Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Vet ikke om jeg bare er smålig, men nå begynner jeg å irritere meg sånn over dette at jeg ikke har lyst å ha henne over på besøk. Hver eneste gang, og mange ganger hver gang får hun min datter til å spørre etter snop, is, saft, tilogmed skiver. Hvis jenta mi ikke vil spørre (fordi de allerede har fått nei) så spør hun selv. Sier hun er sulten. Er jeg da frekk som svarer at hun da kan gå hjem og spise? Vanligvis hadde jeg synes det var koselig å lage til mat til min datter og venninne, men når det mases hele tiden om å få få få, da gidder jeg ikke. Jenta går i første klasse. Datteren min er 4,5. Dagens utblåsning ;-) Anonym poster: 5a93d1b96cc6793f0736718cb54532fc
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Har hatt samme problemet med ei som bor her i nabolaget og som er på besøk rett som det er. Hører hun ber sønnen min om å be om godteri, brus, is osv. Jeg har også irritert meg veldig over dette til tider. Men her har hun blitt møtt med konsekvente nei. Jeg serverer mat å drikke når jeg som foreldet synes det er på sin plass. Nå har hun helt sluttet å be om ting. Nå skal det sies at hun har strenge foreldre og regler hjemme, så hun har jo bare prøvd å strekke grensene for å se hva hun kan få til her i huset. Anonym poster: 546e73c224ab043aa1a665061036d752
<3 2G <3 Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Jeg hadde blitt sur om jeg hadde oppdaget at datteren min hadde spist masse rart borte på besøk, så jeg synes det er helt rett av deg å si nei. Er jo bare å si; er du sulten så stikk hjem å spis og kom tilbake ettrpå
ROFL Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Jeg hadde satt pris på at du ga datteren min beskjed om å gå hjem. Vi er strenge på småspising, og jeg liker ikke når de kommer hjem fra besøk propp fulle med vafler ol. Jeg vet at jentungen her kan finne på å spørre, selv om jeg har sagt at hun ikke skal gjøre det. Men nå er min datter litt yngre enn barnet det er snakk om her.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Jeg gir kun lunsj når det er lunsjtid, ellers gir jeg is, saft eller annet bare når det passer meg, og helst etter å ha spurt foreldrene. Middag og andre ting spør jeg også foreldrene om. Men alle nabobarn har "prøvd seg" her også, og jeg regner med at mine barn også gjør det hos andre, altså prøver å mase etter mat eller snop. Jeg har tenkt på det som helt normalt og synes det er helt uproblematisk å si nei. Så fortsett å si tydelig nei, så maser de ikke mer den dagen i hvert fall. Anonym poster: 819a4ca6268f5652110e9343db37ffe0
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Jeg pleier å ha hjemmelaget saftis uten så mye sukker og slikt i fryseren. Billig og sunt. Anonym poster: 4d2b7d05416ea4d39a98aff512208211
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Nå er jenta mi veldig liten enda men jeg hadde satt stor pris på at uan ikke kom hjem til middag og da var stappmett på saft og is bare fordi hun hadde lekt noen timer hos naboen. Tenker også at det er helt naturlig at barn prøver seg på å få snop og saft osv som de ikke vanligvis får hjemme, og hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å si nei. Har selv tre tantebarn som stadig prøver seg hos oss og jeg vet hvor irritert min bror og svigerinne hadde blitt om jeg foret dem med godteri. Jeg er voksen og vet tross alt bedre enn 4-5-6-åringer Anonym poster: e1061318613d1be83b0aa6ce261dd6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå