Gå til innhold

Hvordan ser profilbildet ditt på Facebook ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet profilbilde for et par dager siden, har nå et bilde av meg og datteren min ute i fin natur. Jeg er kledd i turklær og er usminket, ser feit ut pga babymage, men syns det er et koselig bilde. Så kom jeg til å tenke på de ulike typene profibildene folk har. Alle mine er bilder som tilfeldigvis kan passe som profilbilder, ingen er tatt med tanke på facebook.

Har en venn innpå der som stadig vekk skifter profilbilder, type bilde av seg selv i speilet mens hun sender kamera et flørtende blikk, tenkende mens hun ser ut i luften, flekser muskler på treningsenter osv osv. Ikke en tenåring nei, tobarnsmor i 30-årene. Ser flere med samme tendensene, disse legger også gjerne ut bilder av seg selv i utfordrende antrekk med vinglasset i hånda hver gang de er på fest, evt dagen derpå med en beskrivelse om hvor moro de har hatt det.

Så har man "småjentene" som alltid poserer, skifter gjerne profilbilde flere ganger daglig, skifter gjerne mellom flere tidligere profilbilder og får kommentarer som: søøøøøtaaaa, fiiinaaaa, så vakker du er osv. Er veldig tydelig at dette er fisking etter "likes" og kommentarer.

Er jo en del som ikke har profilbilder av seg selv i det hele tatt, men heller av disse visdomsordbildene eller en eller annen film karakter e.l. Disse er gjerne også de som legger ut slike sitater og visdomsord i fleng, samt deler statuser om syke barn, tenåringer som blir mobbet, krigsofre osv (du vet, de som påstår du ikke bryr deg om du ikke deler).

Hvordan ser ditt profilbilde ut? Er du alltid sminket og pent kledd? Tar du bilder med tanke på profilbilde?

Anonym poster: 29716d8a6f4addd93f2e35de2ce18bc6

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Posører er kjedelige. De viser jo ikke seg selv, men et vrengebilde av seg selv.

Skrevet

Akkurat nå er profilbildet mitt et bilde av sønnen min i slalombakken. Bytter ikke bilde så ofte og poserer aldri.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Synes det er utrolig lamt med pose- bilder av seg selv i baderomsspeilet. Tror ikke jeg har noen venner som har det, eller jo en, hun er voldsom å legge ut slike "seee på mei hvor jei er deilig"- bilder, poserer lettkledd på senga etc. Skarp jente...

Selv har jeg bilde av en smilende bebis- minstemann ved 6 mnd.

Skrevet

Jeg har hatt det samme profilbilde siden jeg opprettet fb-kontoen jeg. Og det er et helt enkelt bilde av bare meg - uten trutemunn og vin.

Så spennende er jeg :P

Skrevet

Bilde av meg som smiler litt tett på. Fin på håret og fint sminket :)

Anonym poster: dd30716dae26ff083d07f11844ea622c

Skrevet

Jeg har et som er fint; eller "pose bilde" som noen kaller det.

Jef veier ikke 20 kg for mye så da visee jeg meg frem med glede.

Men skjønner jo deg Hi hvis du ikke vil vise frem kroppen din i et "pose bilde"

Anonym poster: 8f5827507ea6867e5d4f8f24840d83c8

Skrevet

Mitt profilbilde er det samme som jeg har hatt siden jeg ble medlem av face i 2007 ;) Har hatt et annet som jeg har byttet med, men nå har jeg hatt det samme i flere år. Det er et bilde fra skuldrene og opp, så det ser nesten ut som et passfoto. Det er tatt i en sofa hjemme i et selskap hos en venninne, men jeg har klippet vekk resten av de som satt i sofaen, hehe. Tror kanskje noen ikke hadde kjent meg igjen hvis de hadde truffet meg "live" nå, ettersom jeg har forandret meg en del siden det bildet ble tatt.

Anonym poster: 0e7446303e5f0e107ba99e37c54faf02

Skrevet

Jeg har et vanlig bilde av meg,med lue :)

Anonym poster: 8f51f7361b60193213474cb5a362c9c9

Skrevet

Byttet akkurat til ett profilbilde av meg og sønnen min...ikke noe som er tatt for facebook...visste ikke at dt ble tatt men veldig fint var det. Første gang jeg har sønnen min med på profilbildet mitt

Anonym poster: 2969548149703e5baa4a76ebd14b1b19

Skrevet

Jeg bytter profilbilde sånn omtrent en gang i måneden, vil jeg tro.. Har ofte vært et og annet blinkskudd av barna, men også bilder som illustrerer hvor jeg er i livet.

Har nettopp vært gjennom et ikke godt samlivsbrudd, så nå er bildet mitt et close up-bilde av halve ansiktet mitt.

..som illustrasjon på at den andre halvdelen av meg har forsvunnet..

Anonym poster: 97a5b277997920015c844bc3db7b7ede

Skrevet

Jeg har et som er fint; eller "pose bilde" som noen kaller det.

Jef veier ikke 20 kg for mye så da visee jeg meg frem med glede.

Men skjønner jo deg Hi hvis du ikke vil vise frem kroppen din i et "pose bilde"

Anonym poster: 8f5827507ea6867e5d4f8f24840d83c8

Så hvis man har 20 kilo for mye så Bør man la være å vise seg frem?

Jeg har bilde av mannen og jeg i påskesola :)

Anonym poster: bfd77c6a2c2193fc013bb03dc1a014de

Skrevet

D er et profilbilde, altså hodet mitt i profil ;) ;) vet ikke om jeg er sminket, ser det ikke så godt på bildet. Byttet bilde for ett eller to år siden. Er ingen "poser" selv mm jeg ikke er 20 kilo for mye (som hun over her brukte som argument.......)

Skrevet

Et bilde av hesten min. Har hatt kule feriebilder etc før, aldri poseringsbilder, og aldri bilde av andre mennesker enn meg selv.

Skrevet

Har hatt samme bilde hele tiden. Jeg står forran noen ville elefanter i Afrika. Liker det pga at det var en hærlig tur og de nydelige omgivelsene.

Skrevet

Skiftet profilbilde for et par dager siden, har nå et bilde av meg og datteren min ute i fin natur. Jeg er kledd i turklær og er usminket, ser feit ut pga babymage, men syns det er et koselig bilde. Så kom jeg til å tenke på de ulike typene profibildene folk har. Alle mine er bilder som tilfeldigvis kan passe som profilbilder, ingen er tatt med tanke på facebook.

Har en venn innpå der som stadig vekk skifter profilbilder, type bilde av seg selv i speilet mens hun sender kamera et flørtende blikk, tenkende mens hun ser ut i luften, flekser muskler på treningsenter osv osv. Ikke en tenåring nei, tobarnsmor i 30-årene. Ser flere med samme tendensene, disse legger også gjerne ut bilder av seg selv i utfordrende antrekk med vinglasset i hånda hver gang de er på fest, evt dagen derpå med en beskrivelse om hvor moro de har hatt det.

Så har man "småjentene" som alltid poserer, skifter gjerne profilbilde flere ganger daglig, skifter gjerne mellom flere tidligere profilbilder og får kommentarer som: søøøøøtaaaa, fiiinaaaa, så vakker du er osv. Er veldig tydelig at dette er fisking etter "likes" og kommentarer.

Er jo en del som ikke har profilbilder av seg selv i det hele tatt, men heller av disse visdomsordbildene eller en eller annen film karakter e.l. Disse er gjerne også de som legger ut slike sitater og visdomsord i fleng, samt deler statuser om syke barn, tenåringer som blir mobbet, krigsofre osv (du vet, de som påstår du ikke bryr deg om du ikke deler).

Hvordan ser ditt profilbilde ut? Er du alltid sminket og pent kledd? Tar du bilder med tanke på profilbilde?

Haha lurer på om vi har samme person i vennelista vår som tar baderomsbilder av seg selv i speilet og " stramme alle muskler i bikini" og legger på face:)

Anonym poster: 8c1f2edb1c4dfce5bec7875ac35999ca

Skrevet

Mitt profilbilde er fra nyttårsaften og ble tatt av svigerinna mi. Jeg var ikke engang klar over att jeg blir tatt bilde av.Men jeg synes det ble fint derfor bruker jeg det. Før det hadde jeg samme bilde som her,det er tatt i Tyrkia av en fotograf på hotellet.

Skrevet

Et vanlig bilde av meg selv, portrett. Ikke noe fancy og IKKE baderomsbilde!! Hjælpes! Noe så fjernt. :P

Skrevet

Svarer ikke på denne, da du godt kan være en av disse som fører logg om opplysninger som legges ut om hver enkelt, for så å prøve å spore de opp.

Anonym poster: 9666af875c48d7e9877f1e90d53e9bab

Skrevet

Svarer ikke på denne, da du godt kan være en av disse som fører logg om opplysninger som legges ut om hver enkelt, for så å prøve å spore de opp.

Hihi, hvordan i all verden skulle jeg klart det? Trålet gjennom tusenvis av Facebookprofiler og sammenlignet med beskrivelsene her? Beskrivelser som sikkert passer minst hundrevis av profilbilder?

Morsomt ;)

Hi

Skrevet

Ikke noe poseringsbilder nei. Skifter sjeldent bilder, for de fleste bildene som blir tatt her i huset er av barnet :P Har lurt på om jeg burde bytta til noe annet snart, da jeg har sikkert en meter lenger hår nå enn på bildet jeg har. Ligner ikke helt på meg nå.

Har også mange som poserer på bilder, og jeg syns det er forskjell på om man poserer for å gjøre seg sexy for andre, eller om man tar typ kunstbilder av seg selv. Har noen i vennelista mi som er flink med kamera og tar bilder av seg selv i en helt spesiell stil, og da syns jeg det er bedre enn baderomsbilder med trutmunn.

Skrevet

Spore de opp?

Tror ikke du kommer så langt på facebook med søke ord ; bilde tatt i tyrkia, bilde foran speil med spente muskler, bilde i slalombakken, bilde foran elefanter ; p

Skrevet

har stort sett bilde av guttungen, men nå har jeg hatt et av meg en stund og det er et helt "normalt" bilde som ei venninne tok av meg i det vi var på vei inn i stuen fra verandaen.. ingen posing der nei. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...