Gå til innhold

hadde din unge spist dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pasta Penne med hjemmelaget tomatsaus med karbonadedeig?

ost på toppen.

 

skal ha barnebursdag, og ønsker ikke pølser/pizza..

 

tenker at det er enklere for de små å spise penne enn vanlig spaghetti.

 

Anonym poster: 6d0340a953d124b5a4d08fe38b66876c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, begge to.

 

Anonym poster: 450b292529027c5c74d0d8dc965b6eb0

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Min liker ikke pasta, mulig han hadde spist det andre da :) Vi har sjelden sånn type mat, men del gjerne oppskrift på hjemmelaget tomatsaus :) (i middagsstafett-tråden kanskje:))

Skrevet

Ja, alle hadde spist dette bortsett fra osten på toppen.

 

Anonym poster: e2568dcd8c5e72f59ae090153e620b23

Skrevet

Osten på toppen hadde ødelagt for to av dem. Ellers hadde de spist.

Skrevet

hjemmelaget og hjemmelaget :-)

 

Men jeg:

 

Steker en pakke karbonadedeig, sammen med oppkuttet gulrot, løk og selleri. tar oppi et lite glass tomatpure, 1 dl hønsebuljong og ca 1 dl melk. om sausen ikke er rød nok, så gir jeg den en dæsj med ketchup. Salter og peprer litt. lar det koke i ca 2 timer, koketiden er viktig for at sausen skal bli god :-)

 

Anonym poster: 6d0340a953d124b5a4d08fe38b66876c

Skrevet

Ja, det tror jeg alle tre hadde spist. Til og med de to kresne.

Skrevet

mitt barn hadde absolutt likt det ja :)

Skrevet

Ja det hadde de, men den ene ville hatt uten ost. Tror det kan være greit å servere den ved siden av.

Skrevet

Ja, planen var å ha osten ved siden :-)

 

Anonym poster: 953de74cf6ba48222bf1be589fb79606

Skrevet

Ja, det hadde han :) Med god appetitt!

 

Anonym poster: a73653d1d77fa255fdf015efd9a6b834

Skrevet

Ja det hadde alle tre digga. Kudos til deg som lager noe utenom pølser og grandi.

Skrevet

Mi er 17 mnd.. Å hadde dytta i seg alt hu klarte:);) hehe.

Trur det vil falle i smak hos de små.

Skrevet

hjemmelaget og hjemmelaget :-)

 

Men jeg:

 

Steker en pakke karbonadedeig, sammen med oppkuttet gulrot, løk og selleri. tar oppi et lite glass tomatpure, 1 dl hønsebuljong og ca 1 dl melk. om sausen ikke er rød nok, så gir jeg den en dæsj med ketchup. Salter og peprer litt. lar det koke i ca 2 timer, koketiden er viktig for at sausen skal bli god :-)

 

Anonym poster: 6d0340a953d124b5a4d08fe38b66876c

 

Jeg glemte at det må en boks med hakkede tomater oppi også :-)

 

Anonym poster: 953de74cf6ba48222bf1be589fb79606

Skrevet

Ja, men server de tre hver for seg. Noen spiser bare pasta, mens andre bare saus.

 

Anonym poster: 4d8a36a22b30f260f7ecdf631fce8d98

Skrevet

Ja, alle fire hadde spist det, men ville servert de hver for seg. Av mine fire er det baren en av dem som blander pastaen inn i sausen, de andre vil spise det hver for seg.

 

Anonym poster: ff601d6f5f24cfe007de4cc1e23ba1d2

Skrevet

Mitt barn er veldig kresen så hun hadde nok bare spist pasta. Hun liker ikke tomat eller annen "blandet" mat.

Mange barn liker det du tenker, men jeg tror jeg kan garantere deg at noen barn i bursdagen ikke liker. Sånn er det bare. Vi bruker bare å tilby brødskive (alà ostesmørbrød) til de barna som ikke liker det vi serverer.

 

Kos dere med bursdag da :)

Skrevet

Mine ville også spist ja, men ville kanskje hatt noe morsom pasta, og servert alt hver for seg

 

Til tips, vi hadde fiskepinner med lompe i 4 årsdagen til minstemann, etter hans eget ønske

 

Anonym poster: 5bb4ebff12c971bac2222460b9c697e2

Skrevet

Nei. Hun hadde spist pastaen, uten noe annet.

 

Men det betyr virkelig ikke at jeg synes min kresne og småspiste treåring skal sette standarden for hva andre serverer i barnebursdager, altså. Maten høres bra ut, den.

 

Anonym poster: b2970f1fa214a790d6c5327b0b9d2231

Skrevet

Ja, det er det jeg tenker.. At noen barn kanskje ikke liker det, og da blir det i tilfelle litt dumt.

Samtidig så er det jo ikke alle barn som liker pølse/pizza heller.

 

Tenkte å kjøpe en pakke med pølser som vi kan ha i bakhånd om noen ikke liker det.. Eller?

 

Anonym poster: 953de74cf6ba48222bf1be589fb79606

Skrevet

Mine barn er ikke glad i typisk tomatsaus på pastaen. Liker mye annen god saus -som ofte er litt rundere i smaken..

 

Men parmesan sluker de begge rått! :)

 

Lag pasta du og ha noe i bakhånd! Kan jo ikke bli feil! Er alltid noen som ikke liker det som serveres uansett..

 

Og ha Vanish i bakhånd.. i tilfelle noen av de viltre små kliner ned både seg selv og sidemannen med rød tomatsaus.. :P

 

Anonym poster: 692eb91c39dadddeb77edf85fa2fce6d

Skrevet

Ene min liker ikke pasta og den andre liker ikke kjøttdeig.

 

Anonym poster: f7423f8f2f0cfd671967e666f3ce9fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...