Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Går dere inn for å ha ett dårlig forhold til svigermor eller? De fleste bestemødre er kanskje litt masete og de blander seg kanskje litt mye, men jeg vil tro de gjør det av gode hensikter. Jeg har ett godt forhold til min svigermor, selv om hun maser. Jeg forstår ikke hvorfor dere absolutt må krangle og være frekk mot svigermødrene deres. De i den generasjonen er masete slik er det bare. De vil nok bare deres beste Anonym poster: e03f9594f9c568ae810d0446d658c801
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Jeg går virkelig inn for å gå over ens, men det er virkelig ikke lett. Det handler om normal folkeskikk og respekt for folk. Kanskje svigermødre har en tendens til å "ta over" litt når det gjelder sønnen sin familie siden så mange har dårlige forhold. Er den følelsen jeg har iallfall. Dessuten så klarer jeg å si ifra til min egen mor, mens svigermor er veldig vanskelig å si ifra til fordi jeg er den beskjedne typen og fordi mannen min ikke sier noe. Da bygger deg seg opp noe etter hvert desverre. Anonym poster: bbf3e79deaa3124cad18f535993f494b
Gjest Julia1984 Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Jeg tenker ofte når jeg leser disse svigermor-trådene at det garantert er to sider av samme sak. Tror maaange svigerdøtre bør gå litt i seg selv og.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Akkurat som at damer som blir banka har skylda selv? Min svigermor har faktisk lagt opp til dette helt selv. Ingenting hjelper her samme hva jeg foretar meg. Jeg trodde ikke det var mulig tidligere, men det er det. Dere som ikke har opplevd det burde prise dere lykkelige, for det er et mareritt uten like. Anonym poster: 36fc17c42da01e87186d28ae510296cc
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 Siden du ikke har en svigermor av den vanskelige typen syns jeg ikke du skal gå ut å dømme de som sliter med dette forholdet og som sikkert ikke er lett for noen parter. Min svigermor er grei å ha med å gjøre i små mengder, men mer går ikke. Helt greit å mase og klage (veit at den generasjonen er sånn). Men det er noe som hun over her sier at respekt og vanlige folkeskikk er noe som burde gjelde alle! Min svigermor er hypokonder og prakker dette nedover hele slekta si og meg. 70 % dreier seg om sykdom og annet om at jeg og samboer mishandler ungen den ene dagen og de andre dagene er vi perfekte foreldre. Så vi har ikke det perfekte forholdet siden jeg ikke følger hennes meninger. Samboer sliter med min mor igjen som har lagt han for hat. Aner virkelig ikke hva han har gjort henne, men min mor liker ikke min samboer. HUn har heller ikke noen grunner for dette hatet. Vi er gode skuespillere så vi klarer fint å være i samme rom Men det er en lei situasjon til tider. Anonym poster: 741df85db3777b180cb21f4fe7e2f235
*Teoline* Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Min svigermor kunne ikke brydd seg mindre om oss. Hun har sett mini 4 ganger på de 5 mnd hun har levd, og de bor 5 min unna. Vi har helt sluttet å besøke de, for enten kom vi for sent (kl 19 en sommerdag) eller så skulle de akkurat hvile middag, gå tur eller vaske. Å ringe for å avtale tidspunkt går heller ikke, for de svarer rett og slett ikke på tlf. Så nei, jeg tar ikke vårt dårlige forhold på min kappe. Min svigermor vil kun være mormor, å være farmor passer henne ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Dere som tror at alle med et vanskelig forhold til sin svigermor er skyld i det selv er noen enkle, enkle sjeler. Anonym poster: 36fc17c42da01e87186d28ae510296cc
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Litt korttenkt å tro at de som ikke har et godt forhold til sine svigemødre er skyld i det selv.. For noen er det sant, men for ganske så mange er det desverre slik at de har svigemødre som kunne trengt et par runder med seg selv før de skulle fått lov til å gå ut husdøra si.. Jeg hadde et kjempegodt forhold til min svigermor helt til hun for mange år siden gjorde noe mot oss som har resultert i at vi i dag har tilnærmet null kontakt med henne. Vil og gidder heller ikke å legge ut hva som skjedde, men her er det mannen i huset som har satt ned foten og det respekterer jeg. Anonym poster: 913549e5273c3c4aef38304d87408952
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #10 Skrevet 30. mars 2013 Min svigermor er et troll. Hun er uvenner med halvparten av barna sove og har ikke sett barnebarn på seks syv år. Hun gir aldri gaver men forventet gull tilbake. Hun har vært innlagt mer enn en gang på psykisk avd. Hun gjør livet til de rundt seg til et helvete og jeg hater henne. Anonym poster: 0418dd30bde925fca3c24f1b62529567
CaptainHindsight Skrevet 30. mars 2013 #11 Skrevet 30. mars 2013 Min svigermor startet vårt forhold ved å si at hun ikke trodde sønnen mente ting alvorlig med meg, og at han bare var interessert i meg som en inngangsbillett til Norge. Hurra. Har alltid vært snill med dragen, mest pga svigerfar.
Gjest Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Svigermor 1 var et j*** hespetre uten dimmensjoner og fæl som dagen var lang. Presterte å si at jeg skulle ta abort da jeg ventet nummer 1 for snart 20 år siden! Og det bedret seg ikke med de to andre som kom etterhvert. Like sur & hespete da hun fikk greie på dette. Mens svigermor nummer 2 er bare vakker som dag og natt! Finnes ikke noe vondt i henne
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #13 Skrevet 30. mars 2013 min svigermor er dessverre et mareritt. hun har ikke sett barna på 6 mnd nå, vi har måttet ta avstand fra henne. vil kunn bruke all tid på å hakke ned på oss. etter mange år med dette orket vi ikke mer. vi gjorde det vi kunne for at vi skulle ha et ok forhold til henne ved og overse dette i flere år men ble for ille når barna kom og de begynte og vokse. Anonym poster: ddc6074a9eac427555d28547e73363a5
Elsker livet Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Min svigermor er god som gull, men samtidig er hun en invaderende inntrenger. Svigers bor på samme gård som oss, så de har full oversikt over når vi kommer og går, hvem vi får besøk av, når vi slår på lysene, om vi fyrer i peisen, når barna legger seg osv. Svigermor er her i snitt hver dag om ikke oftere. Hun er vaktbikkje når mannen ikke er hjemme, barnevakt når som helst, avlaster ved kolikk, leksehjelp, syr og strikker til oss, lager altfor mye usunne bakverk, fyller opp fryseboksen vår, passer på at søppeldunkene blir kjørt ned til kommunal vei annen hver uke, henter gjerne posten vår osv. Det er mye hjelp hun er snill som dagen er lang og det er umulig å ikke like henne. Men samtidig kan hun være veldig veldig irriterende
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Min svigermor er god som gull, men samtidig er hun en invaderende inntrenger. Svigers bor på samme gård som oss, så de har full oversikt over når vi kommer og går, hvem vi får besøk av, når vi slår på lysene, om vi fyrer i peisen, når barna legger seg osv. Svigermor er her i snitt hver dag om ikke oftere. Hun er vaktbikkje når mannen ikke er hjemme, barnevakt når som helst, avlaster ved kolikk, leksehjelp, syr og strikker til oss, lager altfor mye usunne bakverk, fyller opp fryseboksen vår, passer på at søppeldunkene blir kjørt ned til kommunal vei annen hver uke, henter gjerne posten vår osv. Det er mye hjelp hun er snill som dagen er lang og det er umulig å ikke like henne. Men samtidig kan hun være veldig veldig irriterende Jeg måtte lese dette innlegget høyt for samboeren min.. hehe "Dette hørets ut som et normalt forhold", sa han. Anonym poster: 0b1d88522747cb58e980cc3467b42db7
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 De som har et godt forhold til sin svigermor er heldige. Det betyr ikke at det er noe galt med oss andre. Anonym poster: 36fc17c42da01e87186d28ae510296cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå