Gå til innhold

Har noen av dere hatt hjerteinfarkt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert paranoid nå, og er nok helt på viddene.. Men har så vondt øverst i armen. Stråler ut i resten av armen, ribbein, lunger og opp i hodet til øre og litt lenger. Hatt det siden fredag, så da utelukker det noe sånt som hjerteinfarkt ikke sant? Det hadde ikke gått å gå så lenge med det selv om det er et svakt et?

 

Idag er det så vondt at jeg ikke får puste skikkelig. Ingen tabletter hjelper. Tenkte det var en betennelse og skulle vente til tirsdag når legekontoret åpner, men vurderer legevakt nå.. Er bare så lang vei, og vanskelig å få til. Og dårlige erfaringer med de..

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert paranoid nå, og er nok helt på viddene.. Men har så vondt øverst i armen. Stråler ut i resten av armen, ribbein, lunger og opp i hodet til øre og litt lenger. Hatt det siden fredag, så da utelukker det noe sånt som hjerteinfarkt ikke sant? Det hadde ikke gått å gå så lenge med det selv om det er et svakt et?

 

Idag er det så vondt at jeg ikke får puste skikkelig. Ingen tabletter hjelper. Tenkte det var en betennelse og skulle vente til tirsdag når legekontoret åpner, men vurderer legevakt nå.. Er bare så lang vei, og vanskelig å få til. Og dårlige erfaringer med de..

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

 

Kan du dra til Volvat eller lignende? De tar EKG og kan evt utelukke hjerteinfarkt. Mulig det "bare" er muskulært; men ta en sjekk for sikkerhetsskyld!

 

Anonym poster: b9e7a32b8fa92106b0e9bdbc4cc4a489

Skrevet

Jeg er sykepleier, men dette tør jeg ikke svare på..

 

Kan ikke annet enn å anbefale deg å ta kontakt med rette instanser for en sjekk. Heller en sjekk for mye enn en for lite.

 

Lykke til og god bedring!

 

Anonym poster: a2899733802fb79101c378a0bd3ccbe7

Skrevet

Hjerteinfarkt kommer akutt, men skal ikke si for sikkert at man ikke merker noe som helst før det kommer altså.

 

Når det er sagt så har jeg gått leeeenge med smerter rundt venstre bryst og er til tider tungpustet.

Nevnte det for lege i fjor, men han mente at det var små sjanser for at det var noe med hjertet, spesielt siden det i mitt tilfelle blir bedre når jeg beveger meg.

 

Hvordan er det hos deg? Er det der hele tiden eller er det noe mønster på det?

 

Er vel uansett greit å sjekke når du har så vondt.

Burde bestilt meg en ny legetime selv, men jeg er så dårlig til å oppsøke lege og tenker at jeg hadde vel vært ferdig nå hvis det var hjertet, siden jeg har gått så lenge :P

 

Anonym poster: c3b5bfc917cc1b0dc8492ee8843fd401

Skrevet

Er dessverre 2,5 timer kjøring til volvat. Men hvis det at jeg har gått i flere dager med det ikke utelukker hjerteinfarkt ringer jeg legevakten..

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

Skrevet

Smerter i armen/skuldrene hos kvinner kan være tegn på hjerteinfarkt. Du bør ringe legevakten og høre med de. Det er de som har peiling. Lov meg at du ringer med en gang!

 

Anonym poster: 43efd8cbc31ab4fe4858ab1c709c1511

Skrevet

Hjerteinfarkt kommer akutt, men skal ikke si for sikkert at man ikke merker noe som helst før det kommer altså.

 

Når det er sagt så har jeg gått leeeenge med smerter rundt venstre bryst og er til tider tungpustet.

Nevnte det for lege i fjor, men han mente at det var små sjanser for at det var noe med hjertet, spesielt siden det i mitt tilfelle blir bedre når jeg beveger meg.

 

Hvordan er det hos deg? Er det der hele tiden eller er det noe mønster på det?

 

Er vel uansett greit å sjekke når du har så vondt.

Burde bestilt meg en ny legetime selv, men jeg er så dårlig til å oppsøke lege og tenker at jeg hadde vel vært ferdig nå hvis det var hjertet, siden jeg har gått så lenge :P

 

Anonym poster: c3b5bfc917cc1b0dc8492ee8843fd401

 

Blir verre når jeg beveger meg. Prøver å sitte helt rolig men fortsatt vondt. Men hjertet slår jo som normalt. Men for hvert slag er det som en kniv blir vridd rundt i skulder/arm og det stråler ut overalt. Ha nettopp fått en revmatisk diagnose så tenkte det var noe sånt da. Tror fortsatt det, men ville bare utelukke skumle ting som hjerteinfarkt ;)

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

Skrevet

Dra på legevakta, så får de tatt EKG. Det gjorde jeg, og det er også det de anbefaler. I mitt tilfelle var det faktisk noe så "ufarlig" som spiserørsbrokk. Smertene ved halsbrann og spiserørsbrokk kan forveksles med hjerteproblemer også, nemlig.

 

Har du prøvd å ta syrenøytraliserende, evt drikke et stort glass melk, og rette deg opp skikkelig i ryggen, puste godt ut med magen? Hvis det hjelper er det mye som tyder på halsbrann e.l. I så fall vil det ikke hjelpe å legge seg ned, som er rådet dersom det er hjertet...

 

Anonym poster: e21ae5c1a0ba1218d5cdf957919a86c1

Skrevet

Jeg holdt på med en utredning for en revmatisk sykdom i fjor, sikkert derfor han også mente at det ikke var hjerte ;)

 

Men du sier at det blir værre når du beveger deg og da ville nok jeg ha ringt legevakt altså..

 

Anonym poster: c3b5bfc917cc1b0dc8492ee8843fd401

Skrevet

Smerter i armen/skuldrene hos kvinner kan være tegn på hjerteinfarkt. Du bør ringe legevakten og høre med de. Det er de som har peiling. Lov meg at du ringer med en gang!

 

Anonym poster: 43efd8cbc31ab4fe4858ab1c709c1511

 

Uff, selv om jeg har hatt det i flere dager? Ja skal ringe!

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

Skrevet

Smerter i armen/skuldrene hos kvinner kan være tegn på hjerteinfarkt. Du bør ringe legevakten og høre med de. Det er de som har peiling. Lov meg at du ringer med en gang!

 

Anonym poster: 43efd8cbc31ab4fe4858ab1c709c1511

 

Uff, selv om jeg har hatt det i flere dager? Ja skal ringe!

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

 

Jeg tror kvinner kan gå med vage symptomer i dager før / frem mot et hjerteinfarkt. Eller det kan være et lite infarkt. Det ER sikkert ikke det i ditt tilfelle, men en av grunnene til at flere og flere kvinner dør av hjertesykdom er jo nettopp at man ikke tar symptomene alvorlig, blat annet fordi de kan ligne på andre ting også.

 

 

 

Anonym poster: ba197b635ce831e95a2001f12a27b52b

Skrevet

Min far gikk i mange dager, han trodde det var noe helt annet..

Skrevet

Da har jeg ringt!De var ikke redd for hjertet mitt heldigvis, men de skjønte at jeg var det! Skal ringe 113 hvis det blir verre.

 

Legen jeg snakte med mente det var betennelse, og kunne bare ringe han i kveld hvis jeg ville ha mer smertestilllende;)

 

Takk for at dere fikk meg til å ringe, da slipper jeg i det minste å være redd for det!:D

 

Anonym poster: da5b902fc8322d02c0c132254f6c27f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...