Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Det er lite snakk om lavkarbodietten for tiden, og jeg ser at de fleste butikker har meierismør innen. Har moten gått over? Visste at det var noe som kom til å stupe i popularitet etter hvert.. Selv om mange er på kuren, virker det på meg som mange har falt fra.. Anonym poster: 15b3ed91352edeb56e1364f93cc0b03e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Tja, jeg har nettopp "vervet" 2 nye til lavkarbo Anonym poster: 3fbdb37279a0cd23501ed0abb53549a8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Jeg har ikke gitt meg i hvert fall:) Anonym poster: ec3b805a1a4df0ef03746c02972b0507
<3 2G <3 Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Smørmangelen gikk ikke bare på lavkarbofolket. Men for mange så er det ikke en kur men en livsstil som fungerer godt. En må finne det som passer seg og ikke følge det som er på moten. Som prediabetiker må jeg spise lavkarbo i håp om å ikke utvikle diabetes senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Jeg bruker ikke mer smør nå enn jeg gjorde før lavkarbo forresten., bare en annen type, og gjerne litt mer olje enn før. Anonym poster: 3fbdb37279a0cd23501ed0abb53549a8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 De merst ekstreme har nok oppfattet at for mye fett slett ikke er bra, og de har vel blitt litt mer moderate der. ;-) Anonym poster: 6f0970d425e3351db007bb363e248b6e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Jeg tror det er fler som satser i retning grovkArbo fremfor lavkarbo. Anonym poster: daa889b11a91f20cba5f038bcdfb82ba
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #8 Skrevet 31. mars 2013 Etter at folk ser resultatene til de som har gått ned på lavkarbo og hvor på kroppen fettet har satt seg når de går opp igjen etter endt kur er det kanskje ikke så fristende lenger Jeg tror lavkarbo er et genialt kosthold for mange jeg altså, særlig de som er veldig overvektige, de som er insulinresistente og en del av de med revmatiske diagnoser (hjelper ikke for alle). Men problemet ble vel at "alle" som skulle ned litt heiv seg på ekstreme lavkarbo og ketolysekurer, og tenkte de skulle gå tilbake til et vanlig kosthold etterpå, for det går ikke. Skal man leve lavkarbo må man velge det for resten av sitt liv, ikke bare en kur, og det har blitt mer kjent. Så alle de som bare skal ned 5 kg hiver seg ikke på lavkarbokurer lenger... Kjenner mange som har gått ned alt fra 5 til 25 kg på ketolyse og strenge lavkarbokurer, når de begynner spise vanlig igjen kommer kiloene tilbake og legger seg da på veldig lite pene steder så de ser tykkere ut en de gjorde i utgangspunktet. De kiloene du legger på deg etter lavkarbokur legger seg nemlig rundt magen. Har nok blir mer populært med grovkarbo-kurer, og karboredusert kost, da tvinger du ikke kroppen i ketose og legger ikke om hele kroppens forbrenningssystem, da kan spise litt kake og snop igjen senere uten at kroppen suger til seg karbohydratene som en tørr svamp og du legger på deg igjen bare du lukter på en karbohydrat. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #9 Skrevet 31. mars 2013 Etter at folk ser resultatene til de som har gått ned på lavkarbo og hvor på kroppen fettet har satt seg når de går opp igjen etter endt kur er det kanskje ikke så fristende lenger Jeg tror lavkarbo er et genialt kosthold for mange jeg altså, særlig de som er veldig overvektige, de som er insulinresistente og en del av de med revmatiske diagnoser (hjelper ikke for alle). Men problemet ble vel at "alle" som skulle ned litt heiv seg på ekstreme lavkarbo og ketolysekurer, og tenkte de skulle gå tilbake til et vanlig kosthold etterpå, for det går ikke. Skal man leve lavkarbo må man velge det for resten av sitt liv, ikke bare en kur, og det har blitt mer kjent. Så alle de som bare skal ned 5 kg hiver seg ikke på lavkarbokurer lenger... Kjenner mange som har gått ned alt fra 5 til 25 kg på ketolyse og strenge lavkarbokurer, når de begynner spise vanlig igjen kommer kiloene tilbake og legger seg da på veldig lite pene steder så de ser tykkere ut en de gjorde i utgangspunktet. De kiloene du legger på deg etter lavkarbokur legger seg nemlig rundt magen. Har nok blir mer populært med grovkarbo-kurer, og karboredusert kost, da tvinger du ikke kroppen i ketose og legger ikke om hele kroppens forbrenningssystem, da kan spise litt kake og snop igjen senere uten at kroppen suger til seg karbohydratene som en tørr svamp og du legger på deg igjen bare du lukter på en karbohydrat. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059 Selvfølgelig legger man på seg igjen hvis man etter endt kur forsetter med å spise usunt og dritt mat. Har var vi en vennegjeng som startet på ketolysekuren samtidig, alle med forskjellig vekt, noen skulle ned 10 kg mens en skulle ned 30 kg. Vi har alle nådd målet vårt og gikk over til vanlig sunn mat. Spiser karbohydrater, men ingen har gått opp igjen. Så lenge man holder seg på 2000-2200 kcal som er normalt for en kvinne så går man ikke opp i vekt. Det er ikke slik at man automatisk går opp i vekt igjen! Anonym poster: 009f556f239a2e84d7b278ea89c02cdd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #10 Skrevet 31. mars 2013 Etter at folk ser resultatene til de som har gått ned på lavkarbo og hvor på kroppen fettet har satt seg når de går opp igjen etter endt kur er det kanskje ikke så fristende lenger Jeg tror lavkarbo er et genialt kosthold for mange jeg altså, særlig de som er veldig overvektige, de som er insulinresistente og en del av de med revmatiske diagnoser (hjelper ikke for alle). Men problemet ble vel at "alle" som skulle ned litt heiv seg på ekstreme lavkarbo og ketolysekurer, og tenkte de skulle gå tilbake til et vanlig kosthold etterpå, for det går ikke. Skal man leve lavkarbo må man velge det for resten av sitt liv, ikke bare en kur, og det har blitt mer kjent. Så alle de som bare skal ned 5 kg hiver seg ikke på lavkarbokurer lenger... Kjenner mange som har gått ned alt fra 5 til 25 kg på ketolyse og strenge lavkarbokurer, når de begynner spise vanlig igjen kommer kiloene tilbake og legger seg da på veldig lite pene steder så de ser tykkere ut en de gjorde i utgangspunktet. De kiloene du legger på deg etter lavkarbokur legger seg nemlig rundt magen. Har nok blir mer populært med grovkarbo-kurer, og karboredusert kost, da tvinger du ikke kroppen i ketose og legger ikke om hele kroppens forbrenningssystem, da kan spise litt kake og snop igjen senere uten at kroppen suger til seg karbohydratene som en tørr svamp og du legger på deg igjen bare du lukter på en karbohydrat. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059 Selvfølgelig legger man på seg igjen hvis man etter endt kur forsetter med å spise usunt og dritt mat. Har var vi en vennegjeng som startet på ketolysekuren samtidig, alle med forskjellig vekt, noen skulle ned 10 kg mens en skulle ned 30 kg. Vi har alle nådd målet vårt og gikk over til vanlig sunn mat. Spiser karbohydrater, men ingen har gått opp igjen. Så lenge man holder seg på 2000-2200 kcal som er normalt for en kvinne så går man ikke opp i vekt. Det er ikke slik at man automatisk går opp i vekt igjen! Anonym poster: 009f556f239a2e84d7b278ea89c02cdd Men når du sier vanlig sunn mat så regner jeg med du mener grovt, og grønt. Altså at dere fremdeles spiser "grovkarbo" og mye mindre hvitt hvetemel og sukker enn før? Selv legen som har skrevet boka om ketolysekuren gikk opp 15 kilo igjen da han avsluttet kuren, og han anbefaler å gå ned litt mer enn man faktisk ønsker fordi man når man går ut av ketose igjen vil legge på seg litt. Men om man fortsetter å leve grovkarbo eller karboredusert vil man stabilisere vekten på en grei idealvekt. Men de som har gått ned på ketolysekuren vil aldri tåle å ha et kosthold hvor hovedvekten av energien kommer fra karbohydrater igjen, da komme kiloene snikende. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #11 Skrevet 31. mars 2013 Etter at folk ser resultatene til de som har gått ned på lavkarbo og hvor på kroppen fettet har satt seg når de går opp igjen etter endt kur er det kanskje ikke så fristende lenger Jeg tror lavkarbo er et genialt kosthold for mange jeg altså, særlig de som er veldig overvektige, de som er insulinresistente og en del av de med revmatiske diagnoser (hjelper ikke for alle). Men problemet ble vel at "alle" som skulle ned litt heiv seg på ekstreme lavkarbo og ketolysekurer, og tenkte de skulle gå tilbake til et vanlig kosthold etterpå, for det går ikke. Skal man leve lavkarbo må man velge det for resten av sitt liv, ikke bare en kur, og det har blitt mer kjent. Så alle de som bare skal ned 5 kg hiver seg ikke på lavkarbokurer lenger... Kjenner mange som har gått ned alt fra 5 til 25 kg på ketolyse og strenge lavkarbokurer, når de begynner spise vanlig igjen kommer kiloene tilbake og legger seg da på veldig lite pene steder så de ser tykkere ut en de gjorde i utgangspunktet. De kiloene du legger på deg etter lavkarbokur legger seg nemlig rundt magen. Har nok blir mer populært med grovkarbo-kurer, og karboredusert kost, da tvinger du ikke kroppen i ketose og legger ikke om hele kroppens forbrenningssystem, da kan spise litt kake og snop igjen senere uten at kroppen suger til seg karbohydratene som en tørr svamp og du legger på deg igjen bare du lukter på en karbohydrat. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059 Selvfølgelig legger man på seg igjen hvis man etter endt kur forsetter med å spise usunt og dritt mat. Har var vi en vennegjeng som startet på ketolysekuren samtidig, alle med forskjellig vekt, noen skulle ned 10 kg mens en skulle ned 30 kg. Vi har alle nådd målet vårt og gikk over til vanlig sunn mat. Spiser karbohydrater, men ingen har gått opp igjen. Så lenge man holder seg på 2000-2200 kcal som er normalt for en kvinne så går man ikke opp i vekt. Det er ikke slik at man automatisk går opp i vekt igjen! Anonym poster: 009f556f239a2e84d7b278ea89c02cdd Men når du sier vanlig sunn mat så regner jeg med du mener grovt, og grønt. Altså at dere fremdeles spiser "grovkarbo" og mye mindre hvitt hvetemel og sukker enn før? Selv legen som har skrevet boka om ketolysekuren gikk opp 15 kilo igjen da han avsluttet kuren, og han anbefaler å gå ned litt mer enn man faktisk ønsker fordi man når man går ut av ketose igjen vil legge på seg litt. Men om man fortsetter å leve grovkarbo eller karboredusert vil man stabilisere vekten på en grei idealvekt. Men de som har gått ned på ketolysekuren vil aldri tåle å ha et kosthold hvor hovedvekten av energien kommer fra karbohydrater igjen, da komme kiloene snikende. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059 Spiser Grovbrød eller knekkebrød til frokost, ett glass melk eller juice også. Lunsj varierer fra brød, salat og en gang i uken har vi varm mat til lunsj på jobb. Middag er alt fra fisk med poteter( spiser 2 stk) grønnsaker, kylling med ris og salat, spaghetti kjøttdeig, gryteretter, fiskegrategn. Ja spiser egentlig det jeg vil, tenker ikke på karbo i det hele tAtt men holder meg innenfor 2200 kcal om dagen. I helgene kan jeg spise chips, sjokolade og drikke brus. Nå hadde jeg ett normalt kosthold i utgangspunktet. Var bare under svangerskapet jeg hadde noen syke lyster og jeg klarte ikke å kontrollere meg og dermed gikk jeg opp altfor mye. Anonym poster: 009f556f239a2e84d7b278ea89c02cdd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #12 Skrevet 31. mars 2013 Etter at folk ser resultatene til de som har gått ned på lavkarbo og hvor på kroppen fettet har satt seg når de går opp igjen etter endt kur er det kanskje ikke så fristende lenger Jeg tror lavkarbo er et genialt kosthold for mange jeg altså, særlig de som er veldig overvektige, de som er insulinresistente og en del av de med revmatiske diagnoser (hjelper ikke for alle). Men problemet ble vel at "alle" som skulle ned litt heiv seg på ekstreme lavkarbo og ketolysekurer, og tenkte de skulle gå tilbake til et vanlig kosthold etterpå, for det går ikke. Skal man leve lavkarbo må man velge det for resten av sitt liv, ikke bare en kur, og det har blitt mer kjent. Så alle de som bare skal ned 5 kg hiver seg ikke på lavkarbokurer lenger... Kjenner mange som har gått ned alt fra 5 til 25 kg på ketolyse og strenge lavkarbokurer, når de begynner spise vanlig igjen kommer kiloene tilbake og legger seg da på veldig lite pene steder så de ser tykkere ut en de gjorde i utgangspunktet. De kiloene du legger på deg etter lavkarbokur legger seg nemlig rundt magen. Har nok blir mer populært med grovkarbo-kurer, og karboredusert kost, da tvinger du ikke kroppen i ketose og legger ikke om hele kroppens forbrenningssystem, da kan spise litt kake og snop igjen senere uten at kroppen suger til seg karbohydratene som en tørr svamp og du legger på deg igjen bare du lukter på en karbohydrat. Anonym poster: b905e9e6075fee534a608c3be57ea059 Du smartass! Det gjelder vel alle slankekurer ? Akkurat derfor kan man ikke gå tilbake til det kostholdet som gjorde deg overvektig. Og det skal vel ikke så mange kakestykker til før man går opp igjen om man slanker seg på gamlemåten, dvs kaloritelling. Anonym poster: fdcf18a758fcb8b51be9dbb2b66f7b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå