm skal også forsøkes.

 

Takk for svar folkens :)

 

Anonym poster: 6a397dbce60010de21b7bb858e43e841

Skrevet

Linfrø i biola som drikkes. Er bittesmå, sorte frø,. som lett glir ned med den drikken. Ta et par glass om dagen (morgen kveld)...

 

Selv begynte jeg og spise bare frukt og bær før klokka tolv. I starten var det en del av et "prosjekt" for å gå ned i vekt (frukt skal gjøre det letter for kroppen og kvitte seg med maten man har fordøyd gjennom natta). Og når den spises på tom mage er frukt (bortsett fra banan) så lettfordøyelig at magen og tarmer ikke rekker og ta opp mer næring enn den bruker for og fordøye frukta.....BLir en rens for kroppen, på en måte...

 

Om dette stemmer helt vet jeg ikke (at det hjelper på vekt altså), men det jeg vet er at magen min med dette ble UTROLIG mye bedre,- og har drevet med det i 10 år nå. Har prøvd havregrøt og annet i perioder, men etter noen dager blir jeg som før igjen..Med uregelmessig og hard avføring..Kombiner frukt før 12 med linser og biola,- (linser og biola må da inntaes ETTER klokka 12) og da kan jeg til og med oppleve og bli LØS i magen!!! Ikke diareløs, men ...Ja, du skjønner :)

 

Anonym poster: 7f6d46ec9c54a0ea890c293f9c826607

Skrevet

Biottas digest juice får du på helsekosten og er veldig bra. Den smaker også veldig godt.

 

Anonym poster: f42357b5e10b6d6e4fb15565d283407a

Skrevet

Røyk og kaffe ;) Neida, spøk til side, men udos Choice har en supergreensvariant det du blander ut en ss i drikke/yoghurt. I tillegg til å sette fart på systemet får du i deg masse flott næring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...