Gå til innhold

Tiltak til fremme av folkehelsen

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg postulerer herved at forekomsten av depresjon og drap i befolkningen ville gå betraktelig ned ved en umiddelbar innføring av overgangsdager for voksne, tilsvarende det barn har etter jul og påske - en ekstra dag fri, etter helligdager og alt sånt, der man bare sakte tittet seg rundt og tenkte at det er ikke så verst å leve. I stedet skal man hurtigstartes i arbeidsmodus - ikke rart det går galt. Hva sier du, iiiik, som er i bransjen (depresjon mer enn drap, håper jeg)?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Hørtes ut som en plan! Jeg er hun som alltid reiser hjem en dag for tidlig fordi det er godt å finne roen før det braker løs. Denne gangen gikk ikke det, og nå sitter jeg her og jobber innimellom hauger av skittentøy etter å ha sendt trøtte unger på skole og i bhg..

Skrevet

En dag før og en dag etter.

Skrevet

MINST!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Nå føler jeg meg litt som geeken som sitter på første rad både i klasserom og buss for å være sikker på at jeg får med meg alt som er viktig :P

Jeg nyter ferien til fulle, men når jeg bare kommer meg opp på morgenen for å frese avgårde til jobb for å innta den første koppen med kaffe før alt stresset starter, da tar jeg meg selv i å tenke på hvor nydelig det er å være tilbake i faste rutiner igjen :D

Skrevet

Vel det er faktisk liten trøst i å skulle ha senvakt i dag, for jeg går bare og teller timer og lurer på om jeg har husket å gjøre alt jeg skal før jeg må dra (noe jeg selvsagt ikke har).

Huset skulle vært vasket, men vannet er borte. Klesvasken og oppvasken blir stående av samme grunn, så jeg går egentlig bare og trasker fram og tilbake uten så mye å ta meg til, selv om jeg ser masse som skulle vært gjort. Frustrert og irritert, og skulle egentlig mye heller ha vært på jobb. Eller, egentlig skulle jeg mye heller ha vært på en sydhavsøy med minibikini, solbriller og en kokosnøtt med drinkparasoll og sugerør, men sannsynligheten for at det skjer er vel mindre enn å vinne i lotto akkurat nå (for jeg har i det minste spilt lotto).

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Her er det plannlegingsdag i bhg. Naboen har obligatorisk forelesning kl 1 så om litt får jeg en treåring i tillegg til junior å underholde.

Det fine med to er de underholder seg selv ulempen er at de krangler med hverandre.

Jeg har glemt og kjøpe bannan og jenta har melkealergi så trur naboen må kjøpe banan før hun forlater.

Sultne barn er drepen og de trenger noe mellm nå og middag i tilegg til ei brødskive

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er overlykkelig over at jeg har fri i over to uker nå (minus litt småting som må gjøre, men jeg klager ikke) . Og at når jeg er ferdig med ferien, så er jeg brun og fin. Men ja, landingsdager kan jeg si meg enig i - og hvis man bruker det til en ekstra feriedag kan man bare takke seg selv.

Skrevet

Jeg støtter forslaget. Alle voksne bør ha en ekstra fridag der unger er på skole, SFO eller barnehage og de voksne bare lander i hjemmet og seg selv. Vi prøver alltid å komme oss hjem slik at vi får et par rolige dager hjemme før hverdagen tar oss. Det er bare det at rolig er mest et hypotetisk begrep i et hus med mer enn to voksne beboere.

Har heldigvis liten befatning med drap i hverdagen, har bare én gang opplevd at en ung pode vi hadde jobbet med endte med å drepe en gammel mann. Depresjonene er derimot hyppigere, for ikke å snakke om angsten.

Skrevet

Jeg trenger en overgangsdag etter det der j¤"¤%#%&%¤#" timeskiftet. Sommertid my perky arse!!! Ungene har INDRE klokker, det går ikke an å stille sånne. Unger skal man ikke behøve å vekke, unger skal våkne av seg selv. LIKER IKKE!!! Jeg trenger en overgangsÅRSTID, faktisk.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg velger å gå tilbake på mitt positive syn på hverdagen!

Grinete barn på morgenen (i alle aldre).

Små som nekter å sove før lenge etter mammas leggetid.

Korte ned på middaglur på minsten som videre fører til grinete folk i alle aldre på kvelden også.

Hodeverk og følelsen av å ha blitt påkjørt.

Gi meg ferien tilbake!

Og når vi allerede er inne på ønsker; kan noen overta de intense drømmene jeg har hvor jeg er gravid?? Jeg er ikke gravid, det er ikke fysisk mulig! Det er sårt nok å vite uten at jeg trenger å drømme om det!

Puh, utblåsning ferdig! Nå er smilet klistret på og jeg er klar for å gå videre i hverdagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...