Gå til innhold

Hva kan dette være (symptomer voksen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i økende grad de siste årene opplevd disse symptomene etter at jeg fikk mitt yngste barn for 5 år siden.. Har prøvd å spørre legen, men hun sier at det er umulig å måle hormonnivåer..? Jeg går svært sjelden til lege, og føler jeg må ha noe konkret å spørre om hvis jeg skal bestille time.

Her er de mest plagsomme:

- økt hårvekst over hele kroppen (særlig synlig på underarmer som var nærmest hårløse før)

-vektøkning

- svette

- humørsvingninger

- null sexlyst

Ok, hva tror dere? ;) Hva kan jeg si på en evt legetime?

Anonym poster: c71b5fb07c1cd43c549e7bb573825b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Overgangsalderen?

Skrevet

Er bare 36 år. Begynte da jeg var ca 30. Tror kanskje jeg er litt for ung for det? Har prøvd p-piller og hormonspiral, men hjelper ikke.

Skrevet

Mamma gikk i overgansalderen i samme alder som du er nå så det er mulig.legen din må no greie og hjelpe deg og utelukke om d Evt er d

Skrevet

Ok. Ja, kanskje det... Har en sånn typisk vellykket kvinnelig lege som ikke akkurat innbyr til å dele pinlige ting :P

Tusen takk for svar!

Skrevet

Søkte litt nå og det dukker opp noe som heter PCOS..? Noen som har det? Er det ingenting å gjøre med det?

Skrevet

Man kan måle hormoner. Få undersøkt om du har hypothyerose.

Anonym poster: 85fdafafb1b619c6aca33eb8fd6e0711

Skrevet

Lavt stoffskifte.. Takk for tips. Får kvinne meg opp og bestille en time. Blir bare så usikker når jeg føler hun bagatelliserer det jeg sier. Kanskje jeg burde skifte fastlege også.

Skrevet

Lavt stoffskifte.. Takk for tips. Får kvinne meg opp og bestille en time. Blir bare så usikker når jeg føler hun bagatelliserer det jeg sier. Kanskje jeg burde skifte fastlege også.

God konklusjon! Alt for få bytter fastlege og når du føler du ikke blir tatt alvorlig ifht det du lurer på så ville jeg også byttet.

Skrevet

Jeg ville skrevet en liste over _alle_ symptomene, gjerne delt inn i mest plagsomt/minst plagsomt, og/eller når de kom (når du merket dem første gang), og om det er noe som gjør det bedre/verre (behandling, tid på døgnet, tid i måneden, osv).

Man kan måle hormonnivåer ja, så det synes jeg høres merkelig ut. PCOS, overgangsalder.... Kan være mye rart. Eventuelt at du får en henvisning/at legen sender brev til spesialist (endokrinolog), og får råd og tips.

Fastleger er mennesker de og, og noen ganger treffer man folk man ikke kommuniserer så bra med. Trenger ikke bety at de er gode eller dårlige, men høres ikke ut som legen din "passer" til deg - og det er et godt argument for å bytte :) (Jeg har hatt mange flinke leger, men som ikke passet meg helt (jeg følte meg ikke vel med dem), og nå har jeg ei som er helt fantastisk - fordi vi "klikker" godt ;) )

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk! Har nå sett på listen over ledige fastleger i min bydel, og det er ikke så mange å velge mellom ;) Skal bestille en time snart og prøve å forklare så godt jeg kan. Har nevnt manglende sexlyst til henne før, men da sa hun bare at det var jo vanlig med små barn....

Skrevet

Noen nye her nå som har tanker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...