Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Noen av dere som har gitt sønnen deres dette navnet? Og hvor gammelt er barnet nå? Syns det er så utrolig fint navn, men mannen er uenig Anonym poster: dff5839fc87e2aa0116b5edd83091d07
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Ok! Anonym poster: a8e6a95bf50b9fe666c40a10543ccb5d
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Kjenner tre som heter det, og alle er søte fyrer. En av dem er 40, en på 25 og en på 15, så jeg syns det passer flott i alle aldre og ikke i det hele tatt er som en del poppisnavn (der navnet bare fins i en bestemt generasjon). Du får drive lobbyarbeid overfor mannen!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Kjenner flere Rasmus og alle er hyggelige fyrer, i alderen 3 - ca 60 år.
TPK Skrevet 29. mars 2013 #8 Skrevet 29. mars 2013 Jeg liker det veldig godt, bortsett fra at det er sammensatt av Rass og Mus. Trenger ikke gi barnet flere muligheter til å bli mobbet! Men jeg synes det er et fint navn, bare så synd at barn/ungdommer er så "fæle" til å finne på kallenavn. Akkurat derfor valgte vi bort Johannes, fordi vi ikke ville ha en fjortis som het Johhny.
stjertløvetann Skrevet 29. mars 2013 #9 Skrevet 29. mars 2013 Kjenner en Rasmus på 4 år og en på 65 år - og synes navnet passer like godt på begge
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 29. mars 2013 #10 Skrevet 29. mars 2013 Beklager, har aldri forstått det navnet.. Føler liksom man er oppkalt etter både foran og bak... Kremt..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #11 Skrevet 29. mars 2013 Kjempefint navn Har ingen Rasmus selv, men liker det godt. Anonym poster: 0e6536ae45ca432502268c8b162aac8e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Kjempefint navn! Anonym poster: e80a0be7afca767ccbea57cb9cf8f4e7
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #13 Skrevet 30. mars 2013 Veldig fint! Anonym poster: 0109e5ba0a184954336ed5da58889420
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Beklager, har aldri forstått det navnet.. Føler liksom man er oppkalt etter både foran og bak... Kremt.. Det sier vel mer om din uvitenhet... Foran og bak??? Navnet kommer fra det gamle navnet Erasmus, og har ingenting med verken foran eller bak å gjøre. Jeg bor i Finnmark, og her er det ganske vanlig navn sammenlignet med resten av landet, ingen reagerer på det. Anonym poster: d2b802e181f1c15d5e2c1c24757d6645
PeppaPig Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Jeg elsket Rasmus på loffen da jeg var liten og har kun gode assosiasjoner til navnet. Men jeg kjenner ingen som heter det og syns kanskje at det passer best til en lyslugget liten gutt enn en mørkhåret mann på 40
Gjøkeredet③ Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 Liker det. Kjenner et par søta små Rasmus :-) De er så fine atte :-)
Miamimom Skrevet 30. mars 2013 #17 Skrevet 30. mars 2013 Ikke min type navn, men det finnes verre. Jeg hadde en jente i klassen som het Rasmussen til etternavn og hun fikk kallenavnet " en i rassen to i musa" og det var jo ikke spesielt hyggelig. Så jeg har negative assosiasjoner dessverre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #19 Skrevet 30. mars 2013 Rasmus er for meg den lille musen barna som opererer på Rikshospitalet får. Anonym poster: 258e4a200c17b81e3a11222def73a997
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #20 Skrevet 30. mars 2013 Veldig fint:) men er utelukket for min del desverre, da Rasmussen er etternavnet vårt;) Anonym poster: b73744ad250d3262f09e7d02ed07e0df
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #21 Skrevet 30. mars 2013 Eksen min het Rasmus. Jeg fant et kallenavn på ham, for jeg ble aldri helt komfortabel med navnet (teit 19-åring var jeg). Liker Mons bedre. Synes de navnene er i samme kategori. Anonym poster: d4bd064fa07af4fdd15c911847425dc9
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 30. mars 2013 #22 Skrevet 30. mars 2013 Beklager, har aldri forstått det navnet.. Føler liksom man er oppkalt etter både foran og bak... Kremt.. Det sier vel mer om din uvitenhet... Foran og bak??? Navnet kommer fra det gamle navnet Erasmus, og har ingenting med verken foran eller bak å gjøre. Jeg bor i Finnmark, og her er det ganske vanlig navn sammenlignet med resten av landet, ingen reagerer på det. Anonym poster: d2b802e181f1c15d5e2c1c24757d6645 Håper ikke du tror jeg mener navnet er laget på bakgrunn av rass og mus, jeg skrev "føles som man er oppkalt..". Det var ikke bokstavlig ment
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2013 #23 Skrevet 30. mars 2013 helt greit d...litt koselig liksom Anonym poster: ab7d57c477d42ff37449d6522b0f5c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå