Gå til innhold

Uteantrekk baby 7 mnd.. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynder det å bli ganske varmt her, rundt 6-8 grader med litt sur vind. Tenkt at baby snart skal få sitte litt opp å kikke i vogna, men hva skal hun ha på da? Ligger jo vanligvis nede i voksiposen, bare i body, lue og strømpebukse, med et ullteppe inni posen. Tar man vindjakke på og så av igjen mår hun blir trett og skal legges ned liksom?

De to andre ungene mine har ikke vært så små i denne sesongen, så jeg aner ikke hva som er vanlig.

Anonym poster: 70dcc882c3dd7428bb14adb85218d76d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hva med en ullgenser til og en jakke over?

Anonym poster: 0e62cf444e6243f4f1935f3924d6e6f3

Skrevet

jakke eller tynn dress. Enten ta av eller la barnet sove i uteklær med et teppe over seg.

Skrevet

eller bare ha en ullgenser på henne og pakk et ullteppe godt rundt delene av henne som stikker ut av voksiposen, slik at det bare er å fjerne teppet når hun skal sove...

Anonym poster: cb7b6832d3508a034b708e07b81c1d6a

Skrevet

Ok. Må prøve meg litt frem... Takk for svar:)

Gjest sussie77
Skrevet

Jeg har pleid å bruke jakke. Med ull under. Og voksiposen opp til livet,

Gjest sussie77
Skrevet

og har ikke tatt av jakken hvis de sovnet.

Skrevet

Ok, men blir ikke det veldig varmt ?

Skrevet

Min er 8 og sitter mye nå. Jeg brukte ulldress, men den beskytter jo lite alene mot vinden alene. Nå bruker jeg body og en foret softshell jakke fra babyshop, og så sitter hun jo i vognpose. (skjerf, lue og votter selvsagt) Tar ikke noe av når hun skal sove. Jakken er myk og god. Min frøken er ganske varmblodig som sin far så jeg har måttet lære meg å ta på mindre tøy enn jeg gjorde på storebror som er frysepinn som meg.

Anonym poster: 8c97756b44208ef36b68d16c501f9fa8

Skrevet

Min er 8 og sitter mye nå. Jeg brukte ulldress, men den beskytter jo lite alene mot vinden alene. Nå bruker jeg body og en foret softshell jakke fra babyshop, og så sitter hun jo i vognpose. (skjerf, lue og votter selvsagt) Tar ikke noe av når hun skal sove. Jakken er myk og god. Min frøken er ganske varmblodig som sin far så jeg har måttet lære meg å ta på mindre tøy enn jeg gjorde på storebror som er frysepinn som meg.

Anonym poster: 8c97756b44208ef36b68d16c501f9fa8

Tror det må bli noe i den duren her og. Mye vind;)

Gjest sussie77
Skrevet

Ok, men blir ikke det veldig varmt ?

Neida. Men tar ikke posen opp der de har jakken da. For det hadde blitt varmt.

Skrevet

Når de har vært på den alderen har de hatt både dress og vind/vanntett jakke.

Skrevet

Lille på 7 mnd har alltid sovet kun i body og strømpebukse i en tykk og god vinterpose. Hvis hun sitter opp i vognen får hun en tykk ytterjakke på, som jeg tar av igjen når hun begynner å glippe med øynene og jeg legger ned ryggen på vogna. Funker fint det :)

Skrevet

Vi har brukt ullundertøy og fleecedress. Han sitter ikke oppe så mye, sovner oftest etter 10 minutter i vogna :P Nå er han 9 mnd, men vi har stort sett brukt det i vinter. Kanskje et lag i mellom på de kaldeste dagene. Men vi har ikke voksipose, men en skikkelig lammeskinnspose fra 80-tallet.

Skrevet

Min tass på 7 mnd bruker ulldressen i vognen. Og har vanntett og vindtett dress når han krabber rundt på bakken.

Er lite vind her vi bor.

Pass på så babyen ikke blir for varm, og bruker klær som puster. Har du vogn med god kalesje så trenger ikke h*n noe mer enn om h*n ligger i vognen. Posen dekker jo ofte langt opp selv om de sitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...