Gå til innhold

Vi har en krokodille i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en krokodille i huset. Den er slem og den prøver å spise 2 åringen.

Får ikke jaget den ut, drept den eller få den til å bli snill.

Hvordan skal jeg bli kvitt krokodillen.....??

Med i historien så er det slik at de siste månedene har 2 åringen vært redd for krokodillen som bor hos oss, den prøver å spise h*n. H*n kan plutselig løpe mot meg og rope: " Mamma mamma hjelp meg, krokodillen spiser meg"

Anonym poster: d589db72302d433b758a28b91105f7b1

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Dressurkurs for krokodilla?

Skrevet

Haha, vi hadde også krokodille i huset. Drepte den å sendte bikkjene etter den, men det hjalp ikke. Helt til jeg laget en sang om en liten krokodille som gikk på butikken for å kjøpe kake til jenta vår - den var bare snill og god å passet på at alle barn i verden hadde det godt. Det hjalp :)

Skrevet

Dressurkurs for krokodilla?

Den vil ikke være med på det. Hi

Skrevet

Hehe søte disse små :) Kanskje kjøpe en krokodille bamse som kan være den "gode" krokodillen og beskytte mini :)

Husker jeg hadde ei heks og et troll i kjelleren frem til jeg var seks år. Turte ikke å gå ned der alene før jeg var 12 :P

Anonym poster: c7a1645257bb5f4ec8f022d166807af2

Skrevet

vi hadde en løve som bodde inni i veggen på barnerommet og kom ut stort sett på kvelden og natta. Da har vi lært ungen selvforsvar rett og slett- "du må skremme løven, da blir han redd og løper vekk WOOAAA". Funka som bare det :) anbefales

Anonym poster: eb75046778a46910e038717e9ea730f4

Skrevet

Haha, vi hadde også krokodille i huset. Drepte den å sendte bikkjene etter den, men det hjalp ikke. Helt til jeg laget en sang om en liten krokodille som gikk på butikken for å kjøpe kake til jenta vår - den var bare snill og god å passet på at alle barn i verden hadde det godt. Det hjalp :)

Ikke prøvd sang men prøvd å si at den er snill, at den skal i dyrehagen, at h*n skal si til krokodillen at den må gå osv men det hjelper lite

Gjest Antarctica
Skrevet

Kunstens kraft over ondskapen!

Skrevet

Hehe søte disse små :) Kanskje kjøpe en krokodille bamse som kan være den "gode" krokodillen og beskytte mini :)

Husker jeg hadde ei heks og et troll i kjelleren frem til jeg var seks år. Turte ikke å gå ned der alene før jeg var 12 :P

Anonym poster: c7a1645257bb5f4ec8f022d166807af2

Tok h*n med i lekebutikken og viste en krokodille bamse. Den hele kastet vekk av en litt redd liten mini og sa bare nei nei gå vekk slemme krokodille. Så det funker dårlig :-)

Skrevet

vi hadde en løve som bodde inni i veggen på barnerommet og kom ut stort sett på kvelden og natta. Da har vi lært ungen selvforsvar rett og slett- "du må skremme løven, da blir han redd og løper vekk WOOAAA". Funka som bare det :) anbefales

Anonym poster: eb75046778a46910e038717e9ea730f4

Å skremm virker på løven som noen gang dukker opp, men da er det tigergutt eller lille pusekatten som hjelper å skremme den vekk, men denne krokodillen er ikke lett skremt og vil ikke forsvinne......

Skrevet

Krokodillespray...?

Anonym poster: 8141bf71f6ee280ced056344ada9c16c

Skrevet

Ville gått for en magisk hatt eller dings av noe slag....

da frøkna her var mellom 2 og 3 hadde hun ekstreme mareritt og turte knapt å sove. Vi fikk tips om en magisk hatt fra en bekjent.

Vi henviste til et annet barn som hadde en magisk hatt på veggen på rommet sitt (et barn vårt barn så litt opp til, men ikke var hos) og sa med stor innlevelse at den skremte vekk alle skumle ting (her var det en skummel bjørn spesielt). Den funket når den hang på veggen og ingen voksne var i rommet (vi ville jo helst slippe å sitte på rommet natterstid).

Dere får jo lage en historie om at den skremmer vekk dyr i huset og som passer dere

Rent praktisk hadde vi en hatt hun ikke hadde sett før. Hang den på en spiker litt høyt oppe. Den hang der og virket i 3 år! Den ble etterhvert flyttet ut i gangen så den passet på lillebror og så forsvant den stille inn i et kott og er nå glemt!

Skrevet

Ville gått for en magisk hatt eller dings av noe slag....

da frøkna her var mellom 2 og 3 hadde hun ekstreme mareritt og turte knapt å sove. Vi fikk tips om en magisk hatt fra en bekjent.

Vi henviste til et annet barn som hadde en magisk hatt på veggen på rommet sitt (et barn vårt barn så litt opp til, men ikke var hos) og sa med stor innlevelse at den skremte vekk alle skumle ting (her var det en skummel bjørn spesielt). Den funket når den hang på veggen og ingen voksne var i rommet (vi ville jo helst slippe å sitte på rommet natterstid).

Dere får jo lage en historie om at den skremmer vekk dyr i huset og som passer dere

Rent praktisk hadde vi en hatt hun ikke hadde sett før. Hang den på en spiker litt høyt oppe. Den hang der og virket i 3 år! Den ble etterhvert flyttet ut i gangen så den passet på lillebror og så forsvant den stille inn i et kott og er nå glemt!

En magisk hatt kan vi jo prøve =) Takk for tips

Frokosten måtte avbrytes pga krokodillen lå under bordet og glefsa i tærne på 2 åringen

Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som har krokodiller i hus med små barn. Typisk norsk.

Skrevet

Lage sko og veske av den? ;)

Skrevet

Ja er nok typisk norsk ja dessverre

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har både krokodille, løve og spøkelse her. Heldigvis er ingen av dem så veldig skumle, det kunne blitt veldig travelt for mor :)

Skrevet

Hva med å spørre ungen hvordan man blir av med krokodillen? Ev lære ungen "selvforsvar" mot krokodiller?

Skrevet

Vi endte med å bygge en spøkelsesfelle som yngste hadde under senga i noen år. Den var veldig effektiv mot beist som bodde under der.

Vi fant fra alt mulig rart, kleshengere, teip, hyssing, klyper, trådsneller, plastposer, netting osv og satte oss ned en kveld og lagde en skikkelig felle sammen. Den fjernet ikke spøkelsene men den holdt dem visst fast under senga.

Eller så an du jo vise han hvordan de teiper munnen på krokodiller? Sikkert noen klipp på youtube, og la han gå med en teiprull klar i lomma som kanskje i tillegg er litt magisk ?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Syns faktisk det er direkte uansvarlig det og godterier før ungen er konfirmert burde forbys.

Skrevet

Har dere ikke en vaktdukke/bamse da? Har man vaktdukke/bamse så er man jo helt trygg fra alt må du vite. :) Eller så funker det å spise masse grønnsaker så man blir en sterk krokodillejeger som alle krokodiller er livredde for. ;)

Skrevet

Kjøp en kruttlappistol og skyt krokodillen ;)

Lag krokkofelle under sengen. Slipp krokodillen fri ut i et vann.

Eller finn frem cowboyhatten og bli krokodillejeger.

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Hva med å spørre ungen hvordan man blir av med krokodillen? Ev lære ungen "selvforsvar" mot krokodiller?

Barnet er 2 år står det hehe

Fantastisk med en krokodille da :-)

Endret av MissZanta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...