Gå til innhold

Overivrige bestemødre, hvordan takle ?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har overivrige mødre/svigermødre som ikke klarer å la ungen være? Kommer på besøk til mamma og idet jeg setter bilstolen på gulvet med sovende baby i, så hiver hun seg over ungen. Greit nok, ungen skal opp av stolen, men la meg komme inn først!

Hvis je triller dit og vil at babyen skal sove ute i vogna så er dette noe manma absolutt ikke skjønner. Hun tar opp ungen og duller og snakker med henne. Sitter og prater med ungen som om hun (mamma!) skulle vært skadet i hodet :P "lille prinsessa til bestemor, tenk så heldog jeg er", "åh du skal få mye kjærlighet, du skal sove hos bestemor, ååå vi må dra ut å kjlpe noe fint du kan ha på deg i dåpen, bestemor skal lære deg å såise grønnsaker sånn at du blir stor og sterk jente" osv. Åååhhhh :P jeg klikker :P sikkert litt hormonell, men blir irritert!

Svigermor er litt sånn hun også. Respekterer ikke at babyen sover, skal absolutt vekke henne uansett :/ nytter ikke å prate med de :S

Anonym poster: c15d0fefc76310324384c353c3374888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred. Jeg ville bare latt dem styre på. Er stort å bli bestemor.

Skrevet

Litt dumt at de tar henne opp av vogna når hun sover. Kanskje du kan si ifra om dette når temaet ikke er helt ferskt. Altså; ikke når det akkurat skjer, men ved en annen anledning.

Høres ut som moren din er tussete forelsket i datteren din. Akkurat slik min mor er med mine barn. Jeg nyyyter det og er stolt som en hane!

Skrevet

Sikkert ikke lett, men det eneste du kan er vel å si litt "strengt" at NÅ SKAL BABYEN SOVE.

Skrevet

Sikkert ikke lett, men det eneste du kan er vel å si litt "strengt" at NÅ SKAL BABYEN SOVE.

Det eneste du kan gjøre *

Skrevet

Babyen kan få sove i fred, men ellers høres det ut som om moren din er i lykkerus over å være mormor. Er ikke det fint da? :)

Skrevet

Kan du ikke sende bestemor på trilletur med babyen da ? To fluer i en smekk.

Hun får vist frem barneabarnet (eller vogna ihvertfall) til hele verden, og babyen får sove.

Skrevet

Det er jo bare kos. Her bor besteforeldrene et stykke unna, så nyter det når vi sees og de koser seg med barna :)

Anonym poster: ecda4a2d5e6e350925a8b1dd017a1bad

Skrevet

Babyen kan få sove i fred, men ellers høres det ut som om moren din er i lykkerus over å være mormor. Er ikke det fint da? smile.png

Høres jo ut som om det er akkurat dette med sovingen som er problemet da..

Skrevet

Babyen kan få sove i fred, men ellers høres det ut som om moren din er i lykkerus over å være mormor. Er ikke det fint da? smile.png

Høres jo ut som om det er akkurat dette med sovingen som er problemet da..

Da går man utenom sovetider. Problem solved. Next.

Anonym poster: 757621fa7647ddeb050ebac6b6eaa7dc

Skrevet

Nyyyyt det :)

Haha, lett det :P

Skrevet

Herrefred. Jeg ville bare latt dem styre på. Er stort å bli bestemor.

Det er VELDIG stort for en nybakt mamma når babyen endelig sover også.

Skrevet

Litt dumt at de tar henne opp av vogna når hun sover. Kanskje du kan si ifra om dette når temaet ikke er helt ferskt. Altså; ikke når det akkurat skjer, men ved en annen anledning.

Høres ut som moren din er tussete forelsket i datteren din. Akkurat slik min mor er med mine barn. Jeg nyyyter det og er stolt som en hane!

Ja hun er mildt sagt tussete forelska. Skal prøve å si ifra igjen når settingen er en annen.

Kunne fint dullet med baby, men når jeg besøker henne hver dag blir det for mye. Babyen får jo aldri sove i fred etter en trilletur. Kunne like gjerne slutta å trille , bare kjørt dit :/

Skrevet

Hadde ikke akseptert at de hadde tatt opp babyen når den sover. Ellers er det vel bare å la de styre på :)

Skrevet

Åååh. Misunnelig på deg. Her er begge bestemødrene opptatt med sitt: jobb, trening, venninner og alle de andre barnebarna.

Er dwt første barnebarn?

Anonym poster: 5b1079d33eb1eaef5e407eafed1f9ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...