Gå til innhold

hva hadde dere tenkt ang. dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har en sønn på 5 år som han har samvær med annenhver helg. Jeg er gravid med vårt første barn sammen, som var planlagt og veldig veldig veldig ønsket fra samboers side, også min, men han har mast i to år. Han sier at han kommer til å være med kamerater de helgene han ikke har sønnen sin, for da har han "frihelg". Så tenker jeg, hva med vårt felles barn? Skal jeg automatisk sitte hjemme annenhver helg alene med vårt felles barn så han får dra ut med kamerater? (Han drikker ikke alkohol). Jeg ble litt paff da han sa dette, og fikk ikke sagt hva jeg tenker om det før han dro ut i kveld. Jeg er selvfølgelig helt åpen for at vi skal ha dager/kvelder hvor vi kan dra ut med venner osv. Men fast annenhver helg, fordi han har barnefri fra barnet fra tidligere forhold? Skal jeg da skaffe barnevakt av besteforeldre/tanter/onkler e.l hvis jeg blir bedt på kino en dag i samboers "frihelg" som han kaller det? Vet flere av dere kommer til å si at jeg må snakke med han om dette, og ja, det vet jeg, og det skal jeg! Men rakk som sagt ikke før han fór ut døren i kveld. Han er forresten ute med kamerater hver helg nå også, når sønnen er hos sin mor. Er da dette han tenker å fortsette med når jeg har født også.

Tenker bare å høre hva dere hadde tenkt, om dere var i lignende situasjon?

Anonym poster: a2eb5d47bde7e574dba7ba1878d2d2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du misforsto han, han mener sikkert at de gangene han skal ut så vil han gjøre det når han ikke har samvær.

Skrevet

Skjønner hva du mener, men jeg tror ikke han tenker det. Måten han sa det på. At han kommer fortsatt til å dra ut selvom vi får et barn sammen. Ting blir ikke forandret selvom barnet er født.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg tror han er en klassisk mannemann som syns damer skal være ankeret deres og passe huset.

Tror du virkelig han vil forandre personlighet når han får barn nr 2? For mange menn er det jo ideelt å være skilt, de holder ikke ut familieliv i mer enn 2 av 14 dager.

Men jeg syns du skal ta det opp med ham likevel, og spørre ham når det er tenkt at DU skal ha venninnekvelder og frihelger? Kanskje kan du ta dem når han har begge barna, da er han jo uansett lenket til hjemmet...

Skrevet

Vet de ikke forandrer seg når barnet er født. Men han er flink med barnet han har fra før, og spør aldri meg om å få dra ut en tur når han har sønnen. Jeg har sagt noen ganger at det er greit hvis han vil, og da drar han alltid ut. Så jeg trodde ikke det skulle bli så annerledes å få et barn sammen, når han er så flink med sønnen sin.

Jeg har også tenkt tanken med at da drar jeg ut de gangene han har sønnen, så har han begge barna, men da er det det igjen at jeg da må skaffe barnevakt om jeg blir bedt ut en helg han har "fri" om du skjønner? Også synes jeg det blir litt feil da, at han skal være flink med det ene barnet, men ikke det andre.

Kan godt tenkes at det ikke blir slik når barnet er født, men reagerer bare på innstillingen hans.

Skrevet

På hvilken måte blir han ikke flink med det andre?

De helgene sønnen på 5 er hos dere er han da der, han vil da være med den lille og da tenker jeg, med mindre han har tenkt at de helgene kun er for 5 åringen og ikke felles, noe jeg tviler sterkt på han tenker...

OG så vil han være der for den lille i ukedagene... Vil være der for den lille mye mer enn det han er for den han har fra før...

Anonym poster: ebaf2eb12e5ab0fc16d4eab2997cbca5

Skrevet

Jeg tror han er en klassisk mannemann som syns damer skal være ankeret deres og passe huset.

Tror du virkelig han vil forandre personlighet når han får barn nr 2? For mange menn er det jo ideelt å være skilt, de holder ikke ut familieliv i mer enn 2 av 14 dager.

Men jeg syns du skal ta det opp med ham likevel, og spørre ham når det er tenkt at DU skal ha venninnekvelder og frihelger? Kanskje kan du ta dem når han har begge barna, da er han jo uansett lenket til hjemmet...

Samboer har en sønn på 5 år som han har samvær med annenhver helg. Jeg er gravid med vårt første barn sammen, som var planlagt og veldig veldig veldig ønsket fra samboers side, også min, men han har mast i to år. Han sier at han kommer til å være med kamerater de helgene han ikke har sønnen sin, for da har han "frihelg". Så tenker jeg, hva med vårt felles barn? Skal jeg automatisk sitte hjemme annenhver helg alene med vårt felles barn så han får dra ut med kamerater? (Han drikker ikke alkohol). Jeg ble litt paff da han sa dette, og fikk ikke sagt hva jeg tenker om det før han dro ut i kveld. Jeg er selvfølgelig helt åpen for at vi skal ha dager/kvelder hvor vi kan dra ut med venner osv. Men fast annenhver helg, fordi han har barnefri fra barnet fra tidligere forhold? Skal jeg da skaffe barnevakt av besteforeldre/tanter/onkler e.l hvis jeg blir bedt på kino en dag i samboers "frihelg" som han kaller det? Vet flere av dere kommer til å si at jeg må snakke med han om dette, og ja, det vet jeg, og det skal jeg! Men rakk som sagt ikke før han fór ut døren i kveld. Han er forresten ute med kamerater hver helg nå også, når sønnen er hos sin mor. Er da dette han tenker å fortsette med når jeg har født også.

Tenker bare å høre hva dere hadde tenkt, om dere var i lignende situasjon?

HIS han mener dette, sier du isåfall : fint, da går jeg ut hele den andre helgen.

Anonym poster: e07527b6ead17ac064b828831c1f856f

Skrevet

Du får gi beskjed om at når samværsbarnet er der så har far ansvaret for begge barna sine for DA er det din frihelg. Tenker pipa får en annen lyd da :D

Skrevet

Asshole, tenker jeg.

Anonym poster: 6ad09684affcde75b546879365b5cc8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...