Gå til innhold

hva gjøre med en slik stefar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger noen råd.

har en stefar som jeg gjerne vil ha råd om.

han hjelper oss aldri. vi har bedt om hjelp til ulike ting, hente noe et annet sted for oss og kjøre hit på henger, (vi har ikke hengerfeste på bilen) men selv de minste ting er for tungt for bilen hans.

spurte om et skap, veide kansje 100 kg, for stort for å ta inn i bilen. dette klarte ikke bilen hans.

han kjører en helt ny bil, den er stor og fin. mazda stasjonsvogn,..

min mormor er blitt alene nå etter min morfar døde. hun har trengt mye hjelp.

rydder ut ting etter min morfar, min stefar ble spurt om å kjøre dette vekk for ho. når dagen kom og ting skulle kjøres så hadde han ikke plass i bilen. snakk om søppel sekker og bilen hans var tom. jeg var der med min bil. jeg ble så sur og ville hjelpe mormor så hun ble kvitt dette på en dag. jeg ringte til min mann som da kom med den andre bilen og vi kjørte alt for henne.

jeg spurte i helgen om å låne støvsugeren dems, vår gikk i stykker i påsken og vi trengte å få bort litt.. da hadde deres gått i stykker fikk jeg beskjed om. når jeg senere samme dag kom for å se mamma så brukte min stefar denne støvsugeren. jeg sa ikke noe. orket ikke.

min mann ba om hjelp for å koble om noen lamper for snart to år siden. dette klarte min stefar og kortslutte. han ødela lampa,ledninger,

vi har enda ikke lampe da han sa han skulle hjelpe og vi ikke har penger til elektrikker, koblet fra alt der. er en ute lampe så ikke big deal men hadde jo hvert fint å få hjelp når man sier han skal det.

mannen og jeg har spurt flere ganer.

når det kommer til barna så vil han aldri ha de der. for han skal leve livet sitt når han kan sende bort sin egen datter. så våre barn er aldri der.

jeg trenger sårt noen råd. stefar som virkelig ikke gidder å hjelpe.

men opplevde at han krevde at siden vi ba mamma om hjelp en gang så fikk vi møte opp og hjelpe til å grave med spade rundt huset hans for han skulle drenere. da ble jeg sur,. men sa ikke noe.

jeg er så sliten. jeg har to barn som er lei seg fordi mormor aldri kan ha de. og barna merker jo at stefaren min holder igjen dette. han har sagt det høyt så dum som han var.

hadde min mor og stefar på middag i påsken.

vi lager alltid masse mat. når vi er hos de(noe vi aldri er, aldri bedt på middag) får vi servert brød.

han skryter at han tjener bra, bedre enn oss. og huset hans er mer verdt enn oss. ( vi kjøpte billig hus, pusser opp etterhvert som vi har tid og penger, og han er redd virker det som at verdien vår blir høyere enn hans)

jeg trenger råd og trengte og få ut frustrasjon.

Anonym poster: a99a3bfc9cc9a36a08426a9bec479fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.... Du er en voksen kvinne, med mann, som er avhengig av hjelp fra stefaren din??

Anonym poster: 807d93af2d43879e13cb5001687295a5

Skrevet

Snakk med moren din ! :)

Skrevet

Du må rettog slett bare overse han. Be han aldri om hjelp og forvent ikke at han skal hjelpe heller. Får du hjelp av din mor, er det din mor du skal gjøre gjengjeld til og ikke han.

At han ikke vil ha ungene dine hjemme hos seg får du ikke gjort noe med. Trenger dere barnevakt en kveld kan du spørre din mor om HUN vil sitte hos dere og passe ungene.

Anonym poster: cfb72b379b328158126065fe050b7547

Skrevet

Hvorfor er dere så avhengige av hjelp fra din stefar?

Skrevet

Min mor hadde fått høre det om hun var sammen med en sånn drittsekk! Tenk å la en mann behandle sin egen datter på den måten. Skamme seg burde hun. Kutt kontakten med din stefar tvert. Ikke gjør dere avhengog av han. Be kun di mor på middag hos DERE!

Anonym poster: 0259511c4f68550440d58a93c6a3f5a1

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Dere må nesten bare belage dere på å klare dere på egenhånd. Kjipt når familie ikke stiller opp, men dere kan ikke tvinge dem til det og de velger selv om de vil hjelpe eller ikke. Og de vil ikke hjelpe dere. Sånn er det bare og da må dere fikse ting selv.

Skrevet

Hvorfor er dere så avhengige av hjelp fra din stefar?

han er den ene personen som hele tiden sier han klarer de ulik tingene,. vi er unge og dermed trenger råd under veis når vi pusser opp, må ha ting kjørt til oss.

Skrevet

enkelt du ber han ikke om hjelp og ber han om hjelp svarer du at slikt må gå begge veier enkelt og greit. Og siden han ikke har vært villig til å stille opp er heller ikke dere det.

Si til moren din at er velkommen hjem til dere og spør om hun har noe ønske om å komme hjem til dere for å sitte barnevakt om dere trenger eller om dere skal la være å spørre.

Si at du vet han ikke vil ha barna der så derfor er ikke det et alternativ.

Anonym poster: 95f42543d88026aa442263691f93b40a

Skrevet

vi gjør det meste selv. men er slike ting som vi ber hjelp av mamma om. sjekker alltid at hun ikke har planer,. hun og jeg kan lage en avtale at hun passer barn, men når min stefar får høre om det da blir det ødelagt. han har da planer for de. hater når det skjer. skjedd flere ganger så ungene blir såret. min mor sier ikke fra. hun er en tøffel slik

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Dette er ikke frekt ment, men når dere vet hvor kjip han er på sånt, hvorfor fortsetter dere å spørre? Greit at han kan litt om diverse som dere trenger hjelp til, men dere får jo ikke hjelpen dere trenger uansett...???

Og hvor er moren din oppi alt dette? Hun må da reagere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...