TPK Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Jeg er forlover og må holde tale i bryllup. Jeg er ganske sjenert og gruer meg fælt. Hvordan kan jeg få dette til å gå mest mulig smertefritt? Sang eller allsang er ikke aktuelt , jeg må holde talen selv. Den skal bli kort, men jeg er så redd for å begynne å gråte! Dette er min beste venninne og vi har SÅ mye historie! Jeg skjønner at ikke alle gjestene vil/trenger å høre hele livshistorien vår, men hvordan kan jeg gjøre dette kort og koselig, men samtidig ikke sååå veldig personlig at jeg må gråte? Og hvis jeg gråter så HULKER jeg, så det er ikke snakk om en sjarmerende tåre heller... Er redd jeg skal bli for brisen også, for det er flere som skal holde tale før meg, og det blir mye flyt av drikke før det er min tur. Det minst sjarmerende (bortsett fra en full brud) er jo en full forlover!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Bare ikke gjør som jeg og drikk 8 glass vin før talen Gikk jo bra, men herregud.. Lilla meg sleit litt med å stå i ro Anonym poster: 476150190e9b6dc116b2d669f6808139
BikkjeBisk Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Dikt med rim er jo bare genialt da! Skriv et dikt om dere to og gjerne med gode historier og morsomme replikker. Blir lettere å lese opp da det er en flyt i det og når det er morsomt er det ikke så lett å ta til tårene enn om at du skulle ta en skikkelig seriøs tale. Og de aller-aller fleste synes slikt er gøy!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Få inn så mye humor du kan og prøv det du klarer å koble ut verden når du snakker. Om du kjenner noen i salen, se på de og koble av. Anonym poster: 2a8ada806362159599adbd30f06801ee
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 Hvis du er redd for å glemme ting, eller ikke klare å holde en "naturlig" tale, kan du skrive talen som et eventyr om dere to med masse humor. Det er mye mer naturlig å "lese opp" et eventyr enn å bli stående å lese en tale fra papiret sitt under hele talen. Og er det en dag da det er lov å gråte, så er det i ens beste venninnes bryllup. Lykke til. Anonym poster: 26df1b33cda3ba57d4a09dcafe68c70f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Jeg valgte power point med bilder og sanger. Scannet inn de som ikke var digitale. Det ble skikkelig vellykket. Jeg sa noen ord før power pointen, da. Anonym poster: 96fa3f27ab65e13eb2ca766cde3caf35
TPK Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2013 Takk for svar. Jeg kjenner jo de fleste i salen, så det er jo det verste. Det aller verste er nok min samboer, hehe... Men kanskje et dikt var lurt, da blir jeg litt opphengt i å lese det opp riktig, og ikke så mye i innholdet. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Om det er samboeren du er mest redd for, så ville jeg be han om å lese talen, for så å holde den for han og øvd deg noen ganger Men du vet du må igjennom det, men IKKE la det ødelegge dagen for deg. Pust med magen, og nyt øyeblikkene en etter en. Det kommer til å gå kjempebra! Jeg er en person som liker å høre om andre personer, og dette er jo tross alt bruden og brudgommens dag. Talene skal handle om dem, og det er de du i hovedsak skal snakke til Masse lykke til! Anonym poster: 4b407a04faac1e7ae0e21b38a0b4ce1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Skriv talen ord for ord som du vil si den og øv, øv, øv, til du er blå i ansiktet. Da har du vært gjennom så mange ganger at du kanskje ikke blir så emo når du står der oppe lykke til!! Anonym poster: 51ab6c8032b5aad9d98213f235c92849
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #10 Skrevet 30. mars 2013 Mine tips (jeg holder masse kurs og foredrag): - Konsentrer deg om å snakke litt sent (jeg snakker alltid fort når jeg blir ivrig) - Konsentrer deg om å artikulere ordene skikkelig, slik at du faktisk uttaler alle stavelsene. Da blir det enklere å følge med (hører sammen med punktet ovenfor). - Hvis du har manus så ville jeg laget det i form av kort/noe som ser litt penere ut enn fillete A4-ark Da kan du også bruke det til å holde hendene i ro/fikle litt med - Et PP-bildeshow er supert Da kan du holde en liten kort tale først (og innlede med at "siden jeg er så sjenert og kommer til å begynne å grine om kun kort tid" ) har jeg laget et bildeshow. Du er...blablabla...kort slikt som forloveren skal si, og så bildeshowet etterpå Anonym poster: d0e34beed3f9f5875ada3b0bd06a96b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå