Gå til innhold

Sykepenger/fødselspenger fra Nav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i jobb i juni 2012. Jobbet mye. Til tider mer enn full uke. Jobber i helsesektoren. Jobbet fram til beg. av februar 13. Har vært sykmeldt i 2 mnd nå når sm. går ut. Planen er å starte for fullt igjen da. Da er det 6, 5 mnd til termin. på Navs sider står det jo at man må ha vært i arbeid 6 av de siste 10 mnd for å få fødselspenger... Jeg er vel innenfor da? Såfremt jeg klarer å jobbe fram til permisjon uke 37? Ser vel egentlig for meg at det blir veldig tungt å dusje/løfte eldre når jeg er så langt på vei. Hvis jeg skulle bli sykemeldt, feks. 2 mnd til, vil jeg da ikke få fødselspenger?

Anonym poster: 7b1a69a33b0c6e729753bca4713c35ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det har du rett på fødselspenger selv om du er sykemeldt. Teller som jobbing det:)

Anonym poster: b838d1d7f5909b22e6b73d54ab5f5e34

Skrevet

Du er innafor. Du skatter jo på sykepengene dine så det går fint. Har vært syk 1 år før jeg gikk ut i permisjon, ikke noe problem det.

Skrevet

Ok! Takk for svar. Nå har jeg ikke en arbeidsgiver med arbeidsgiveransvar. .. Er tilkallingsvikar med MASSE jobb! Forstår det slik at arb.giveren min ikke har plikt å tilrettelegge jobben for meg om jeg trenger det, siden jeg ikke er ansatt. Eller har de det?

Hi

Anonym poster: 7b1a69a33b0c6e729753bca4713c35ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...