Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 ... av en eller annen grunn. Hvor mye bidro han med husarbeid og arbeid/stell av babyen? Mannen min har enslags hjemmekontor/hobbysituasjon hvor han lever på oppsparte midler. Han handler mat, lager middag 2-3 ganger i uka og tar kveldsstellet på baby hver dag, ellers er det jeg som står opp med ham og passer ham hele tiden. Jeg synes han bidrar altfor lite. Jeg har bare hatt èn frikveld (hvor jeg møtte en venninne uten baby) siden babyen ble født for et halvt år siden. Han har latt meg sove om morgenen kanskje 3 dager totalt, hver gang med et sabla rabalder fordi han må stå opp Jeg gjør alt husarbeid, han rydder kanskje inn i oppvaskmaskina etter seg om jeg maser mye.... Oppgitt. Anonym poster: d7b4aa0b407b48a43c1bc54d9f3b79a4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Jeg studerer så mannen min er hjemme, og vi deler arbeidet ganske greit. Han passer babyen så jeg får lese, jeg skifter flest bleier og tar meg mest av matingen, jeg vasker klær og lager som oftest middag. Han rydder ofte etter middagen, støvsuger, alt ute (snømåking), alt med bilene. Vi gjør begge mye, og har begge litt tid der vi får sitte og slappe av. Så jeg syns mannen din gjør for lite. Men akkurat det med å få "frikvelder" er jeg ikke helt for. Vår baby er 7 mnd og jeg har ingen planer om å være borte en hel kveld enda, siden det er jeg som legger og ammer. Er vel ganske vanlig å være litt låst når barna er så små, folk kommer heller til oss, helst på dagtid. Anonym poster: 1ef55068b2be98ada693f03516e13f1f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Vi sover lenge annenvær dag. Han hjelper til om natta med å mate/skifte bleie. Jeg jobber tre dager i måneden så pappan har han da og stor koser seg. Husarbeid så har han oppvaskamskin som fast oppgave, men gjør det jeg ellers spør om hjelp til Mini er et halvt år. Har vel vært ute alene uten baby utenom jobb 8 ganger. Anonym poster: 1354f5acdb09b3183cf0f46c207ee6d7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Det kommer vel ann på hva han gjør i "arbeidstiden" sin, jobber han eller berre ligg han på sofen å slappe av? Jobber han, synes jeg han gjør nok, der er jo DU som er i permisjon. Anonym poster: a769a399f7a8030bf3056a730e166fac
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Det kommer vel ann på hva han gjør i "arbeidstiden" sin, jobber han eller berre ligg han på sofen å slappe av? Jobber han, synes jeg han gjør nok, der er jo DU som er i permisjon. Anonym poster: a769a399f7a8030bf3056a730e166fac Det er vel en definisjonssak... Han gjør ingenting som genererer inntekter. Noen dager jobber han med det som, i allefall på nåværende tidspunkt, er enslags hobbyvirksomhet, som han håper å tjene penger på en gang i framtiden. Andre dager sitter han og surfer på nyheter, ser TV o.l... Anonym poster: d7b4aa0b407b48a43c1bc54d9f3b79a4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Takk for svar hittil forresten! Tar gjerne imot fler synspunkter/erfaringer Hi Anonym poster: d7b4aa0b407b48a43c1bc54d9f3b79a4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Her har far i huset vært hjemme med oss pga av langtidssykemelding. Det aller meste faller på meg men det er på grunnlag bak sykemeldingen. Han er flink å bidra der han kan, og jeg og eldste har vært rundtforbi på ting i noen timer når han har vært hjemme med minstemann på 3 mnd som da har ny bleie og fyllt opp med mat. Han tar oppvasken og lager middag innimellom, jeg tar alt om natten/morningene. Har hendt at han tar begge ned på morningen men da er det om jeg ikke selv er i form. Ellers er han super til å pludre og kose med baby og herje med eldste på sin måte, kunne ikke fått bedre pappa selv om helsen gjør at alt ikke er 100%. :-) Om du ikke er fornøyd med hva han bidrar til er tipset mitt å snakke med han om det. Om en sitter på hver sin tue med forskjellig oppfatning over lang tid blir bare irritasjonen større. Ofte kan det løse seg med enkle endringer. Lykke til! :-) Anonym poster: c5fcd6f304c1ea35d2f3009cd9884624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå