Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Har huset fullt av nabobarn nå og irriterer meg grønn over deres manglende manerer og folkeskikk. De går rett inn i kjøleskapet og forsyner seg, hoier og skråler! Jeg håper ikke mine oppfører seg sånn når de er borte! Jeg skal ta en samtale med mine etterpå om at den type oppførsel er strengt forbudt når man er på besøk! Man går bare rett og slett ikke inn i kjøleskapet til andre! Må da kunne gå ann å lære ungene litt folkeskikk!!!! Anonym poster: 56176a1dabb0c1fbb849e728ba024c55
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 men du vet at du kan nekte dem så lenge de er hjemme hos deg? Ditt hus, dine regler. Anonym poster: e5173ad73c0a4e8c3d1784349910abf1
Gjest Yzma Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Og hvorfor sier ikke du i fra til disse ungene?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Det er sikkert ikke så lett å administrere en gjeng med "apekatter".. For at det skal være mulig å nå fram, må det eksistere et visst minimum med disiplin allerede. Ellers er det bare å sende ungene på "Boot camp" eller "helvetesuke", og håpe at de da vil lære respekt... Anonym poster: c693886bb90a9d887f675167f4378bb4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg har lært mine barn hva det er greit og ikke greit deres venner gjør når de er på besøk her. I kjøleskapet får de lov å gå, men bare i fruktskuffen som er nederst. Vi har ikke frukt på bordet, men i kjøleskapet. Så de vennene som går inn og ut dørene her vet dette. Blir de sultene kan de forsyne seg av havregryn eller cornflaks, noe mer styr gidder jeg ikke om jeg ikke skal lage mat til alle. Men utover dette så er det ikke fritt frem,vi har vann til å drikke for de som er tørste. Selv om de som er her ofte vet de kan forsyne seg med dette, så pleier de å spørre. De er faktisk ganske så høfflige. Det jeg har hørt er at ungene mine også er ganske så høfflige når de er på besøk. Hun ene er en liten turbo, men utifra det jeg har hørt så klarer hun å roe seg når de er inne hos venner. Ute derimot får hun løpt fra seg, men ikke vært noe galt med det. Noen foreldre som ikke skjønner hvor hun får all den energien fra og blir sliten bare å se på henne..... Men i vårt hus er det vi som setter reglene, og ungene klarer ikke å gjette seg til hvilken regler som gjelder i hvert hus så da må vi foreldre gjøre dette klart. Viktig å snakke med ungene våre om dette også, slik at de også passer litt på og sier ifra. Anonym poster: 8facb37147e7bf036f4a06e6ac789ac6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Jeg irriterer meg også over noen av vennene til dattera mi. Er så forskjell på unger altså. Vennene til eldste har alltid vært rolige, høflige, hatt manerer ved matbordet osv. Vennene til yngste er masete og slitsomme og høylytte. Dårlige på rolig lek. Søler og griser ned maten, havner mat på gulvet, kliner rundt med sølete fingre osv. Men noe av det verste er nok at jeg må vaske bort både tiss og bæsj på doskåla når de har vært her. Tørker seg ikke etter å ha tissa, drar ikke ned etter seg og vasker ikke hender. Jeg har faktisk gått og sagt fra noen ganger, at de må huske å dra ned og vaske hender etterpå men. Føles litt flaut å irettesette dem. Er jo manglende oppdragelse/opplæring hjemme som er årsaken. De er 9 år altså. 4 åringen min tørker seg og vasker henda etter dobesøk, så jeg forventer faktisk at eldre unger er like renslige. Anonym poster: 6aba370133e3f8c53e9db62be34de091
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Vennene til midterste som er 9, mente jeg, ikke yngste Anonym over.. Anonym poster: 6aba370133e3f8c53e9db62be34de091
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Jeg sier ifra til dem, men det går ikke inn. Jeg kan jo ikke akkurat rope for at de skal høre heller... Anonym poster: 56176a1dabb0c1fbb849e728ba024c55
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Jeg er enig med hi. Er sjokkert over andre barn. Hva driver foreldre med nå til dags? Som "oppdrar" barn til å tro de kan stirre inn i diverse skjermer når de vil og drikke brus til tørstedrikk? Hunden min får bedre stell enn som så.. Late foreldre! Anonym poster: 5145288a9a72e5e23e39af5d7ad507a2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Her hadde eldste med seg hjem noen fra klassen den ene dagen. De er 8 år alle sammen. Den ene ungen spiste som en gris, tørka ketshup på genseren etter mat, etter dobesøk var hele det tiss over alt. Så ikke ut som ungen hadde treffe nedi doen engang... Sånn blir jeg ekstremt oppgitt over.... 8 åringer skal vel kunne oppføre seg litt. iallfall klare og treffe doen... Anonym poster: f392c4a0daf4afd5e8150b04fd4d86e3
Gjest Yzma Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Jeg sier ifra til dem, men det går ikke inn. Jeg kan jo ikke akkurat rope for at de skal høre heller... Anonym poster: 56176a1dabb0c1fbb849e728ba024c55 Hva hindrer deg i å sende dem ut av huset, med beskjed om at de kan komme tilbake når de kan oppføre seg? Evt spar deg for beskjeden til ungene, ring heller foreldrene og si fra hvorfor de ble sendt hjem, så får de ta ansvar med å lære ungene folkeskikk og høflighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå