Gå til innhold

Dette fokuset på "gamle foreldre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt ulike debatter her inne på dib om "stakkars unge, gamle foreldre etc"

Vel, jeg er så utrolig uenig! Min venninne er 40 år, hennes foreldre er henholdsvis 82 og 84 tror jeg de er. ALLTID blitt fulgt opp 100% da hun og søstrene vokste opp, foreldrene var alltid tilstede. Det er de nå også, tross alder- unge til sinns, generøse med barn og barnebarn.

Jeg er 37 og har vært "foreldreløs" siden jeg var 30 år. Pappa døde i en skiulykke da jeg var 27 år og mamma døde tre år senere av brystkreft. Ingen av de har hverken møtt mannen min eller barna mine.

Har flere venner på min alder som har mistet foreldrene sine av enten sykdom eller ulykke.

Det jeg vil frem til, det er ingen garantier at med "unge" foreldre at man har de lenger enn med de som ble født av "gamle" foreldre...

Det finnes 40 åringer som både har bedre helse, livsstil og er yngre til sinns enn 25-30 åringer. Handler mye om personlighet.

Synes det er like TRIST når modne damer (40+) eller når unge mødre (18+) velger å få barn!

Ækjenner jeg kunne skrevet masse om dette, men kan ikke vi kvinner heller støtte hverandre? Hvorfor er det ene bedre enn det andre?

Når det er sagt, skulle så gjerne hatt mine foreldre i livet mitt - men jeg var 30 år og voksen hvertfall!

Anonym poster: 75051fa23b56a7f5a6c21472a3658352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fulgt ulike debatter her inne på dib om "stakkars unge, gamle foreldre etc"

Vel, jeg er så utrolig uenig! Min venninne er 40 år, hennes foreldre er henholdsvis 82 og 84 tror jeg de er. ALLTID blitt fulgt opp 100% da hun og søstrene vokste opp, foreldrene var alltid tilstede. Det er de nå også, tross alder- unge til sinns, generøse med barn og barnebarn.

Jeg er 37 og har vært "foreldreløs" siden jeg var 30 år. Pappa døde i en skiulykke da jeg var 27 år og mamma døde tre år senere av brystkreft. Ingen av de har hverken møtt mannen min eller barna mine.

Har flere venner på min alder som har mistet foreldrene sine av enten sykdom eller ulykke.

Det jeg vil frem til, det er ingen garantier at med "unge" foreldre at man har de lenger enn med de som ble født av "gamle" foreldre...

Det finnes 40 åringer som både har bedre helse, livsstil og er yngre til sinns enn 25-30 åringer. Handler mye om personlighet.

Synes det er like TRIST når modne damer (40+) eller når unge mødre (18+) velger å få barn!

Ækjenner jeg kunne skrevet masse om dette, men kan ikke vi kvinner heller støtte hverandre? Hvorfor er det ene bedre enn det andre?

Når det er sagt, skulle så gjerne hatt mine foreldre i livet mitt - men jeg var 30 år og voksen hvertfall!

Anonym poster: 75051fa23b56a7f5a6c21472a3658352

Oj, må rette meg selv. Synes det er like trist når 40+ eller når 18+ MOBBES for å få barn når de gjør. De aller aller fleste av oss er gode, omsorgsfulle foreldre overfor barna våre enten man er 18 eller 40 når vi føder!

Anonym poster: 99f4059b7abdc8ee6c2072358c3bb214

Skrevet

ok

Anonym poster: ad6ad06aab9a0f56e62ee08503844f00

Skrevet

Det er jo bare noldus-bygdiser her inne som tror det er hårreisende å få barn når man har passert femogtredve.

Debattene her hvor firebarnsmødre på treogtjue sitter og grøsser over hvor gamle man er når man er tredve - altså, det blir jo bare morsomt. Ingenting å gire seg opp over.

Anonym poster: eeae0f664356008d03ddc8f733256f91

Skrevet

Er det så mange av de innleggene/ debattene da? Jeg er her inne og kikker nesten daglig og kan ikke si at jeg ser så mange av disse negative skriveriene om voksne mødre (men kan hende jeg er selektiv da!)

Jeg er 38 år og har 2 barn under 2 år. Kunne jo ønsket jeg hadde fått de noen år før, men møtte mannen da jeg var 32 og vi mistet 4 svangerskap før vi fikk gleden av å bli foreldre. Så ikke alt kan planlegges... Er i en gruppe "Voksne mødre" jeg har møtt her på Bim og der er de eldste rundt 44 år, spreke damer og flinke foreldre, er ikke kun alderen som avgjør det.

Tenker at alt fra 19 år til 40 år er innenfor hva som er "normalt" nå i våre dager å få barn så dette er ikke noe jeg ville brukt mye energi på!

Skrevet

I våre dager gjelder i hvertfall ikke lenger argumentet om at mødre på over trettifem ikke har energi til å leke med barna sine, at de ser så gamle ut at barna blir mobbet, etc.

De aller fleste innser nok at man kanskje har mer å stille opp med om man er over tjuefem når man får barn, men de fleste kan nok gjøre en god jobb bare de er modne nok og har fokus på barnet.

Anonym poster: 3508c0306818fe52c7218b5d8aa07dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...