Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 gjemmer de unna mat? Jeg har et par bekjente osm stadig sier at de spiser så lite, men hvorfor er de så tjukke da, tenker jeg. Ikke for å henge ut noen, men hvor mye spsier egentlig en som veier rundt 100 kg? og spiser de i smug? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Ikke hvis de har en slags sykdom. Men noen spiser nok endel, eller trimmer veldig lite. Anonym poster: 570c5a64c0f32a8cf7c0a61c1e131627
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Det skal du hoppe og dride i....... Anonym poster: 480083d4845b18c238b0c4bd53d9bbb8
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 gjemmer de unna mat? Jeg har et par bekjente osm stadig sier at de spiser så lite, men hvorfor er de så tjukke da, tenker jeg. Ikke for å henge ut noen, men hvor mye spsier egentlig en som veier rundt 100 kg? og spiser de i smug? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50 De? Tror du de er en ensartet gruppe av symbiotiske organismer? Anonym poster: dc57998cd08e54be9eeec26a741b4bd9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg kjenner ei, hun var nok mer enn 100 kg.. Hun sa hun spiste lite foran andre med vilje slik at ikke andre skulle se at hun bøttet innpå. Når hun kom hjem kunne hun lett sluke en 2 liters iskremboks alene. Dette kunne skje ofte. Så noen smugspiser ja. Hvis du har sett de programmene på tlc ang. de som skal slanke seg ser man at de ikke er klar over hvor mye de bøtter innpå. De mener selv de spiser lite! Anonym poster: 13374de3edad62ff7c8a23b234b84bf8
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Jeg skal være ærlig jeg. Veier akkurat 100 kg nå, gått ned en del den siste tida, så har greid å snu på det. Problemet mitt har vært at jeg har spist kjempe masse mat/ godteri på kveldene, når ingen ser meg. Helt sjukt, for jeg spiste virkelig alt jeg kom over! Godteri, nudler, brødskiver, kakao, egg, majones.. alt. Blir helt kvalm av meg selv, men sånn var det. Ingen som veier 100 kg ( og som ikke har noen sykdommer som gjør at de legger på seg væske eller lignende) spiser lite! Anonym poster: fdab2cc9c5e46c453a732d9e766732be
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 min morfar veide 140 kg,. han spiste hele tiden. hadde alltid mat i hånda. mens min stefar er også stor vet ikke kg. men nesten like stor.. han spiser lite foran andre, men snur folk ryggen gaffler han innpå. Anonym poster: beaca7f1c643ab3d85aa29998a0e7947
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Jeg smugspiste da jeg var ekstremt overvektig. Ikke mye mat, men gjerne en del usunt som utgjorde mye kalorier, og dette foregikk over tid. Spiste ikke så mye mat, og spiste bare alene. Anonym poster: 34ded59afe15af2c55bf89167a394b7a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Har hørt at de som er store tror de spiser mindre enn de gjør, og at de som sier de spiser hva de vil uten å legge på seg tror de spiser mer enn de gjør. Dette handler mye om psyke. Om man tenker lite på mat, men spiser det man vil når man føler for det vil det kanskje ikke være så viktig å kjøpe inn all verdens godterier og usunn mat. Anonym poster: 0e613b4df4cad293bb95ae739275d88a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 gjemmer de unna mat? Jeg har et par bekjente osm stadig sier at de spiser så lite, men hvorfor er de så tjukke da, tenker jeg. Ikke for å henge ut noen, men hvor mye spsier egentlig en som veier rundt 100 kg? og spiser de i smug? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50 De? Tror du de er en ensartet gruppe av symbiotiske organismer? Anonym poster: dc57998cd08e54be9eeec26a741b4bd9 hadde det vært bedre om jeg skrev mennesker som sliter med overvekt? høres jo fortsatt ut som en ensartet gruppe? tipper du er kverulanten i barselgruppa, for å si det sånn kanskje den mest bollete også? eller? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 gjemmer de unna mat? Jeg har et par bekjente osm stadig sier at de spiser så lite, men hvorfor er de så tjukke da, tenker jeg. Ikke for å henge ut noen, men hvor mye spsier egentlig en som veier rundt 100 kg? og spiser de i smug? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50 De? Tror du de er en ensartet gruppe av symbiotiske organismer? Anonym poster: dc57998cd08e54be9eeec26a741b4bd9 hadde det vært bedre om jeg skrev mennesker som sliter med overvekt? høres jo fortsatt ut som en ensartet gruppe? tipper du er kverulanten i barselgruppa, for å si det sånn kanskje den mest bollete også? eller? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50 Ikke bedre nei, poenget er at du tror at "de" er i de situasjonen av samme årsaker, du leter etter en enSartet forklaring på st "de" er overvektige. NOEN spiser sikkert i skjul. Noen gjør det ikke.. Og nei, definitivt ikke mye bolledeig her i gården. Anonym poster: dc57998cd08e54be9eeec26a741b4bd9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 gjemmer de unna mat? Jeg har et par bekjente osm stadig sier at de spiser så lite, men hvorfor er de så tjukke da, tenker jeg. Ikke for å henge ut noen, men hvor mye spsier egentlig en som veier rundt 100 kg? og spiser de i smug? Anonym poster: 7e2c90228dafa424d731722d19748a50 "En som veier 100 kg" spiser nok like varierende som "en som veier 50". Kommer nok ann på flere faktorer enn kun hvor nåla på badevekten stopper. Høyde, energiforbruk ol. spiller nok en vel så stor rolle. Dersom man er overvektig innebærer det at man inntar mer kalorier enn man forbrenner. Er man kraftig overvektig er det vel sannsynlig at dette har pågått over tid. Men opplevelsen av å spise lite i forhold til vektøkning kan vel likevel være tilstede selv om det ikke nødvendigvis stemmer... Anonym poster: ef058ab064d226432a32e22264ad45d5
Elsker livet Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Mange overvektige har insulinresistens, og da skal det lite til av feil mat før man lagrer det som fett på kroppen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #14 Skrevet 1. april 2013 Jeg skal være ærlig jeg. Veier akkurat 100 kg nå, gått ned en del den siste tida, så har greid å snu på det. Problemet mitt har vært at jeg har spist kjempe masse mat/ godteri på kveldene, når ingen ser meg. Helt sjukt, for jeg spiste virkelig alt jeg kom over! Godteri, nudler, brødskiver, kakao, egg, majones.. alt. Blir helt kvalm av meg selv, men sånn var det. Ingen som veier 100 kg ( og som ikke har noen sykdommer som gjør at de legger på seg væske eller lignende) spiser lite! Anonym poster: fdab2cc9c5e46c453a732d9e766732be Kjenner meg grusomt igjen i dette.... Jeg er på stigende vekt, nærmer meg 100 og det er store porsjoner og kveldsspising av godis og ting som gjør det. Spiser fint på dagtid, men etter kl 19 tar det løs.. Anonym poster: c7f20518a9683bd018fb4d302f5e8817
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #15 Skrevet 1. april 2013 Jeg veier 100 kg..jeg spiser " sunt" og bare godterier på lørdag. Brus drikker jeg ikke, ei heller annet kaloriholdig drikke. Jeg skriver " sunt" fordi jeg stort sett lager mat fra bunnen av, med rene råvarer og mye økologisk og fra egen hage. Men - kalorifattig er ikke maten jeg lager. Og når jeg da spiser en god porsjon middag så blir jeg feit.. I dag har jeg spist to rundstykker med svartpølse og et kokt egg til frokost/ lunsj. Så 3 poteter og ca 15 hjemmelagde kjøttboller med hjemmelaget fløtesaus, tyttebær og grønnsaker til middag. Dette blir jo fort 3000 kcal, og når jeg i tillegg er inaktiv blir jeg ikke akkurat slankere. . Anonym poster: 08db06e419e326a7f0b1049a7383457a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #16 Skrevet 1. april 2013 Ja, og jeg må jo nevne at jeg er 145 høy, så jeg kan ikke spise like mye som de normalt høye. Så når jeg i tillegg overspiser litt, legger jeg fort på meg. Anonym poster: 34ded59afe15af2c55bf89167a394b7a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #17 Skrevet 1. april 2013 Jeg veier godt over 100 kg. Jeg spiser ikke i smug. En vanlig dag (når jeg ikke slanker meg eller begrenser matinntaket) spiser jeg : 2 skiver til frokost med vanlig pålegg(varierer fra dag til dag) lunsj: 2 skiver med vanlig pålegg. (Middagslunsj en dag i uken på jobb) Middag: en stor porsjon middag. 2-3poteter, 3 kjøttkaker og grønnsaker. Eller 2 tacolefser. Varierer selvsagt fra dag til dag. Kvelds: middagsrester, eller 2 skiver. Kanskje 50 gram sjokolade etter kveldsen og en skolebolle mellom måltider. I tillegg kommer "kosemat" på jobb (kaker, godteri, god lunsj ol en dag eller to i uken. I helgen spiser jeg lørdagsgodt fredag og lørdag. (En liten skål chips og ca 50-80g sjokolade) Ut i fra dette ser en jo at jeg spiser alt for mye, men jeg spiser ikke ekstreme mengder! Jeg er nok litt for glad i mat med fett- pølser, sauser, pizza ol. Og da skal det ikke så mye til før vekta går oppover... Jeg har slanket meg 35+30+20 kg (i tre perioder) siden førstemann ble født for 8 år siden. jeg går enten opp i vekt eller ned i vekt. Har ikke vært stabilt på et tall noen sinne. Anonym poster: 8d6daee281f1bf2551e2d5625f9d3584
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #18 Skrevet 1. april 2013 De som er ekstremt overvektige overspiser nok i store mengder. Jeg er overvektig, over 100 kg, og selv om jeg ikke fråtser så ble dagsinntaket for høyt og over flere år da så blir man altfor stor. Tror dette gjelder for svært svært mange. I tillegg beveger man seg for lite, etterhvert som man blir større, så blir alt tyngre og man beveger seg enda mindre.. De fleste spiser mer enn de tror, uansett! (har en en venninne som etter uttallige legetimer, turer til tønsberg osv, enda ikke skjønner at hun spiser for mye, vi er mye sammen og jeg ser at hun spiser det samme som meg, og ENDA sier hun at hun spiser så lite og kontrollert) Irriterende! Dette jeg har skrevet over gjelder selvsagt ikke de som har spesielle sykdommer og bruker medisiner slik at de går opp i vekt.. Har selv Pcos, men det er viktig for meg at det ikke skal være en hvilepute (som jeg har skjønt det er for mange) for at de ikke går ned i vekt. Det tar bare lenger tid, og man må legge om livsstilen for godt, og resultatene vil komme over tid!! Anonym poster: 9c1550d7dca65082e792a99b4d72ce62
hit og dit Skrevet 1. april 2013 #19 Skrevet 1. april 2013 (endret) Mannen min er rundt 95 kg, han er ikke så høy, men han har en svært muskuløs kropsbygning. Han er nok ikke "bare" svært overvektig, selv om BMI viser det, men han er veier mer enn han bør. Han spiser sunt, mye fisk, grønnsaker, men han spiser ikke kalorifattig. Han har lett for å ta seg en brus, en sjokolade, en kopp kakao. Mange små kalorier, blir fort for mye. Jeg er lav, og har liten muskelmasse. Det skal lite til før jeg legger på meg, og eg må være svært bevisst på hva jeg putter i meg. Derfor merker jeg lett hva han spiser, for jeg har så lyst selv. Endret 1. april 2013 av hit og dit
<3 2G <3 Skrevet 1. april 2013 #20 Skrevet 1. april 2013 100kg er da ikke mye om du er høy. Synes det er litt gøy med de som tror 100kg er ensbetydende med superfeit
Modesty Blaise. Skrevet 1. april 2013 #21 Skrevet 1. april 2013 Jeg var rett og slett feit tidligere, og nei, jeg har aldri spist i smug. Derimot har jeg spist helt feil mat, og selvfølgelig i større mengder enn en som 150 høy, og veier 55 kg Mitt problem var ekstremt mye jobbing (60-70 timer pr uke) og mye reising. For meg så betydde det uregelmessig spising, og enkel mat / junk når jeg først spiste. Legg til eksta god mat i helgene, og god vin på toppen av det så har man oppskriften på katastrofe for min del. Har gått ned ca 30 kg på å legge om kostholdet, og jeg syns ikke jeg spiser så mye mindre nå enn tidligere, bare mye mer riktig. Det blir for dumt å se på alle overvektige som en gruppe, det er forskjellige spisemønster og årsaker hos de fleste...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #22 Skrevet 1. april 2013 Du trenger faktisk ikke spise så innmari mye for å beholde samme vekt.. Hvordan de har blitt sånn er en ting, det krever en skikkelig innsats å gå ned i vekt, og hvis du spiser normale mengder mat, beholder du den vekten du har.. Anonym poster: abcf645d3d8465371a40d398f1a2fd07
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #23 Skrevet 1. april 2013 Jeg er veldig overvektig og spiser stort sett når jeg er alene. Men jeg påstår aldri at jeg spiser lite heller, det er det jo uansett ingen som tror på. Jeg vet godt hvor mye jeg spiser og at det er alt for mye og for usunt. Grunnen til at jeg spiser lite sammen med andre er rett og slett at jeg ikke føler meg komfortabel med det. Anonym poster: 121c7f3445e24d0e33cec3862ebd2317
Dini Skrevet 1. april 2013 #24 Skrevet 1. april 2013 Akkurat nå spiser jeg ganske lite i forhold til hva jeg gjorde før. Er vel en av grunnene for at jeg er på vei nedover nå.. Men jeg kunne spise 2 måltider om dagen før, men disse måltidene var store. Nå spiser jeg kanskje det dobbelte av hva min ettåring spiser, og det holder meg i gang, får meg til å gå ned i vekt og er ikke lite variert. Jeg veide 148 kg som høygravid, og jeg skal si deg at jeg vil aldri dit igjen!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #25 Skrevet 1. april 2013 Jeg er 178cm og 106kg. Er ikke slik at jeg sitter på rumpa og spiser hele tiden, selv om noen kanskje tror det;) Frokost: 2 skiver grovt brød med f.eks hvitost eller skinke. Lunsj: et eple og/eller en liten soyayoghurt (porsjonsbeger) Middag: 1 porsjon middag. Har helt vanlig kosthold med fisk, kylling, rødt kjøtt, grønnsaker, supper, fullkorn spaghetti osv. Ikke glad i potet. Har vi noe ekstra godt, f.eks i helga, så spiser jeg litt mer enn 1 porsjon. Kvelds: nutrilettbar eller et par speltkjeks med ost og en neve nøtter. Går i tillegg tur minst 3 dager i uka på 30 min. På dette kostholdet beholder jeg vekta jeg har. Spiser jeg ørlite mer så går jeg opp med en gang. Synes ikke jeg spiser mye! Har pcos og har fått vite at det er derfor jeg legger ekstremt lett på meg. Anonym poster: 65a5cd4820e6edb8236cdbd5dec13e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå