Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Jeg hører til et sykehus som ligger 2.5 timer unna med bil, finnes ikke noe nærmere. Dessverre har dette sykehuset helt ville regler for igangsetting av gravide, flere går 14-18 dager over tiden, noe jeg nekter. Vi har også et sykehus i nabofylke som ligger 5 timer unna med bil. Jeg har lyst til å be om henvisning til dette sykehuset hvis jeg får beskjed om at jeg MÅ gå over 2 uker etter termin, siden jeg synes det er helt skandaløst og uforsvarlig (de har hatt tilfeller med fosterdød langt på overtid før). Jordmor, lege og sykehus som jeg hører til har opplyst meg om at det ikke er fritt sykehusvalg ved fødsel, noe som er bare bullshit ifølge helsedirektoratets tolkning av pasientrettighetsloven. Direktoratet har for 2 år siden utarbeidet rundskriv som de sendte til helse sørøst, der det ble påpekt at fritt sykehusvalg gjelder også ved fødsler. Så, hva hadde dere gjort? Risikert å gå lenge på overtid og ende med svært stort barn, komplikasjoner og forhøyet risiko for fosterdød, eller stått på krava og bedt om fødsel ved det andre sykehuset, altså igangsetting i forhold til nasjonale retningslinjer? P.S. Jeg har 4 dager til termin, utslitt etter flere uker med maserier, totalt umoden, slik at risikoen for å gå langt på overtid er der. Anonym poster: a68a6155b08b6e886e89d8d08cc1ded1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå