Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Jeg prøvde å få napp på anonym- men det var få som kunne svare der. Jeg vurderer å forlate min mann pga hans psykiske problemer. Hvordan få hverdagen til å gå opp med 3 barn- hvorav 2 er i barnehage- og full jobb? Hvordan klarer du det? Anonym poster: 5ee4e166dda992b1689a1ad32ae7e663
Poteto Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Hei. Så trist at det har blitt sånn. Jeg har ikke tre barn, men kan kansje fortelle litt fordet? Jeg måtte gå ned i 80% for å få mulighet til å bringe og hente i bhg de ukene barnet er hos meg. (måtte slutte å ha tidligvakt og 9 timersdager) Så å jobbe 100% går vell om du rekker bhg og sfo tidene og om du har overskudd til det! Jeg merker godt at å gå ned til 80% hjalp veldig. Berre ta kontakt om det er noe, er ikke ofte innom dette forumet.
Singelmamma og banden Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Jeg har 5 barn alene og jobber 80% i år. Neste år fullt. De 3 yngste barna går i bhg, nr 4 i SFO og eldste skal til på ungdomsskolen til høsten og tar skoleskyss selv. Jeg står 100% alene vedr henting og bringing av barna, og har 3 unger uten samvær og 2 med minimalt med samvær. Jeg bor på bygda, og jobber som lærer. Før bodde vi like ved jobb og bhg/skole, men jeg trivdes ikke så godt så vi har flytta litt på oss. Kjører nå 25 min hver vei, men ungene går fortsatt på skole og bhg ved jobben. Dvs de pendler med meg. Jeg leverer 3 barn i samme bhg, og SFO ligger vegg i vegg, så ho går inn selv. Etterpå er det 2 min opp til jobben. Å gå i bhg ved der vi bor kunne blitt vanskelig i forhold til arbeidstider, siden jeg begynner ganske tidlig. Jeg må gjerne ta med meg arbeid hjem også til kvelden. Men all undervisning er jo i bhg/sfo-åpningstider, og jeg har "fri" i skoleferier. En annen jobb kunne blitt vanskelig for meg, selv om jeg har familie og venner som kan stille opp like ved meg. Så egentlig er det et spørsmål om å se hva som går og på hvilken måte. Jeg har såpass høyt lønnsgrunnlag at jeg kan ta meg råd til å jobbe 80% (de to yngste barna er 2 og 3 år nå straks og det er første skoleår etter perm...), men det går ikke i lengden. Har avdragsfrihet på boliglånet for å få til det i år. Det blir mer stress med 100% men det handler om å være strukturert og ha gode rutiner. Og er det ikke mulig slik det er for deg nå (men det vet du jo ikke før du har prøvd) så kan løsningen være å flytte på seg eller bytte jobb. Har barna samvær annenhver helg kan det være mulig å jobbe annenhver helg eks, og kanskje kortere dager når man har ungene?
Singelmamma og banden Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Jeg prøvde å få napp på anonym- men det var få som kunne svare der. Jeg vurderer å forlate min mann pga hans psykiske problemer. Hvordan få hverdagen til å gå opp med 3 barn- hvorav 2 er i barnehage- og full jobb? Hvordan klarer du det? Anonym poster: 5ee4e166dda992b1689a1ad32ae7e663 Og jeg har også en eks med psykiske problemer. Det ble vesentlig mindre stress i hverdagen her alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå