Gå til innhold

Amme offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer babyen min, hun er bare 2 uker. Hjemme storkoser jeg meg når jeg ammer, men så snart vi får besøk eller er på besøk så gruer jeg meg. Hvis jeg kan så lurer jeg meg bort for å amme. Hater å sitte å flashe puppen foran folk, til og med nær familie. Blir utilpass.

Synes ammebh er noe herk. Får ikke lurt ut puppen diskret, er jo nesten "alt eller ingen ting". Den delen du bretter ned bare sklir opp i ansiktet på babyen igjen.

Prøver å bruke en ammevennlig topp og en vid genser over, så får jeg skjult puppen litt.

Andre med samme problem? Hva er din løsning?

Anonym poster: 23f34a0a1066069c6b97862c2100cce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammesinglet med vid topp/tunika over funket bra for meg. Da var det ingen som så noe som helst.

Skrevet

Jeg fullammer babyen min, hun er bare 2 uker. Hjemme storkoser jeg meg når jeg ammer, men så snart vi får besøk eller er på besøk så gruer jeg meg. Hvis jeg kan så lurer jeg meg bort for å amme. Hater å sitte å flashe puppen foran folk, til og med nær familie. Blir utilpass.

Synes ammebh er noe herk. Får ikke lurt ut puppen diskret, er jo nesten "alt eller ingen ting". Den delen du bretter ned bare sklir opp i ansiktet på babyen igjen.

Prøver å bruke en ammevennlig topp og en vid genser over, så får jeg skjult puppen litt.

Andre med samme problem? Hva er din løsning?

Kan du ikke ha en lite teppe som du har over babyens ører, slik at den samtidig skjuler magen og puppene dine?

Jeg bruker en siglet jeg, så drar jeg den ned for å så åpne amme-bh, det fungerer veldig greit. Selvøflgelig, om noen sitter og nistirrer, kanskje de får sett litt... men folk gjør jo normalt ikke det :)

Skrevet

Ingen som stirrer nei ;) men babyen tuller sånn før hun får ordentlig tak, så å sitte med brystet ute i et minutt er jeg ikke komfortabel med.

Pledd har jeg prøvd, men det bare sklir av etter kort tid. Prøve med et lettere pledd evt :)

Skrevet

Det går seg til :) sånn er det i starten, men snart er dere eksperter begge to og da er det mye lettere å få det til uten mye kluss. Bare trekk deg tilbake til du er mer konfortabel med det, ingen som synes det er rart om du går på ett annet rom nå i starten - da er det isåfall de som er rare :)

Anonym poster: d303bc82ec7c4a4a8d177131b9ec1c32

Skrevet

Hadde det sånn med nr 1, synes det var veldig ukomfortabelt. Det gikk seg til etterhvert. Brukte som de andre singlet til å dra ned, så magen var dekt, og en gulpeklut som jeg festa under ene bh-stroppen til hun fikk tak, da hang den over baby og pupp. :):

Skrevet

Jeg bruker amme-bh og ammetopper. Og ute blant folk kan man jo bruke en gulpeklut å legge over?

Jeg er heller ikke allverdens komfortabel med å amme foran gud og hvermann, men etterhvert har jeg begynt å gi blaffen når det gjelder nær familie og venner. Ute blant folk kommer det litt an på, kan godt gjøre det hvis det ikke er altfor mange der, men blir det for mange og med liten mulighet for å sette seg i et hjørne eller snu seg vekk, liker jeg det ikke så godt. Men det må jo gjøres. ;)

Ellers har jeg ikke vært ute på så mye nå i starten, jeg har tenkt at de første ukene er unntakstilstand, og jeg foretrekker derfor å være hjemme eller andre rolige og usjenerte steder når jeg ammer. Så det har blitt lite med byturer.

Men etterhvert begynner ungen å få bedre teknikk, styre mindre, og bruke kortere tid på å spise. Da blir det lettere. :)

Skrevet

Det går seg til :) sånn er det i starten, men snart er dere eksperter begge to og da er det mye lettere å få det til uten mye kluss. Bare trekk deg tilbake til du er mer konfortabel med det, ingen som synes det er rart om du går på ett annet rom nå i starten - da er det isåfall de som er rare :)

Anonym poster: d303bc82ec7c4a4a8d177131b9ec1c32

Søsteren min ammer en på 6 mnd, det går som en lek :) satser på at fet kommer seg her også ja :)

Skrevet

Hadde det sånn med nr 1, synes det var veldig ukomfortabelt. Det gikk seg til etterhvert. Brukte som de andre singlet til å dra ned, så magen var dekt, og en gulpeklut som jeg festa under ene bh-stroppen til hun fikk tak, da hang den over baby og pupp. :):

Gulpeklut, det tipset skal jeg prøve :D

Skrevet

Jeg har aldri likt å amme offentlig (eller i nærheten av familie). Iallefall ikke når babyen har vært så liten, da er det mye søl og ingen av oss er kommet helt inn i det ennå. Så langt det har latt seg gjøre har jeg da gått i et annet rom. På soverommet feks, mye bedre for både meg og baby. Jeg har ammet tre barn og det har vært slik hver gang. Det blir enklere etterhvert som begge er ordentlig komfortable og fu blir tryggere på deg selv. Ikke stress med at du må amme foran andre. Ammerom er forresten god trening. Der driver alle med det samme som deg:-)

Anonym poster: d97d56cf63380edc05a9a1e3790ddf41

Skrevet

Jeg gikk bare i et annet rom og ammet...ammet aldri ute blant folk.

Anonym poster: accc92836d659d3936238e1247dfb6eb

Skrevet

Sist gang brukte jeg alltid singlet under genseren, dro singleten ned og genseren opp. Pluss ett teppe for å skjerme litt mer.

Anonym poster: 1942ef4e34b5586e02db9b47a42b7fa4

Skrevet

Jeg pleier å gå med ammebh, en vanlig singlet som er lett å dra ned og en litt vid genser, syns at det er det som gjør det mest diskret da genseren dekker for det meste.

Og du blir nok mer komfortabel med å amme i offentligheten etterhvert, jeg og syns det var litt ubehagelig i begynnelsen men nå tenker jeg mer at babyen må jo ha mat, og hvis noen blir støtt får de bare bli det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...