Miss Impatient Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Jeg er i uke 25 og jobber for tiden 50% stilling pga bekkenløsning. Jobber hver dag, da hele dager sittende foran pc'n blir tortur for halebeinet. Har utenom jobben to barn på 3 og 8 år som krever sitt, men jeg har hverken overskudd til de eller husarbeid, eller samboer.... Har i det siste blitt enda verre i bekkenet, med smerter både foran i bak. Legen mener jeg bør sykmeldes 100%, men jeg har sagt at det vil jeg ikke. Har to grunner til at jeg kvier meg for full sykmelding; Vet ikke hva jeg skal fylle dag ene med om jeg skal gå hjemme hele tiden - tenk om jeg bare blir liggende på sofaen og glo? Den andre og viktigste grunnen er at jeg får så dårlig samvittighet overfor jobben.... Det er kun jeg som kan gjøre jobben min, for ingen andre kjenner kundene mine og vet alt jeg holder på med. Skal få en vikar i mai som jeg må lære opp, men hvis jeg blir borte nå i april, så sitter sjefen min igjen i en svært vanskelig situasjon! Vet jo at jeg burde prioritere helsen først, men det er ikke lett! Noen i lignende situasjon, eller noen som bare har gode råd?
Håperpåønskebaby Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Tja, 26 uker på vei og sliter med bekkenløsning som sitter foran, bak, innsiden og utsiden av lårene i tillegg til enorme muskelknuter midt i lysken... Gradert sykemeldt fra uke 9-10 og fullt sykemeldt siden uke 14. Dagene mine går med til bassengtrening for gravide to ganger i uka, fysioterapi to ganger i uka, prøver å gå bittelitt tur hjemme, men det blir mye stillesitting da det er det jeg klarer. Du sier at det har blitt verre og at det å sitte hele dagen gjør vondt verre.. Jeg har fått beskjed av fysioterapauten min om at jeg må regne med krykker en tid etter fødselen og, og at det sannsynligvis vil ta en del tid før jeg kan gå og fungere normalt igjen på grunn av omfanget av bekkenløsningen allerede nå. Så spørsmålet blir jo om du og ønsker en slik barseltid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå