Gå til innhold

Er jeg rar og egen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min flyttet inn i mitt hus for 2 år siden. Vi har vært sammen i 3 år, ingen felles barn.

Når han kom så hadde han masse inkassogjeld og ingen jobb. Jeg fikk han i arbeid og jeg har betalt ned gjelden hans (noe har han også spyttet inn selv..) jeg har kjøpt to nye biler hvor han disponerer den ene. Jeg har også kjøpt en ny båt i fjor. Dette har kun jeg betalt for, har ingen lån eller gjeld på hverken hus, båt eller bil.

Jeg ser på dette som mine eiendeler siden jeg har betalt det. Det eneste han bidrar med i måneden er 10.000 kr som settes inn på min konto. Dette skal dekke husleie, mat, strøm, telefon osv osv. Jeg kjøper alltid klær til han.

Når han snakker med venner og familie så omtaler han alltid båt, bil og hus som hans. Han skal få båten SIN på vannet, han har så fin bil, huset HANS osv..

Er ikke det litt merkelig?

Anonym poster: 37a9b2140eeacb4669f7c66600f15242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK!

Anonym poster: ad25f9872e3ac7d68e22b42ce6cbb7af

Skrevet

Jo, litt rart. I det minste hadde det vore meir naturleg å omtale sakene som "våre" enn som "mine", når han snakkar om huset, bilen o.l. som eigentleg er ditt.

Men uansett kva han kallar det, er i i alle høve ditt - så du får berre heve deg over det.

Anonym poster: 35b7521bc3a5eb0f27b7a606a6a0e20e

Skrevet

Jeg har aldri kommentert for han at jeg synes det er litt merkelig, men jeg tenker nå mitt inni meg..

HI

Skrevet

Nei, det er ikke merklig. Det han disponerer er det naturlig at han omtaler som sitt, selv om det juridisk estt muligens ikke er det.

Anonym poster: ca6b388ba1176c5af617ba8b97bf6428

Skrevet

Du fikk han i jobb, du betalte gjelden hans, du kjøper klærne hans... Er du mor eller kjæresten hans?

Jeg syns egentlig dere er litt rare begge to. Du fordi du oppfører deg som moren hans og ser på tingene du kjøper som dine, og han som kaller tingene for "mine".

Hos oss er det ihvertfall vanlig at vi sier vårt hus, vår bil, vår hytte osv. Uansett hvem som har betalt mest på det.

Anonym poster: 654d73bbf9d72daf3151dc17c73d4e09

Skrevet

Kan kanskje hende han føler seg litt mindreverdig deg, siden du er den som er den som står for det økonomiske. Det er jo mange menn som føler at det er deres ansvar. Kanskje han ønsker å ikke fremstå som underdannig deg utad, men egetlig føler litt på det. Hadde i utgangspunktet vært mer naturlig å si vårt. Hverken din eller min, men vårt. Selvom det er du som har rett på det ved et evt brudd så går man vel ut i fra at det skal vare.

Anonym poster: 681350aeb76d4b6e2a42fbbcc4229efa

Skrevet

Jeg fungerer overhodet ikke som mor for han.

Ja, jeg har hjulpet med det økonomiske, men jeg skal love deg at han hjelper meg på alle andre plan. Mer støttende og sympatisk mann skal du lete lenge etter. Han er stødig som fjell, behandler mine barn som sine egne og han elsker meg over alt.

Det er ikke det at jeg ser på bil, båt og hus som MITT i den forstand, men jeg finner det litt merkelig at han kaller det SITT når han ikke har betalt en krone på noe av det..

Skrevet

Eneste jeg tenker er at dere burde sette dere ned o skrive samboerkontrakt og testamenter..

Anonym poster: 84a152977180b6b593c55379038204dc

Skrevet

Mannen min omtaler alt vårt som hans når han snakker med andre. Nå har vi alt felles, så det dreier seg jo ikke om ting som er bare mitt da.

Jeg har spurt han om det, for jeg synes det er litt merkelig når det jo er vårt. Han sier det bare er en talemåte, at det kommer automatisk uten at han tenker over det. Men han har begynt å si "vårt" når han husker på det siden jeg reagerte på det.

Anonym poster: ac08f140634adfb911e69ecdffc9150d

Skrevet

Syns du er det. Helt greit at det er dine ting, men bor man sammen så blir det våres. Skiller ikke på mitt og ditt når man er samboere. Eier selv alt, men er like fylt mannen sine ting så lenge vi er i et forhold og bor sammen.

Anonym poster: 98160e882151ec7b9727cb8e9676468d

Skrevet

Jada, hadde han sagt vårt hadde det vært en helt annen ting. Men han sier alltid at det er sitt og kun sitt. HI

Skrevet

Hi her beholder jo eiendelene hvis han flytter. De er bare hennes!

Anonym poster: 70aa9bffccab242d706a1f0c4002ea83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...