Gå til innhold

Jeg er glad jeg ikke ammer!

Anbefalte innlegg

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Det er så mye jeg kan gjøre, som jeg ikke kunne gjort om jeg ammet, som for eksempel gå og trene. Og barnet sover godt og lenge, uten at jeg må amme hver halvtime (som jeg hører mange må).

Så nå er jeg bare glad at jeg ikke ammer, likevel om det har vært et nederlag og tungt å komme over.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte ammingen jeg, så jeg er uenig. Men så var det bare fryd og gammen fra dag en her :)

Skrevet

Eg synes det er fint at du fokuserar på det positive i stedet for å dyrke "nederlaget".

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Mye er enklere med amming og mye er enklere med amming. Det enkleste av alt er begge deler ;) Du er i allefalø kommet over det ;)

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Ja, er egentlig sånn det har vært med MME her. Så er nok derfor jeg har et sånt syn på det.

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Jepp, Vicky Pollard, det enkleste hadde nok vært begge deler.

Skrevet

Jeg gjorde begge deler jeg :) funka fint det, amma på dagen, og på natta...men han fikk alltid ei flaske mme på kvelden, roa seg mer da på kveldstid :) håper jeg kan gjøre det samme med denne. For da var det rimelig enkelt å ha barnevakt også, for han tok jo flere flasker iløpet av dagen da :) men om man vil amme eller ei er jo helt opp til hver enkelte. Førstemann måtte jeg gå over på bare flaske da han var to mnd for han la ikke på seg nok av min melk, han var prematur, fikse beskjed av helsesøster. Gutten ble kjempefornøyd, men det føltes ikke bra for meg der og da...men det snudde fort heldigvis, syns det funka supert :) pappaen kunne jo opp på natta da !!!

Gjest Antarctica
Skrevet

Nyt babytiden uten å gløtte til det som ikke gikk. Barnet får mat og du trives.

Jeg er også glad jeg ikke ammer, men det er fordi mitt yngste barn er 5 år. Hurra for fast føde!

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Jeg gjorde begge deler jeg smile.png funka fint det, amma på dagen, og på natta...men han fikk alltid ei flaske mme på kvelden, roa seg mer da på kveldstid smile.png håper jeg kan gjøre det samme med denne. For da var det rimelig enkelt å ha barnevakt også, for han tok jo flere flasker iløpet av dagen da smile.png men om man vil amme eller ei er jo helt opp til hver enkelte. Førstemann måtte jeg gå over på bare flaske da han var to mnd for han la ikke på seg nok av min melk, han var prematur, fikse beskjed av helsesøster. Gutten ble kjempefornøyd, men det føltes ikke bra for meg der og da...men det snudde fort heldigvis, syns det funka supert smile.png pappaen kunne jo opp på natta da !!!

Ja, om de tar både flaske og pupp er nok det luksus!
Skrevet

Jeg er glad jeg ammer, jeg:) enkelt og greit. Reiser likevel på trening, enten på dagtid og har med baby, på kveldstid og har med telefon mens far passer baby og av og til litt ute med eller uten baby.

Anonym poster: 3d26471745d6e2e58201fe310a1ec331

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg ammer! Det er en så kort periode av livet at jeg ikke har problemer med å forsake litt egendill.

Men det høres jo ut som om du har prøvd, og også funnet ting å trøste deg med at var bedre uten. Fint for deg :-)

Skrevet

Amming var ett mareritt for meg hvertfall!

Det var vondt og fikk det aldri skikkelig til.

Å det ble jo ikke bedre av at babyen ble ildsint når jeg brukte litt tid på å finne rette teknikken.

Ble skikkelig stresset av skrikingen å da ble det jo enda verre å få til ammingen.

Gutten min ble farlig undervektig bare tre dager etter vi kom ut fra sykehuset å etter det har jeg blitt hysterisk på at jeg hele tiden MÅ vite hvor mye han har spist.

Nå er han 18 mnder å jeg er forsatt hysterisk på at jeg MÅ måle opp vannet til grøten så jeg har kontroll på hvor mye han spiser.

Når han var baby så var det greit at han tok flaske så jeg kunne ha

barnevakt å så nattvåkingen ble fordelt.

Var også helt fantastisk at han sov litt lengre av MME ja :)

Anonym poster: e7a701053d0f03b4a45729fa399674c1

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Amming var ett mareritt for meg hvertfall!

Det var vondt og fikk det aldri skikkelig til.

Å det ble jo ikke bedre av at babyen ble ildsint når jeg brukte litt tid på å finne rette teknikken.

Ble skikkelig stresset av skrikingen å da ble det jo enda verre å få til ammingen.

Gutten min ble farlig undervektig bare tre dager etter vi kom ut fra sykehuset å etter det har jeg blitt hysterisk på at jeg hele tiden MÅ vite hvor mye han har spist.

Nå er han 18 mnder å jeg er forsatt hysterisk på at jeg MÅ måle opp vannet til grøten så jeg har kontroll på hvor mye han spiser.

Når han var baby så var det greit at han tok flaske så jeg kunne ha

barnevakt å så nattvåkingen ble fordelt.

Var også helt fantastisk at han sov litt lengre av MME ja :)

Ja, det er også et pluss - å vite hvor mye baby får i seg av mat. ;)
Skrevet

Jeg er glad jeg slapp mme. Så despo etter å trene var jeg ikke.

Anonym poster: 9584f641bd1aacdc9e3275fe49ab8a72

Skrevet

Jeg synst det er synd at barnet mitt ikke ble ammet,da hadde han kanskje hatt litt bedre imunforsvar.

Til og med legen syns han vært unormalt mye syk.

Gjest -Truseløs-
Skrevet

He he, jeg er desperat etter trening, jeg.

Skrevet

Jeg skal snart ut i ammeprosjektet igjen. Både gleder og gruer meg.

Fikk det ikke skikkelig til sist gang så nå skal jeg på ammekurs for å få flere tips.

En ting som var lettere for meg med mme var at jeg kunne gi flaske overalt, for jeg klarer ikke "flashe" puppen overalt og å finne et ammerom er ikke alltid like lett.

Men samtidig kostet mme mye penger og var tungvint å ikke kunne dra noen plasser uten å fikse en del flasker først.

Hadde sine positive og negative ting med begge deler.

Anonym poster: 7d8f45922f30ab0bb46c995833260331

Skrevet

Fikk det ikke skikkelig til sist gang så nå skal jeg på ammekurs for å få flere tips.

En ting som var lettere for meg med mme var at jeg kunne gi flaske overalt, for jeg klarer ikke "flashe" puppen overalt og å finne et ammerom er ikke alltid like lett.

Men samtidig kostet mme mye penger og var tungvint å ikke kunne dra noen plasser uten å fikse en del flasker først.

Ammesjal er genialt :)

Skrevet

Ammesjal er genialt :)

Hvor får man tak i det?

Skrevet

Det er så mye jeg kan gjøre, som jeg ikke kunne gjort om jeg ammet, som for eksempel gå og trene. Og barnet sover godt og lenge, uten at jeg må amme hver halvtime (som jeg hører mange må).

Så nå er jeg bare glad at jeg ikke ammer, likevel om det har vært et nederlag og tungt å komme over.

Hva synes dere?

Jeg synes det høres litt egoistisk ut. Akkurat som om ditt behov kommer foran barnets?

Anonym poster: 381860eee91d9096cb3d4c4878b451d1

Skrevet

Tjah, jeg fullammer og trener minst 4 dager i uken så jeg ser ikke helt problemstillingen :)

Skrevet

Så hvis du hadde ammet så hadde du ikke kunne trent? Say what?

Er da ikke så vanskelig å trene selvom man ammer..

Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg ammer OG for at baby tar flaske. I pose og sekk!

Slipper styr med flasker, planlegging av måltider når vi er ute osv, samtidig som det er null problem med barnevakt ;)

Anonym poster: 1f377c2d686a0e086a663c7b93d5292b

Skrevet

Jeg måtte å fokusere på det som var positivt med og ikke amme. Ammet i 3 mnd med en baby som kun skrek med puppen, vi måtte være to stk for at baby skulle ta pupp. Baby ble kjempe fornøyd med flaske. Prøvde både kiropraktor, Fysio og helsesøster for hjelp. Fikk et helt annet liv etter amme slutt :-) mest pga fornøyd baby. Kjempe viktig og fokusere på det som er positivt med og ikke amme da :-)

Skrevet

Hva er det med at omtrent i det barnet er født så begynner noen å mase om å få barnet på flaske så det blir enkelt med barnevakt.

Anonym poster: 379c4a1fb55b61c405c838fcc0c42b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...