Gå til innhold

"Hvorfor" prøve på barn nr 3..? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Har 2 skjønne friske barn på 2 og 4,5; gutt og jente. Gift med drømmemannen og alt er tilsynelatende perfekt, hehe.....

Det sies man vet når man er ferdig å få barn...vel, jeg føler meg ikke ferdig. Selv om jeg har hatt to tøffe fødsler og sverget på at jeg ikke skulle gjøre dette igjen, så er tanken om flere barn der hele tiden, har bestandig villet ha flere enn "standard" to barn...

Har alltid sagt jeg skulle være ferdig å få barn innen jeg fylte 30 (er 30 sommer 2014). Det perfekte hadde vært baby rundt juni 2014. Vi holder på å pusse opp hus vi har kjøpt, men regner med å være inne til vinteren. Eldste begynner på skolen høst 2014, så egentlig er det perfekt å få nr 3 neste år.

Gubben er ikke fremmed for tanken, men han har ikke villet prate om det i og med at vi ikke er flytta inn i nyhuset enda. De to andre barna har vært planlagt, men impulsivt, dvs vi bestemte oss for prøving like før vi begynte, ble gravid med en gang med begge. Denne gangen kjenner jeg at jeg trenger tid til å venne meg med tanken, derfor må vi (for min del) bestemme oss nå, så vi evt kan begynne prøving til sommeren.

Er det egoistisk å ville ha en til?? Har jo både gutt og jente og begge er friske, skjønne barn. Så egentlig er jo alt perfekt. Var bare den følelsen, da.... Vet ikke om jeg skal snakke med gubben eller ikke..

Gi meg noen gode råd, vær så snill..

En annen ting er 2 timer til sykehus. Fødsel nr 2 gikk raskt, er livredd for å ikke rekke sykehuset ved en eventuell tredjemann......

Anonym poster: f67ad6dfcbb2791ef077a200d210b3fc

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Følte meg ikke ferdig jeg heller. Selvom ungene er store og jeg egentlig ikke er noe babymenneske. Men sitter her da, gravid med nr 3. Kjør på om du ikke er ferdig :)

Skrevet

Følte meg ikke ferdig jeg heller. Selvom ungene er store og jeg egentlig ikke er noe babymenneske. Men sitter her da, gravid med nr 3. Kjør på om du ikke er ferdig :)

Fint svar; takk! :)

HI

Anonym poster: a81ec96a8cc64cce6a88c88ef897af1a

Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon som Sekretøsa :) To store barn (6 og 9 år) og venter nr. 3 i juni :) Fikk nr. 2 som 22-åring og "visste" at det ikke kunne være siste barnet. Er like gammel som deg, blir 30 høsten 2014, og syns det er greit å bli ferdig med svangerskap før da. Egentlig ikke så mye pga. min alder, har fortsatt mange barnløse venninner, men fordi de eldste allerede er så store :)

Skrevet

Jeg har 2 barn og er gravid med nr 3. Barna er 9 og 3 år. Har alltid villet ha stor familie, altså 3-4 barn.

Synes du skal sette i gang med prøvingen hvis du føler deg klar ;)

Husk å ta folat ;)

Anonym poster: e944f980d5faebca32080a609d12148c

Skrevet

Jeg har 2 barn og er gravid med nr 3. Barna er 9 og 3 år. Har alltid villet ha stor familie, altså 3-4 barn.

Synes du skal sette i gang med prøvingen hvis du føler deg klar ;)

Husk å ta folat ;)

Må også si at jeg er 26 år og vil også bli ferdig med barn før 30 :)

Fikk nr 1 som 18 åring, nr 2 som 23 åring :)

Skrevet

Synes du skal sette i gang med prøvingen hvis du føler deg klar wink.png

Husk å ta folat wink.png

Takk, må først og fremst bli enig med gubben om dette, vi er tross alt to om det ;) Dessuten må vi vente litt med prøving i og med at vi pusser opp... Orker ikke flytte høygravid og kan ihvertfall ikke få barn mens vi bor her vi bor :) Skal snakke med mannen, jeg..... :) HI

Skrevet

Dytt :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Jeg var helt ferdig med å få barn etter de to jeg fikk tidlig i 20-årene. Så kom lysten på en til snikende og vi ble enige om å prøve på nr tre! Nå har han kommet og storesøsknene på 7 og 8,5 forguder den lille. Det er bare helt herlig å se de sammen :) Så nå har vi faktisk begynt vurdering/ planlegging av nummer fire også :D Når vi først er i gang liksom :P

Skrevet

fordi at dersom noe skal skje med dere foreldre er det mer enn to til å dele på ansvaret. Dersom det skal skje noe med det ene barnet (det vet man jo aldri, kan skje noe når h*n er voksen også) så er det mer enn ett barn igjen til å hjelpe til.

Jeg vil ha tre barn, dersom vi kan da. Min far har kun en søster. Hun er veldig syk og har trengt mye hjelp de siste 10 årene. Dette har da falt på min far ettersom hans foreldre begynner å bli gamle. Hans foreldre trenger også mye hjelp nå, og faren min er alene der også.

Min svigemor har kun en søster som bor på andre siden av landet. Foreldene hennes har bodd nær henne. Da deres far ver veldig syk og senere døde var det kun svigemor som kunne være tilstede hele tiden for hennes mor...

Jeg har to søstre og er sjeleglad for det!

Skrevet

Jeg var helt ferdig med å få barn etter de to jeg fikk tidlig i 20-årene. Så kom lysten på en til snikende og vi ble enige om å prøve på nr tre! Nå har han kommet og storesøsknene på 7 og 8,5 forguder den lille. Det er bare helt herlig å se de sammen :) Så nå har vi faktisk begynt vurdering/ planlegging av nummer fire også :D Når vi først er i gang liksom :P

Så artig!

Jeg hadde en prat med gubben i går, og han er ikke helt fremmed for tanken selv om han ikke helt ville innrømme det. Han prøvde seg først på at vi skulle begynne planleggingen når vi er innflytta i huset (vi har mye igjen, men håper å være inne til jul), men jeg synes det blir for seint. Jeg nærmer meg jo 30 og hvis jeg ikke blir raskt gravid så vokser ihvertfall de andre to raskt. Han trengte nok tenketid, men er absolutt på gli... Tenker det blir en 2014-unge på oss (sett at vi får det til,da) - gleder meg!!! :D

HI :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Så artig!

Jeg hadde en prat med gubben i går, og han er ikke helt fremmed for tanken selv om han ikke helt ville innrømme det. Han prøvde seg først på at vi skulle begynne planleggingen når vi er innflytta i huset (vi har mye igjen, men håper å være inne til jul), men jeg synes det blir for seint. Jeg nærmer meg jo 30 og hvis jeg ikke blir raskt gravid så vokser ihvertfall de andre to raskt. Han trengte nok tenketid, men er absolutt på gli... Tenker det blir en 2014-unge på oss (sett at vi får det til,da) - gleder meg!!! :D

Høres lovende ut :) Vi tenker enten sommeren/høsten 2014 eller tidlig 2015, så prøving fra enten oktober i år eller begynnelsen av neste år. Spennende!! Lykke til med å bearbeide mannen ;)

Skrevet

Så artig!

Høres lovende ut :) Vi tenker enten sommeren/høsten 2014 eller tidlig 2015, så prøving fra enten oktober i år eller begynnelsen av neste år. Spennende!! Lykke til med å bearbeide mannen ;)

Takk - har noen mnd på meg, tenker prøvingen må begynne på seinsommeren i år. Lykke til dere også! :)

hi

Skrevet

Min søster er i samme situasjon:

Har en på 7 og en på 4, har snakket mye frem og tilbake om en tredje en god stund - er nå gravid.

Hennes argument var at man kan angre på at man ikke fikk et barn, men nå det først er der kommer du ikke til å angre på at du fikk det.....

Selv tenker jeg også tre er gull, nettopp som noen sier over her - man er mindre sårbar hvis noe skulle skje på et tidspunkt.

Jeg mistet moren min for et par år siden, har en søster og vi er ganske sårbare vi tre, min søster, min far og jeg i perioder....

Anonym poster: 8823b2d0a28266e621f0e5b4ac3c7772

Skrevet

Jeg var egentlig ferdig etter å ha fått en av hver og trivdes med det. Men den sommeren mellomste ble fire år begynte tankene å si meg at jeg ønsket en til, spurte mannen og han sa tvert nei. "Maste" hele sommeren ;) Og i august var han på gli, ble gravid på første forsøk og mai året etter kom gull nr.3.

Synes det har vært litt slitsomt i perioder med sykdom å sånn, men ellers er det supert. Litt kjipt at vi ikke kan dra på kino å sånt med de eldste slik som vi pleide uten å måtte ordne med barnevakt for yngste, merker stadig det at de store er så veldig store liksom... Men men, man angrer aldri på et barn, kanskje vi får nr.4 også ;)

Skrevet

Vi har to jenter på snart 7 og 4,5 år. Følte meg ikke ferdig, så overtalte mannen til nummer 3... Nå sitter jeg her høygravid med termin om to uker og jentene er spente på å få en lillebror.. Ja vi har det fint med jentene båre, men som flere sier: en kan ikke angre på de barna man får, bare de man ikke får...

Skrevet

Vi har to jenter på snart 7 og 4,5 år. Følte meg ikke ferdig, så overtalte mannen til nummer 3... Nå sitter jeg her høygravid med termin om to uker og jentene er spente på å få en lillebror.. Ja vi har det fint med jentene båre, men som flere sier: en kan ikke angre på de barna man får, bare de man ikke får...

Samme tenker jeg. Det er enda god plass i hjertet mitt til ihvertfall ett barn til :) Et tomrom som må fylles, liksom :) Spent på om mannen noen gang vil bruke det mot meg at det var min "ide" om å få fler - haha.... Kan ikke klage slitsomt svangerskap og søvnløse netter da... Hehe.. Neida, regner med vi kommer til å dele på det som med alt annet ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...