Gå til innhold

Grusom tannverk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det rett før jeg blir gaal her, det rabler snart for meg. Har hatt tannverk siden sent torsdag kveld, klarte å holde det i sjakk med ibux i går men i dag hjelper ingenting! Merker ingenting av ibux, har tatt 3 på en gang. Tannlegen har ikke åpent før på torsdag, tannlegevakten har skyhøye priser og enda høyere nå i påsken (100 % dyrere) og ligger 40 min kjøring unna. Får hverken sove om natta eller spist noe.

Sitter her og gurgler på vann, hjelper i kanskje 1 minutt så begynner det å verke som f... igjen. Har prøvd alt mulig, skylt munnen med corsodyl, med vodka (ja faktisk!), prøvd med nellik på etter tips på nettet, brukt dentonex eller hva det heter. Resultatet er at det bare er blitt enda vondere!

På toppen av det hele skal jeg ha barneselskap i morgen og må ut og handle samt gjøre alt i stand. God påske ja!

Hva skal jeg gjøre????

Anonym poster: a67341b4c7d74c43b5fe58d34f9e07c9

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dra til tannlegevakt, selvom det er dyrt. Har gjort det jeg og. Det er så vondt at det får koste det det koster. God bedring

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Jeg hadde betalt så mye som tannlegevakta krevde og fått hjelp, hadde aldri holdt ut helt til torsdag uansett. :P Alternativt kan du fortsette å ha det slik som du har det nå mens du venter på at du _kanskje_ kan få time torsdag :)

Skrevet

Har du blandet Ibux og Paracet?

Skrevet

Hadde gått til tannlegevakta.

Jeg måtte til tannlegevakta en gang, og de rotfyller ikke tenner til dobbelt pris altså, de lager noe midlertidig så du slipper tannverk frem til den faste tannlegen din åpner igjen.

Men det går an å ringe legevakten også, og få sterkere smertestillende enn de reseptfrie.

Anonym poster: ecc542e33ab70e0ae19e690de448d46e

Skrevet

Har du blandet Ibux og Paracet?

Har sendt ut mannen for å kjøpe paracet nå, funker ikke det vet jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet

Tror neppe du får en merkbar forskjell selv om du tar paracet i tillegg. Tror nok den eneste løsningen er tannlegevakt.

Skrevet

Har bare ikke råd til å dra til tannlegevakta, kommer meg ikke dit heller:(

Skrevet

Hvis du har tannverk går du til tannlegevakta selv om det er dyrere og lengre å kjøre.

Anonym poster: 4e391b44cc95c5c18e28652a3a21a320

Skrevet

Har bare ikke råd til å dra til tannlegevakta, kommer meg ikke dit heller:(

Da låner du penger og får noen til å kjøre deg. Enten har du ikke sån tannverk som du påstår eller så klarer du det.

Skrevet

Må en betale kontant hos tannlegevakta? Da har jeg ikke mulighet, har ingen å låne av heller.

Skrevet

Da jeg måtte til tannlegevakta lånte jeg penger av mannen til mamma (min stefar), betalte de tilbake da jeg fikk feriepengene mine.

Nå er jeg så gammel og såpass etablert at jeg har en bufferkonto om slikt skulle dukke opp, men den gangen var jeg fattig student og var nødt til å låne pengene.

Av og til er man bare nødt til å spørre om hjelp, og du har vel foreldre, svigerforeldre, søsken e.l. du kan spørre i en slik krisesituasjon?

Skrevet

Må en betale kontant hos tannlegevakta? Da har jeg ikke mulighet, har ingen å låne av heller.

Du kan betale med kort, så det er greit å bruke kredittkortet i dette tilfellet synes jeg. Du har kanskje et kredittkort liggende som du bruker på nettet eller når du er på ferie? På tide å grave det frem fra skuffen..

Skrevet

Du kan betale med kort, så det er greit å bruke kredittkortet i dette tilfellet synes jeg. Du har kanskje et kredittkort liggende som du bruker på nettet eller når du er på ferie? På tide å grave det frem fra skuffen..

Har aldri eid et kredittkort nei..

Skrevet

Da får du bare ha tannverk og sørge for å skaffe deg en bufferkonto til senere og mer kritiske anledninger.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og det er ikke dobbel pris altså. Var der en rød dag å måtte trekke en tann. Betalte 1100 kr. Hos tannlegen min koster det 900

Skrevet

Hører jeg ordet bufferkonto flere ganger kaster jeg opp.

Men....for tannverk skal du bruke de tablettene som heter ibumetin. De har et annet virkestoff i seg enn paracet og ibux og er best på tannverk. Stor forskjell!!!!!

I tillegg utfører tannlegevakten bare deler av behandling. Om du feks må rotfylle tar de bare det verste og resten tar du hos vanlig tannlege.

Skrevet

Prøv dette: tygg en tyggegummi myk, og rull den til en kule. Dypp den ene enden i malt nellik (fra krydderhylla) og legg den over tanna som er vond. Pakk tyggegummien rundt og la det sitte på i noen timer. Det kan lindre noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...