EldbjørgA Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Her har vi en 7 år gammel jente. Og det har bitt AT for mye snop.... Det begynte den fredagen hun gikk til påskeferie, og da be det handet masse påskesnop, og siden har det gått slag i slag....ALT for mye. Ja da, det er MIN feil..... ja jeg vet, jeg er for glad i snop og for søv, men DET er ikke det jeg vil diskutere, det jeg vil diskutere er andre måter å gjøre det på. Hvordan gjør dere det med påske og snop?? Får barnet 1 påskeegg med godtteri på påskeaften, atså lørdagen, altstå som ørdags gotteri bare det igger i ett egg?? Bruker dere skattejakt for å finne egget med snop i?? Er det kun det eggetsom er ekstra påskesnop? Trenger seriøse tips ti neste år...sitter kar med penn og papir......
ms.Pond Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Vi er kjipe (ifølge mange) og putter frukt i påskeegget. Junior får smoothie, yndlingsfrukten sin, nøtter, forskjellige typer småkjeks og litt sjokolade i egget. Men han er bare to år enda da. Her er det også overflod med påskeegg, siden besteforeldrene på begge sider også gir hvert sitt egg. Vi porsjonerer derfor ut, og har egentlig godteri til 17 mai om vi vil. Poenget er at det går an å putte andre ting enn bare godis i egget Han får egget på skjærtorsdag, så det er lettere å fordele utover helligdagene. Men det er greit å kunne ha med litt snop på skitur f.eks, eller dager man leker mye ute, så tar man en pause, finner fram litt godt å drikke, litt mat, og litt snop. Vi gir ikke fri tilgang på godis i påsken, men det sitter løsere å gi litt godt til barnetv eller når vi koser oss med en bok eller lignende. Da jeg var liten lagde foreldrene mine påskeeggjakt hver påskeaften, og det var kjempespennende. Masse gåter å knekke, og innimellom var det ut og på med ski for å finne neste ledetråd. Super aktivitet som skal overføres til barna våre når de blir litt større.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Vi har ett stort familieegg som vi tar noen ting fra 1-2 ganger om dagen. Fri tilgang funker ikke hverken for stor eller liten her i familien. I tillegg får barna hvert sitt mini-påskeegg på skjærtorsdag og plukker noen biter herfra til barnetv hver dag. Kjøper kun inn én gang, og det skal holde til hele påsken, ellers tar det helt av. Anonym poster: 00cc594ce38ed43910260efbfe91d32a
humlesurr Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 6 og snart 14år. Får ett påskeegg hver og det er, på magisk vis, fyllt på morningen påskeaften. Ellers er det litt i noen pynte-egg rundt om i hytta til gjester, men ungene får ikke påfyll i sine. Snuppa må jeg passe på, for hun tømmer sitt i en jafs hvis ikke. Bror styrer seg selv. Nå er mor på den smale sti, og da ender det opp med mindre usunnheter til resten av flokken også
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Her får ungene et påskeegg hver. Det leter de etter om morgenen påskeaften. Vi legger i masse snop, mye mer enn de får på en vanlig lørdag og tillater dem å spise det de vil lørdagen og søndagen, hvis det ikke blir tomt. De andre dagene i påsken har vi hatt kake en dag, boller en dag og potetgull en kveld, men det har ikke blitt store mengder. De har også fått sjokolade på skitur. Sikkert noen som mener det er for mye, men jeg synes det er greit. Anonym poster: d25ae9bc93552124faed0b65d477e833
EldbjørgA Skrevet 1. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2013 tusen takk for gode tibakemeldinger.............
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Min er bare to år, så han får ikke noe påskeegg selv til fri disposisjon. Da spiser han bare til han kaster opp. Han har fått et par sjokoladebiter noen av dagene. Har tenkt at han får egg på påskeaften når han blir større. Vi har ikke godteri stående fremme hele tiden til oss voksne heller, tar frem litt sent på kvelden når barnet er i seng. Anonym poster: e9847cd5c6d3aa2bbc8b7d5018eb568a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå