endaengang Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Sunwing Cala Bona eller Sunwing Alcudia! Det koster ca 16 tusen til Cala Bona med All Inclusive og ca 23 tusen til Alcudia med All Inclusive! Dette gjelder en famile med 2 voksne og 3 barn i mai måned. Det er jo temmelig forskjellig i pris...er Alcudia SÅ mye bedre?? Noen som har värt på begge steder??
endaengang Skrevet 1. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 1. april 2013 Har noen värt på et av stedene så kom gjerne med beskrivelse:)
endaengang Skrevet 1. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2013 Ikke Alcudia, det er så overcrowded med turister at al spansk/mallorcansk stemning er borte-vekk! Kan ofte være mye bølger på stranden, men den er langgrunn og fin (men sykt mye folk!). Anbefaler hellere å leie en leilighet eller booke hotel på vestkysten, jeg. Mitt beste tips er idylliske Port de Soller, som har den eneste sandstranden der. Byene i vest ligger midt i Serra de Tramuntana, fjellkjeden som jo er på UNESCOs verdensarvliste. Det er så utrolig mye finere der enn i turistmagnetene i sør og øst! Ser poenget, men jeg håper det ikke er så overfullt i mai måned. Men takk for tips
Appelsinpiken Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Henger meg på denne tråden. Vi skal til Alcudia, og valgte det foran cala bona etter å ha lest tripadvise på nettet. Alcudia virker som et nyere/mer oppusset hotell.
3herlige Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Var på Sunwing Alcudia i september i fjor. Var kjempe fint. Våre barn var da 2 og 4 år. Kjempe fint basseng med sklie som 4 åringen la sin elsk på. Stranden er nydelig. Opplevde aldri vind eller at det var for mye folk. Vi leide pedalbåt med sklie som var kjempe gøy. Ellers leide vi sykler med barnesete, utleie like bak hotellet. Var veldig fint å sykle på strandpromenaden og inn til gamlebyen. Vil absolutt si at Alcudia er flott.
Sikori Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Jeg har fått anbefalt Cala Bona om sommeren og Alcudia om våren og høsten, fordi det er mer vind (bris fra havet) på Cala Bona, mens Alcudia er ligger mer beskyttet til og er derfor varmere. Har snakket med flere som har vært på Alcudia med små barn i sept / okt var kjempefornøyde. Stranden ved Cala Bona er visst grei, men for mye bølger for småbarn til å bade. Slik sett skal Alcudia være bedre. Juli-aug er høysesong og da er nok alle slike resorter overfylte uansett.
Zitro Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Ser du sier du skal ditt i mai... se opp for mygg! Helt grusomt mye mygg i Alcudia i mai, blir rett og slett spist opp om natten :-(
endaengang Skrevet 6. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2013 Ser du sier du skal ditt i mai... se opp for mygg! Helt grusomt mye mygg i Alcudia i mai, blir rett og slett spist opp om natten :-( ånei....hater mygg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå