Gå til innhold

Sykt lat samboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med et mega lat stykke mannfolk, som aldri gidder å rydde opp etter seg og forventer at jeg skal gjøre alt fordi han tjener mest penger av oss?

Han rydder og vasker ikke før vi får gjester, han lager ikke mat, han rydder ikke etter sine egne gjester, han vasker faen meg ikke klær selv, han leker sjelden med ungen vår på eget intiativ... Og de får gangene han støvsuger, så forventer han stående applaus eller noe virker det som. Han har aldri vasket et bad, laget noe annet enn Grandiosa eller pølser i brød omtrent.... Slenger klær i alle retninger, blir sur når han må ta ut og inn av oppvaskmaskinen...

Vi har en liten en på 1,5 år og jeg er 5,5 mnd på vei med tvillinger... Er så møkk lei. Begynner å få totalt avsky for hele mannen. Sex vil han ha, men å avlaste og hjelpe til med å vedlikeholde vårt felles hjem, det driter han i. Er bare så inn i helvette forbanna lei (beklager glosene...)!!!!!

Tro det eller ei, men bortsett fra de utrolig dårlige egenskapene, er han snill, sjarmerende, fantastik, sporty, generøs, morsom, kreativ og romantisk, så å gå fra hverandre på grunn av dette er ikke aktuelt :)

Men helt ærlig...hvordan kan jeg få ham til å skjønne at jeg blir utslitt og deprimert av å jobbe nesten 18 timer i døgnet? Går utover sønnen min nå, for jeg er konstant gretten, sliten og føler meg urettferdig behandlet.

Anonym poster: 0acf93b85389f45fb4d1c2af6b8038da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får leie hushjelp siden han ikke vil gjøre jobben sin hjemme.

Anonym poster: 0821736cee5d2f7074270dc6a46b675b

Skrevet

Vær ærlig å fortellell han akkurat hvor lei du er situasjonen. At om han vil dere skal ga et sunt og bra forhold må han endre seg. Da BØR han gjøre noe med det. Ikke vart han opp, atill krav!

Anonym poster: 8ea10a2b212282cee074e0eb749dec89

Skrevet

Du gir klar beskjed om at hjelper han ikke til så slutter du å hjelpe han. Slenger han fra seg klær samler du dette i en haug og legger på hans side av senga. Slutt å lage mat til han og lag bare til dere. ekstremt, men hadde en mann som din. Super på alle områder bortsett fra det. Det funket ;)

Anonym poster: 4cd27977b60b5fdacea2d797d8d51d39

Skrevet

Jaha? Og det kan VI liksom gjøre noe med? Trokke det nei..

Anonym poster: c2380d9448822b7e7faac676b323169c

Skrevet

Sexnekt.

Åpenbart det språket han skjønner. Patetisk som det enn er.

Anonym poster: 86f4167a14887420e07bc88d7b29e723

Skrevet

Hver sin smak. Jeg forstår ikke hvordan du finnen mannen sjarmerende og fantastisk når det er tydelig at han ikke respekterer deg, lar deg slite deg ut og behandler deg som hushjelp og fast barnevakt. Tvillinger i vente? Hjelpes! Lykke til sier nå jeg bare.

Anonym poster: 1f698d41281dcebe95c71157e72451b6

Skrevet

Jeg pleier som regel ikke å anbefale dette, men hvis dette er det eneste språket han skjønner så er det husmorstreik og sexnekt som gjelder ;)

Skrevet

Hver sin smak. Jeg forstår ikke hvordan du finnen mannen sjarmerende og fantastisk når det er tydelig at han ikke respekterer deg, lar deg slite deg ut og behandler deg som hushjelp og fast barnevakt. Tvillinger i vente? Hjelpes! Lykke til sier nå jeg bare.

Signerer denne. At du klarer å finne en slik mann "super og sjarmerende" når han lar deg slite deg ut som gravid og behandler deg som barnevakt, kokk, hushjelp og sexdukke er mer enn jeg klarer å begripe. Hadde sluttet å vaske klær til ham, sluttet å lage mat til ham, sluttet å skifte på hans del av senga og nektet ham sex frem til han begynte å ta sin del av ansvaret. Du har skjemt ham bort fullstendig og kommer til å miste all tillit og respekt for ham ila kort tid. Lukter samlivsbrudd om få år.

Her i heimen tjener mannen mye mer enn meg men det er jo fordi jeg har en langt mer barnevennlig jobb som gjør at han har mulighet til å fremme og fokusere på karrieren sin. Jeg kan enkelt ta meg en jobb og tjene like mye som ham, men da må han slutte i sin jobb og finne noe langt mer barnevennlig for å ta seg av barna. Vi har vaskehjelp annenhver uke og han tar seg av matlagingen i helgene mens jeg gjør det i ukedagene. Vår økonomi er selvfølgelig 100 % felles.

Anonym poster: 20afd86a54b1f483519fea97258ec769

Skrevet

Ro deg ned et par hakk da. Alle har dårlige sider. Til og med du ;) Jeg har sluttet å gjøre hans del for lenge siden, men det er utmattende å vandre rundt i klærene hans på rommet og alt annet smådritt alle veier... Han gjør ting til slutt når jeg masermeg halvt i hjel og slike dårlige egenskaper kan man faktisk endre på ..... Spør om hjelp her til hvordan jeg kan få ham til å skjønne hvor sliten jeg blir. Trenger ikke å bli rakket ned på eller få hjelp til å miste selvfølelsen. Føler meg allerede som en smadret maur takk. HI

Anonym poster: cac57e5b4ee566b2179341397c9851d5

Skrevet

Sexnekt.

Åpenbart det språket han skjønner. Patetisk som det enn er.

Anonym poster: 86f4167a14887420e07bc88d7b29e723

Har allerede nektet både sex og å gjøre hans del av husarbeidet i lang tid. Men vi kan ikke ha det slik i lengden... HI

Anonym poster: cac57e5b4ee566b2179341397c9851d5

Skrevet

Blir litt skremt av folk som sier at mannen din er respektløs og behandler deg som "dritt"...

Jeg er (dessverre) ganske lik mannen din. Jeg ser simpelthen ikke rot. Det plager meg ikke, så jeg legger rett og slett ikke merke til det før det blir helt umulig. Å bli mast på x ganger daglig gjør at jeg ikke legger merke til masinga engang, evt bare blir irritert. Er ikke meningen å være respektløs eller slem! :(

Hva med å sette opp en ukesplan? Tenker at da får dere litt samarbeid og kommunikasjon gående, uten at det blir så negativt vinklet?

Skriv opp en liste over alle gjøremål i huset og forklar at du kan ikke gjøre ALT nå, ei heller når tvillingene kommer, så han må ta over en del av oppgavene. Eller leie inn noen som kan ta hans del (hvis dere har penger til overs til det).

Anonym poster: 5fa93aaf0f99a22704528089058bd3fa

Gjest yrild
Skrevet

Hva gjør man med et mega lat stykke mannfolk, som aldri gidder å rydde opp etter seg og forventer at jeg skal gjøre alt fordi han tjener mest penger av oss?

Han rydder og vasker ikke før vi får gjester, han lager ikke mat, han rydder ikke etter sine egne gjester, han vasker faen meg ikke klær selv, han leker sjelden med ungen vår på eget intiativ... Og de får gangene han støvsuger, så forventer han stående applaus eller noe virker det som. Han har aldri vasket et bad, laget noe annet enn Grandiosa eller pølser i brød omtrent.... Slenger klær i alle retninger, blir sur når han må ta ut og inn av oppvaskmaskinen...

Vi har en liten en på 1,5 år og jeg er 5,5 mnd på vei med tvillinger... Er så møkk lei. Begynner å få totalt avsky for hele mannen. Sex vil han ha, men å avlaste og hjelpe til med å vedlikeholde vårt felles hjem, det driter han i. Er bare så inn i helvette forbanna lei (beklager glosene...)!!!!!

Tro det eller ei, men bortsett fra de utrolig dårlige egenskapene, er han snill, sjarmerende, fantastik, sporty, generøs, morsom, kreativ og romantisk, så å gå fra hverandre på grunn av dette er ikke aktuelt smile.png

Men helt ærlig...hvordan kan jeg få ham til å skjønne at jeg blir utslitt og deprimert av å jobbe nesten 18 timer i døgnet? Går utover sønnen min nå, for jeg er konstant gretten, sliten og føler meg urettferdig behandlet.

Anonym poster: 0acf93b85389f45fb4d1c2af6b8038da

Samlivsterapi FØR det ryker. Jeg hadde eksplodert for lenge siden. Dere må jo lage avtaler om hvlke ting som er ditt ansvar og hva som er hans.

Regner med at du er hjemme, så normalt sett vil jo mer av husarbeidet falle på deg da , men nå er du jo i tillegg gravid med tvillinger, så da trenger du mer avlastning.

Skriv opp alt som trenger å gjøres i løpet av en uke og tenk etter hva du synes det er greit at du gjør og hva du ønsker at mannen gjør.

Kanskje mannen kan ha ansvaret for å ta inn og ut av oppvaskmaskinen på kvelden? + vaske minst en vaskemaskin som han henger opp? Lage middag en dag i helgen? Stå opp med barnet en dag i helgen?

Skaffe dere vaskehjelp?

Søk løsninger. Det er sikkert behagelig for din mann å ha en 50 talls husmor slik at han kan ha alt fokuset på jobben sin. Da er det heller ikke så vankelig å være sjarmerende iom at man har hauger med overskudd.

Skrevet

Ansetter vaskehjelp!

Tror forholdet vårt hadde røket for mange år siden om vi ikke hadde hatt det ;)

Mannen min tjener også mye mer enn meg, og den eneste grunnen til at han kan gjøre det er at jeg har en jobb som er mer barnevennlig enn hans. Jeg kan levere og hente i barnehagen, lage middag og handle. Han er veldig takknemlig for at jeg tar hovedtyngden på hjemmebane og uttrykker det ukentlig. Han betaler vaskehjelp og han bidrar i aller høyeste grad når han er hjemme, i løpet av et døgn sitter nok jeg mer på rumpa enn han ;)

Anonym poster: 09e8a9ab0857a3a3f50ef9e9fe457cfb

Skrevet

Skriv ned en liste over alt som må gjøres i løpet av ei uke (kanskje med hvor lang tid det tar?), sett opp avkrysningskolonner, og klistre på kjøleskapet ;)

Når det er sagt så er jeg et skikkelig rotehode selv og, så kjenner meg litt igjen i mannen din... Og synes synd på mannen min :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns ikke dette dreier seg om å ikke "se rotet"

Dreier seg om å ikke se partneren.

Hvis man selv blir vartet opp på hender og føtter, merker man det godt selvom man ikke er ryddig av natur. Det går ikke an å ikke merke at partneren aldri har fritid, aldri sitter ned og ser dagsrevyen sammen med deg, alltid letter på rævva først for å ta barnet når det trengs, alltid har maten klar. Selvsagt merker HIs mann det. Han utnytter det.

Skrevet

Hallo!! Vaksekhjelp??!! Om han tjener så mye, så burde ikke det være noe problem å betale for vask i hjemmet??

Anonym poster: 88a36347874ab76f151b79ce32b36eba

Skrevet

Min mann er akkurat likedan. Og vi har hatt tre barn i noen år og tydeligvis kommet litt lengre i forholdet vårt enn dere. Rådet mitt er å søke profesjonell hjelp (terapi) NÅ, så snart som mulig! For dette går ikke over. Det er ikke bare det at han ikke ser rotet, han ser ikke deg heller, bryr seg egentlig ikke om deg på den måten.

Og tro meg, før eller siden vil det å leve på den måten drepe alle de positive følelsene du har for han. Til slutt er han den 4.ungen din, og du føler ingenting annet enn forakt og irritasjon for han.!

Anonym poster: 32c76e7610e8c8e8d23401db9f25a903

Skrevet

Huff, jeg har tvillinger selv. Med tvillinger er mannen helt nødt å ta i mange tak. Få han med til samtaler med noen som kan banke vett inn i panna på han. Hvis ikke så sliter dere når barna er født. Du klarer ikke å gjøre noe annet enn å ta deg av barna da, tro meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...