lykkeliten1 Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hjelp! Hva gjør dere med tannpussen. Vår lille på snart 11 måneder har begynt å pusse tennene. Den første uken gikk det fint, men nå fekter hun, gråter og er ikke fornøyd med den tannbørsten. Vet at det liksom skal være lek og tilvenning nå, men lurer på hvordan dere gjør det? Har dere noen tips, råd og erfaringer? Vil jo gjerne innføre gode vaner og rene tenner....
Thalila Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 her får vi det kun til med makt desverre lekte og øvde med tannkosten før det kom tenner. når det var kommet så ble det ikke populært! Tar imot råd selv!
lykkeliten1 Skrevet 2. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2013 Huff så vanskelig. Kanskje det bare er"makt" som fungerer? Noen andre?
PeppaPig Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Jeg ga henne en tannbørste og så prøvde hun å pusse tennene mine mens jeg da fikk pusset hennes. Som regel fungerte det, men noen ganger måtte jeg bare tvinge det gjennom. Det hjalp også å pusse mens hun gjorde andre ting (så på barnetv, lekte med lekene sine o.l) En liten trøst er at det blir bedre med tiden. Jenta er nå 3.5 år og pusser tennene frivillig
Mamsen<3 Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Tror alle går igjennom en slitsom periode med tannpuss. Vi måtte se an situasjonen, alle tips fungerer ikke hele tiden. Vi hadde 2 tannbørster. Så jenta vår fikk ha en i hånda og pusse litt selv, eller at hun pussa mine med min. Må nok bare prøve dere fram hva som fungerer for dere. Jenta vår er 2,5år og tester grenser. Så nå tuller hun en del, og da blir det ikke tannpuss sier vi. Men da SKAL hun pusse.(vil det selv da.) ikke noen kariuser eller baktuser da
Underveis --> Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Her tvangspusses det. Er 13 mnd. Elsker tannbørsten alikevel og rusler frivillig inn på badet om vi sier at nå skal vi pusse tennene. Blir hyl og protest, men kjempefornøyd når han får børsen selv etterpå. Ganske fort gjort da. Har jo bare fire tenner ;-) Bytter børste mot fluortablett etterpå. Måtte gjøre det samme med han som nå er fire. Han har tydeligvis ingen traumer og pusser frivillig to ganger daglig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå