Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 skal steke lammelår i morgen, har jo gjort det før men skal prøve å langtids steke det tenkte jeg Låret er ca 2 kilo, 1,7 hvist jeg husker rett så tenkte å sette det inn på kvelden i 11 tiden å la det står til ca 3 dagen etter. høres det greit ut? blir d saftig og mørt da? Og så til kryddringen, kan jeg kryddre det med grillkrydder og smør/olje? bør jeg kryddre det lenge før jeg hiver det i ovnen? tusen takk for alle svar Anonym poster: d06e71f28ecff72d0c617fed4c231841
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Grillkrydder på lammelår? NEI NEI NEI! Nei! Olje, rosmarin og hvitløksbåter er veldig godt. La det ligge i en pose i kjøleskapet over natta. Steketid er ca.3 timer på 125 grader. Da blir det saftig og godt. Anonym poster: 1e9f348bcf3455debfc262fae2a6e6b7
Himmel og hav Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Om du skal steke det så lenge, så blir det helt sikkert godt, men da kan du ikke ha ovnen på mer enn 60-70 grader. Det blir også veldig godt om du steker det som hun over anbefaler, bare husk å la kjøttet hvile, minst en halvtime, før du skjærer i det. Ikke bruk grillkrydder! Det passer ikke til lammekjøtt i det hele tatt, og det er altfor dominerende i smaken til det milde og gode kjøttet. Rosmarin, hvitløk, pepper, salvie, timian (Velg noen. Rosmarin og hvitløk er klassikere av en grunn). Det selges også lammekrydder i butikkene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå