Gå til innhold

Fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 39+3 uker på vei og førstegangsfødende.

Da jeg våknet igår var trusa mi gjennomvåt. Hadde på svart truse så jeg vet ikke fargen. Kan det være forstervann, eller er det bare urin?

Har stoppet opp, bortsett fra masse utflod. Jeg har ikke rier, derfor utsetter jeg å ringe sykehuset mest mulig. Har lang vei og ingen til å kjøre meg nå om jeg skulle få beskjed om å komme inn til sjekk.

Så, hva kan det være?

Anonym poster: 727085db23cfa6c5f30935dd25465fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan selvsagt være fostervann. Da ringer man føden, særlig hvis man har lang reisevei.

Anonym poster: 109ab5b022b27daf2e1c514dbcec929c

Skrevet

Det kan selvsagt være fostervann. Da ringer man føden, særlig hvis man har lang reisevei.

Men om det var fostervann hadde det ikke fortsatt å renne? Eller kjent rier?

Skrevet

Det er mulig å lekke fostervann, f.eks ved en rift i livmorhinnen som blokkeres av barnet etter hvert. Det er ganske sjeldent.

Er du usikker, ringer du føden og hører, vet du.

Anonym poster: 7daae31987442cfaddb9c87ff5c82852

Skrevet

Trenge ikke det, men du må snakke med føden så de er klar over hvor mange timer det siden vannet evt gikk.

Ble trusen din hvit når den tørket er det mest sannsynlig utflod, vises det ikke så er det godt mulig vannet har gått.

Så ring føden å hør hva de sier!!

Skrevet

Trenge ikke det, men du må snakke med føden så de er klar over hvor mange timer det siden vannet evt gikk.

Ble trusen din hvit når den tørket er det mest sannsynlig utflod, vises det ikke så er det godt mulig vannet har gått.

Så ring føden å hør hva de sier!!

Det var ikke hvit, det var vått og gjennomsiktig. Takk for svar, trur nok jeg ringer føden

Skrevet

Høres ut som vannavgang, da må du ringe!

Skrevet

Jeg fikk rier 7 timer etter at vannet gikk! Så man må ikke ha rier:)

Skrevet

Fostervann har en søt og emmen lukt. Hos meg gikk det 11 timer fra vannavgang til riene kom. Ring føden og si at du trolig har hatt delvis vannavgang. Da blir du sjekket med ultralyd av en gynekolog. Kjenner du normalt med liv?

Skrevet

Du skal ringe føden ved mistanke om vannavgang. Da bør man inn til sjekk pga infeksjonsfaren. I noen tilfeller velger de å gi antibiotika.

Man trenger absolutt ikke ha rier ved vannavgang, og for noen tar det flere dager før fødselen starter. Dessuten kommer det ikke nødvendigvis så mye dersom hodet er festet, da fungerer dette som en propp som stanser opp videre lekkasje.

Ring føden du, og hør hva de sier.

Skrevet

Men om det var fostervann hadde det ikke fortsatt å renne? Eller kjent rier?

Ike nødvendigvis.. Vannet mitt gikk flere ganger, uten rier. Riene startet etter 1 døgn, men om de ikke hadde startet innen 3 skulle jeg bli satt i gang. Det er VIKTIG å ta kontakt med føden når du tror du har fostervannsavgang. Om hinna er brutt MÅ du sjekkes. Om du får en infeksjon så kan både du og babyen stryke med..

Anonym poster: d70d2e5e85611cd070c89bd87edcbc66

Skrevet

Kan vel være slimproppen eller at den ene hinna har gått..? Har du ringt føden?

Anonym poster: e5510c7930f1638c0c00556ae2f4b2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...