IceNose Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Skal til legen i morra og er straks 41 uker.Vil legen foreta en underlivsundersøkelse da?Eller hva foregår på denne timen.Sjekker han åpning?Modning? Vil vi snakke om evt igangsetting og sånn? Er vel denne timen som kalles overtidskontroll?Eller den er vel på sykehuset den kanskje?! Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 De sjekker stort sett ikke modning/åpning før overtidskontrollen på sykehuset, og den er vel 1 uke over termin. Antageligvis blir timen i morgen som en vanlig kontroll(var hverfall slik for meg, men det er 4 år siden). Jeg fikk ny time hos legen 6 dager over termin og på den kontrollen ordnet han kontroll på sykehuset dagen etter. Men dette kan sikkert variere fra sted til sted/lege til lege: Anonym poster: 6d73b6abf14b7127d9ced989cc110eb5
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Tror legebesøket er en vanlig kontroll der legen bestiller overtidskontroll. Jeg hadde overtidskontroll 9 dager etter termin, da sjekket de underlivet og tok ultralyd. Anonym poster: 317b9cf06799d81834ff07e7d594dc26
IceNose Skrevet 1. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2013 Ok.Men en uke over termin.Det vil da si neste mandag for min del..(termin i går)Men da er jo jeg 41+4...Altså 11 dager på overtid...Blir det riktig da..?Jeg vil ikke gå lenge over..Det er jo Max 10 dager.. Kan det hende de vurderer igangsetting siden jeg har fryktelig mye vann i kroppen?
TPK Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg fikk beskjed om at alle kontroller etter termin er på sykehuset. Var på siste vanlige kontroll et par dager før termin, der han bestilte time til overtidskontroll. Ingen sjekk av åpning, modning, osv, men det tror jeg varierer litt.
DotM Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Var som en helt vanlig kontroll for min del. Sjekket ikke modning eller noe. Må ringe sykehuset selv på slutten av uka for å bestille overtidskontroll til mandag
IceNose Skrevet 2. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2013 Hmm..Det er nok en vanlig kontroll tenker jeg. Jeg tror legen min vil bestille time på sykehuset, i allefall så gjorde JM min det når jeg skulle ha en ekstra ul.. Vi får se hva de sier, og ikke minst om det skjer noe snart
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg ble strippet hos jordmor i uke 39, kan jo hende de gjør det på deg og?
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Nei, ikke noe verre enn litt ubehag. Men jeg hadde 2 cm åpning da, så det var derfor hun ville prøve. Han ble født et halvt døgn etter. Lykke til
IceNose Skrevet 2. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2013 Alt var bra hos legen Vanlig sjekk og ingenting å si noe på. Legen ringte å fikk overtidskontroll til mandagen igjen Men jeg håper jo at det skjer noe før den tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå