Gå til innhold

Blander meg i saker jeg ikke har noe med, men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venninne er gift med en hyggelig, men (i mine øyne) forferdelig bedagelig mann... Han har alltid vært det, og selv om han ikke er fylt 40 engang har han allerede en lang historie med lange sykmeldinger.....

For 2,5 år siden var han utsatt for en trafikkulykke.

Han ble sjekket grundig uten at de fant noe (mistenkte nakkesleng).

Etter ca 1 mnd ble han plutselig dårlig, med hodepine, svimmelhet osv.... Siden har han vært sykmeldt.............

Han har vært på utallige sjekker uten at de finner noe, han hevder like fullt at han ikke kan arbeide....

Hjemme gjør han heller ingenting hverken i huset eller med barna... Stilles det noen krav, har han "en dårlig dag" eller har "forferdelig vondt og ingen skjønner det".... Er det noe han har lyst til, derimot, eller en kompis ringer og vil ha han med på noe, stiller han på timen! Da må man jo gjøre "noe" selv om man har vondt og "får svi for det etterpå"... Det er DET som gjør det hele så lite troverdig......

Min venninne er rimelig fortvila, og det forstår jeg godt! Hun har mange ganger måttet avlyse avtaler med meg i siste liten fordi mannen "ikke orker" å ha barna alene!

Kjenner jeg blir innmari sint både på min venninnes vegne, og for barna deres! Vi er mye sammen, og mennene våre var det også før... Men nå begynner min mann å ta avstand fordi det blir så vanskelig....

Samtidig er det jo på en måte uangripelig, siden ingen vet hvordan han virkelig har det...?!

Kan han virkelig ha en så alvorlig skade som han tror uten at det vises på noen utredninger? Eller "faker" han og er blitt arbeidssky på hele greia?

Og hvor lenge kan man være sykmeldt på et slikt grunnlag? De krever vel et visst medisinsk grunnlag??

Tror egentlig han trenger et realt spark bak for å si det stygt...........

Anonym poster: 1898cdea45128d969ce9bdce153cd387

Videoannonse
Annonse
Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Kanskje det hele bunner i psykiatri? Det er ofte lettere å skylde på fysisk sykdom enn å si det som det er.

Det er jo et par alternativer - han kan være lat eller han kan virkelig være syk. Det verste må vel være om hans egen samboer ikke engang vet hvor skoen trykker? ...eller kanskje vet hun det, men vil ikke fortelle deg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...