Sølvpanter Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hvordan går det å bruke garn som er laget til pinne 3-3,5 på pinne 5? Finner bare garn i den typen og fargen jeg vil ha i tynt garo, men oppskriften krever pinne nr 5. Hva sier dere erfarne strikkere?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Hullene/maskene (hvis du skjønner hva jeg mener) blir litt større på garnpinne 5. Anonym poster: 30e4aca626edd84dc110af2da50c8844
Superdolly Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Det stemmer det hun over her sier. Striketøyet blir løst og litt slaskete, hvis du forstår hva jeg mener. Da er det bedre å bruke pinner som passer til garnet du vil ha, og heller regne ut masketallet du må bruke i den nye garntykkelsen.
Major HotLips Houlihan Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Bruk pinner som passer til garnet ellers blir det strikkinga løst og ikke noe pent. Strikk en prøvelapp for å se hvor mange masker du trenger på 10 cm og regn så ut hvor mange masker du trenger for å få riktig størrelse det du skal strikke
SannaMaria Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Prøv evt med dobbelt garn, dvs strikk med to tråder av samme garnet. Det kan nok hende det blir for lite med pinne 5 da, men strikk en prøvelapp og se hvordan det ser ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå