Fattet Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Jeg vil gå fra min samboer. Jeg er en ung mor på 17 år, elsker min datter av hele mitt hjerte. Får masse skryt av alle rundt meg om hvor ansvarsfull, kjærlig og flink jeg er! Ammet henne i 6 mnd og er den som tar mest vare på henne i hverdagen. Spørsmålet mitt er, ved ett brudd, hvor stor sannsynlighet er det for at pappaen hennes får hovedomsorgen? Jeg kan ikke takle å miste datteren min, hun et høydepunktet i livet mitt. Og pappaen skal ha pappaperm i 3 mnd fra August til Oktober. Blir det fortsatt noe av når vi ikke lenger er samboere? Han kan jo ikke ha henne alene i 3 mnd uten at hun ser mammaen sin! :-( Hun er forresten 7 mnd og pappaen 23 Endret 30. mars 2013 av Fattet
robot Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Så lenge barnet er så lite og du har hatt mesteparten av den daglige omsorgen hittil, vil du antagelig få hovedomsorgen om det skulle komme til rettslig konflikt. Først og fremst må dere til megling på familievernkontoret og forsøke å bli enige. De fleste anbefalinger vil nok være at du har hovedomsorgen og at hun ikke har en femti-femti-løsning så lenge hun er så liten. Dersom du er alene med barn har du rett på all permisjonen. Du og far kan bli enige om at han likevel skal ta noe permisjon, du må da overføre denne til ham.
Fattet Skrevet 30. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2013 Så lenge barnet er så lite og du har hatt mesteparten av den daglige omsorgen hittil, vil du antagelig få hovedomsorgen om det skulle komme til rettslig konflikt. Først og fremst må dere til megling på familievernkontoret og forsøke å bli enige. De fleste anbefalinger vil nok være at du har hovedomsorgen og at hun ikke har en femti-femti-løsning så lenge hun er så liten. Dersom du er alene med barn har du rett på all permisjonen. Du og far kan bli enige om at han likevel skal ta noe permisjon, du må da overføre denne til ham. Tusen takk for svar! Nå ble jeg lettet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå