Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 ... helt rart. Det er mange år siden, men helt plutselig kom hele greia opp i hode på meg. Jeg har blitt voldtatt og jeg har fjernet det helt fra minnet. Jeg ble voldtatt hjemme i min egen seng etter at jeg trodde alle hadde gått hjem fra festen jeg hadde. En fremmed mann som jeg aldri har sett. Herregud så skitten jeg føler meg.. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver, tror jeg bare trenger å si det til noen som ikke jeg kjenner. Jeg føler meg helt rar og uggen... Anonym poster: 90dbc780d00e12e0a04330a1d2a5e5d1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 fint at det kom nå, kanskje du skal få snakket med noen om det? det er sikkert en grunn til at det kom nå og det er nok fordi det er nå du er klar for å snakke om det også. Anonym poster: 185beddd515a1496c0c3d66a1e8a0bd5
Magia Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Oi, så forferdelig det må være å plutselig få noe sånt opp på den måten. Kan tenke meg du er passe sjokkert og lammet nå! Har du noen du tør å snakke med om dette? Hvis du har en mann/samboer, prøv å snakk med han. Eller en venninne, mamma, hva som helst. Du må ikke bære på dette alene. Og du er IKKE skitten eller har noen som helst skyld i dette. Du har vært offer for et annet menneskes egoistiske, groteske handlinger, og har INGEN skyld. Håper du finner en måte å bearbeide dette på. Lykke til!
SannaMaria Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Så fryktelig!.. Dersom du ikke er klar for å snakke med noen av dine nærme akkurat på dette tidspunktet, ville jeg anbefalt deg å kontakte et ressurssenter. F.eks er Kirkens ressurssenter mot vold og seksuelle overgrep (www.kirkens-ressurssenter.no) en mulighet, de har jeg hørt mye bra om. Finnes også (så vidt jeg vet) om ressurssenter rundt om i fylkene. Sjekk også ut www.fmso.no (fellesskap mot seksuelle overgrep) - disse kjenner jeg ikke til, men nettsidene så veldig greie og nyttige ut.
SannaMaria Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Og jeg sier som Magia: Dette er IKKE noe du har skyld i! Du har ikke gjort noe galt, og din opplevelse av at du er blitt voldtatt er noe du må ta på alvor. Det er viktig at du snakker med noen om dette, noen som kan hjelpe deg videre. (Sjekk forresten også ut www.dixi.no, også et ressurssenter, iallefall i Oslo, kanskje andresteder også)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Tusen takk for mange fine svar. Vet ikke hva jeg skal gjøre, det kom bare for noen få dager, det er så absurd. Skulle tro det var en film. Jeg har gått i noen år uten å vite om det og som lyn fra klar himmel dukker ALT opp, forstår nå hvorfor jeg har vært plaget med div angst og vært til tider svært deprimert. HI Anonym poster: 90dbc780d00e12e0a04330a1d2a5e5d1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 off... så utrolig dumt at du måtte oppleve det det du må gjøre nå er å ikke sitte inne med det nå som det har kommet frem i minnet ditt igjen. og jeg kan på en måte forstå hvorfor du føler deg skitten osv, men du må tenke at det ikke er DEG det er noe galt med. du gjorde ikke dette, det ble gjort mot deg!! det er de som gjorde dette mot deg som er skittne ekkle og motbydelige mennesker... jobb deg gjennom tankene, hev deg over situasjonen... kroppen er din.. har alltid vert bare din, og har aldri vert de voldtektsmennene sin. dette klarer du... Anonym poster: 92be08463951afa49787165e0053ad84
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Noe så skremmende! Det er visst ikke uvanlig at slik fornektelse skjer, hjernen reagerer med sjokk, og venter med å minnes til du er i stand til å håndtere det mentalt. Men nå vet du hvor mye av angsten og depresjonen kommer fra, og du har med oppdagelsen av minnet kommet lengre i en helbredelsesprosess allerede enn du kanskje tror. Anonym poster: 23d60a4840e14914a49c6a122d503b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå